GOL kvitter seg med 20 737-700

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Er det ikke deilig med småtabloide overskrifter? :D

Saken er ikke så dramatisk som overskriften kanskje antyder, de 20 73G som forsvinner ut erstattes med 63 nye 738 innen 2012, 6 år frem i tid. Utfasingen starter i 2008. VARIG er mer eller mindre borte, og det merker nok GOL...

Kilde: Justplanes


Dermed er det vel duket for flere lett brukte 737'ere for Southwest...
 
Virkningen av dette, samt at Ryanair (allerede) begynner aa kvitte seg med eldre NG'er, vil nok faa en viss virkning paa leasingmarkedet. Om Southwest er saa hissige lenger, er jeg ikke saa sikker paa .. ikke glem at baade airTran og jetBlue har overekspandert og at jeg regner med at Southwest ogsaa begynner aa merke kjoeret. Vil ikke bli forbauset om de ogsaa bremser paa tempoet ..

Om DY har ryggrad til aa oppgradere er en annen sak, men hvis leasingprisene presses nedover vil de nok ihvertfall begynne aa smaasikle ....
 
Originally posted by MountainDew

Har de funnet ut noe mer om ulykken med GOL 738?
http://www.theglobeandmail.com/
sier følgende:
RIO DE JANEIRO, Brazil — The flight recorder transcript from the Long Island executive jet involved in Brazil's worst air disaster shows that its pilots were told by Brazilian air traffic control to fly at the same altitude as a Boeing 737 before the planes collided, according to a newspaper report Thursday.

<...>

According to the newspaper Folha de S. Paulo, the flight recorder shows Mr. Lepore receiving instructions from the tower in Sao Jose dos Campos to fly northwest at 37,000 feet “until Eduardo Gomes,” the airport in Manaus. That altitude contradicted the pilots' filed flight plan as well as established norms, which reserve odd-numbered altitudes for southbound flights.
 
Back
Top