Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-07-2022, 14:51   #681
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Du kan vel ikke kalle deg et skikkelig flyselskap før du har fått en klagegruppe på Facebook ….

https://www.facebook.com/groups/1411955939321006
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	F70F3F93-4EBE-4259-A549-8EE3B96A4C29.jpg
Views:	2237
Size:	65.6 KB
ID:	51665  
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2022, 14:22   #682
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Jeg ser at Norse til FLL nå har endret avgangstidene sine betydelig. De har nå avgang ca 6 timer tidligere enn i juni, da jeg fløy med dem. De går fra OSL 11.50 med ankomst FLL 15:45 og returnerer etter 2:10 kl 17:55 med ankomst OSL 09:00 Dette er mye mye bedre tider enn ankomst FLL 21:15 og avgang FLL 23:45 Dog er jeg litt skeptisk til å klare å snu kjerra på 2:10 De klarte det ikke på 2:30 og brukte 2:50 da jeg returnerte til OSL. Antall reserverte seter for avgangen i morgen, ser ganske bra ut. Det er en del bookede seter i bakre del av fremre økonomi seksjon, som gir bedre fordeling av paxene. Alternerer denne maskinen mellom FLL og Orlando, som har tilnærmet samme avgangstider?

Last edited by Futura; 30-07-2022 at 14:25.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2022, 14:58   #683
Trdfly
ScanFlyer Rusty

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 6,886
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

De har fløyet fast N01 OSL-JFK hver dag 19:50 siden 4. juli, og fra 5. juli annenhver dag untatt tirsdag, N081 OSL-MCO / N021 OSL-FLL kl11:50.

Ser ut som det går seg til, siste uka har N01 OSL-JFK går før rute hver dag, unntatt den ene dagen da den gikk 1min etter rutetid fra OSL.
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2022, 00:03   #684
geirs
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,106
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Jeg ser at Norse til FLL nå har endret avgangstidene sine betydelig. De har nå avgang ca 6 timer tidligere enn i juni, da jeg fløy med dem. De går fra OSL 11.50 med ankomst FLL 15:45 og returnerer etter 2:10 kl 17:55 med ankomst OSL 09:00 Dette er mye mye bedre tider enn ankomst FLL 21:15 og avgang FLL 23:45 Dog er jeg litt skeptisk til å klare å snu kjerra på 2:10 De klarte det ikke på 2:30 og brukte 2:50 da jeg returnerte til OSL. Antall reserverte seter for avgangen i morgen, ser ganske bra ut. Det er en del bookede seter i bakre del av fremre økonomi seksjon, som gir bedre fordeling av paxene. Alternerer denne maskinen mellom FLL og Orlando, som har tilnærmet samme avgangstider?
Ja for det meste så har samme maskin vært i bruk på FLL/ORL 1 uke og gjerne uka etter til JFK. FNC og FND som har flydd mest. Og noen avganger innimellom med FNB og FNE. Ser ut som flyene er bra i rute. De aller fleste lander før oppsatt tid. Og ikke mange minutter forsinkelse for de som lander etter.
geirs is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2022, 11:33   #685
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Quote:
Originally Posted by geirs View Post
Ja for det meste så har samme maskin vært i bruk på FLL/ORL 1 uke og gjerne uka etter til JFK. FNC og FND som har flydd mest. Og noen avganger innimellom med FNB og FNE. Ser ut som flyene er bra i rute. De aller fleste lander før oppsatt tid. Og ikke mange minutter forsinkelse for de som lander etter.
Da var det nok innkjøringsproblemer på vår retur. Det var vel 3dje tur fra FLL til OSL. og noe sånt som Norse's 18tende flight overhode. En del hadde skrevet ut boardingkortet hjemme og det funket ikke i scanneren ved boarding, så de måtte få skrevet ut et nytt, noe som tok tok tid, samt at crewet ikke virket helt innkjørt på hvordan håndtere diverse små situasjoner, som barnevogner, rullestoler, litt ekstra bagasje osv som ga ett minutt her og ett minutt der.
Vi hadde FNC, Everglades, begge veier, som virker å være arbeidshesten i flåten.
Men ikke minst er det gledelig å se at folk kan nyte maten og slappe av, før de prøver å sove. Vi hev i oss maten på 15min og "la oss til å sove" 02.00 FLL tid/ 08.00 OSL tid noe som var alt for sent.
Jeg håper på juleferie i Asia, men det største ankepunktet for å fly Norse til FLL er borte, kanskje jeg skal vurdere mellom eller sør Amerika i stede. Kanskje cruice i Caribien?
Jeg ser at det er ca 60 ikke reserverte seter i Economy og 14 i Premium på avgangen til FLL om 80 minutter, det er jo ganske bra. I bakre Eco er det de 3 midtsetene på første rad som er ledig ellers helt fult
Futura is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2022, 11:51   #686
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Nei, nei, nei. Hva er det Norse gjør......
28/10 02/11 og 04.11 går de fra OSL 14:50 og fra 06/11 15:50 Da er returen fra FLL 22.00
Da er det ikke aktuelt for meg med retur fra FLL
Futura is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2022, 12:18   #687
Airbus 330
ScanFlyer Dusty
 
Airbus 330's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,343
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Nei, nei, nei. Hva er det Norse gjør......
28/10 02/11 og 04.11 går de fra OSL 14:50 og fra 06/11 15:50 Da er returen fra FLL 22.00
Da er det ikke aktuelt for meg med retur fra FLL
Ok det tror jeg Norse ikke bryr seg om...
Airbus 330 is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2022, 13:11   #688
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Quote:
Originally Posted by Airbus 330 View Post
Ok det tror jeg Norse ikke bryr seg om...
Nei de bryr seg vel ikke om at folk velger andre selskap pga avgangstidene.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2022, 13:33   #689
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Nei de bryr seg vel ikke om at folk velger andre selskap pga avgangstidene.
Det er nok litt delte meninger om sene ankomster og avganger hjem fra USA altså. Jeg synes en del selskap lander for tidlig der borte. Da blir det en veldig lang og tung dag før man kan sove. Og med fir tidlig avgang på hjemreisen får jeg ikke sove ombord og lander i Norge helt utslitt.

Men det har med vaner og smak å gjøre. Jeg liker tidene til Norse og BA, som eksempler. Andre liker Lufthansa, SAS og sånt.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2022, 09:21   #690
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

86% belegg i juli

https://newsweb.oslobors.no/message/567899
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2022, 00:32   #691
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Litt over 7 timer til (06:30) Norse har første avgang på sin fjerde rute, til LA. Smekkfullt i bakre eco. Nesten helt fult i billigdelen av fremre eco og nesten tomt i den dyre fremre delen av fremre eco. Derimot mye ledig i premium. På returen, om nesten 2 døgn, er det pt ganske fult i Premium, men mye ikke reserverte seter i eco. Det er fremdeles for tidlig å skrive ut boardingpass så det vil forhåpentlig fylles opp etter som man kan skrive boarding passene ut.
12. august starter London opp og Berlin starter til NYC 17 og LA 19 august, så det er nå det virkelig starter. Nivået på antall flyvninger hitill, må vel kunne kalles prøvedrift.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2022, 00:50   #692
Happyflyer
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 549
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Lurer på om de greier å tjene penger med 86% belegg.
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2022, 00:52   #693
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Nei de bryr seg vel ikke om at folk velger andre selskap pga avgangstidene.
Der mistenker jeg at folk flest ikke velger flyselskap på grunn av klokkeslett. Er man stinn eller jobben betaler så blir det sikkert noe annet. Dette med avreisetider er jo litt "noen liker moren og noen liker datteren" Jeg vil tidlig til US og ha en lang deilig dag der (kanskje med en liten power nap på vei over) og hjem så sent som mulig på kvelden så man slokner på vei østover.

Er man uavhengig og kan velge så synes jeg LH morgenflight FRA til LAX og kveldsflight hjem med Swiss er helt genialt og gjør det enklere å eliminere denne såkalte jet-laggen maks.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2022, 00:54   #694
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Da blir det vel ny ‘rekord’ i morgen med tre fly i luften samtidig. Outbound LAX og MCO og inbound JFK.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2022, 00:58   #695
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Quote:
Originally Posted by Happyflyer View Post
Lurer på om de greier å tjene penger med 86% belegg.
Det kommer helt an på hva folket har betalt for billetten(e) og hvor mange tilleggstjenester de selger. Jeg tipper nei. Mye starttilbud og høye enhetskostnader med kun tre destinasjoner i drift. Her har de nok litt å gå på.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2022, 01:03   #696
Happyflyer
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 549
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det kommer helt an på hva folket har betalt for billetten(e) og hvor mange tilleggstjenester de selger. Jeg tipper nei. Mye starttilbud og høye enhetskostnader med kun tre destinasjoner i drift. Her har de nok litt å gå på.
Ja. Futura sier at det er mye ledig i Premium også.

Skjønner forøvrig ikke helt greia med premium her. Hvor mange kjøper skinneseter i en VW Polo..
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2022, 04:59   #697
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Quote:
Originally Posted by Happyflyer View Post
Ja. Futura sier at det er mye ledig i Premium også.

Skjønner forøvrig ikke helt greia med premium her. Hvor mange kjøper skinneseter i en VW Polo..
Premium har større seter, veldig viktig for de som synes komfort er mere viktig enn å være gnien. (jeg er en av de, kan ikke reise på kveg klasse lenger, har gjort det tusen ganger i yngre dager, det var nok. )
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2022, 08:27   #698
geirs
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,106
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Litt over 7 timer til (06:30) Norse har første avgang på sin fjerde rute, til LA. Smekkfullt i bakre eco. Nesten helt fult i billigdelen av fremre eco og nesten tomt i den dyre fremre delen av fremre eco. Derimot mye ledig i premium. På returen, om nesten 2 døgn, er det pt ganske fult i Premium, men mye ikke reserverte seter i eco. Det er fremdeles for tidlig å skrive ut boardingpass så det vil forhåpentlig fylles opp etter som man kan skrive boarding passene ut.
12. august starter London opp og Berlin starter til NYC 17 og LA 19 august, så det er nå det virkelig starter. Nivået på antall flyvninger hitill, må vel kunne kalles prøvedrift.
FNE som fikk første grytidlige tur til LAX. Lagt opp til samme crew begge veier da siden retur er over 1 døgn etter ankomst LAX.
geirs is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2022, 08:49   #699
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Der mistenker jeg at folk flest ikke velger flyselskap på grunn av klokkeslett. Er man stinn eller jobben betaler så blir det sikkert noe annet. Dette med avreisetider er jo litt "noen liker moren og noen liker datteren" Jeg vil tidlig til US og ha en lang deilig dag der (kanskje med en liten power nap på vei over) og hjem så sent som mulig på kvelden så man slokner på vei østover.
Jeg er en av de, og så stinn er jeg ikke. Det vil si, avreisetid er et viktig parameter. Spesielt på tur med barn. Men det betyr ikke at det nødvendigvis er så mye dyrere. Det betyr ikke at pris ikke er en faktor, men for meg av avgangstider veldig mye viktigere enn bonuspoeng. Hvem vet, kanskje det gjør det billigere også

Det sagt, så er det jo ikke noe fasit, og folk foretrekker forskjellig

Quote:
Originally Posted by Happyflyer View Post
Lurer på om de greier å tjene penger med 86% belegg.
Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det kommer helt an på hva folket har betalt for billetten(e) og hvor mange tilleggstjenester de selger. Jeg tipper nei. Mye starttilbud og høye enhetskostnader med kun tre destinasjoner i drift. Her har de nok litt å gå på.
De har heller neppe planlagt å tjene penger allerede nå

Quote:
Originally Posted by Happyflyer View Post
Ja. Futura sier at det er mye ledig i Premium også.

Skjønner forøvrig ikke helt greia med premium her. Hvor mange kjøper skinneseter i en VW Polo..
Tja, det er en bedre investering enn laksetrapp
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2022, 09:46   #700
Stealth
Newcomer
 
Join Date: May 2015
Posts: 13
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

N011 estimert å lande i LA 08:29 lokal tid.
Det må vel være tidligste ankomst fra Europa på LAX ?

AY fra Stockholm lander der 09:36.
Stealth is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Atlantic Airways flåte Fysikeren Flyforum 39 07-03-2023 13:00
Nytt flyselskap: Fair Airways! C130 Småprat 13 21-08-2012 10:12
SVG Atlantic airways krølle Spotteralerts 5 20-07-2012 20:26
Atlantic airways på sola? svgspotter Flyforum 1 23-08-2010 21:05
Atlantic Airways G-COLE Flyforum 0 13-04-2006 15:25


All times are GMT +2. The time now is 02:33.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.