Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-06-2022, 06:50   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,544
Default Beste St. Hans

God morgen fra Ris. Her har allerede arbeidsdagen kommet godt i gang. Snart forflytter jeg meg til dagens møter i Vestfold. Når ettermiddagsrushet starter er vi nok allerede på Verdens Ende og klar for St. Hans på svabergene. Ekstra Best dag ønskes!
EB is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 07:52   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Beste St. Hans

Mornings fra Hvalstad Stasjon. Straks et drøyt kvarter avslapning på L1, før arbeidsdagen skal kombineres med tallanalyse og løpetur med kolleger. En av få ettermiddager/kvelder i junistria uten program. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 08:41   #3
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,182
Default Re: Beste St. Hans

God morgen fra Lillehammer. Planen i dag er å besøke Maihaugen og Norges Olympiske museum samt å få i seg litt god mat. I går tok vi et raskt stopp i Gjøvik for å ta en titt på Skibladner. Skuten er dessverre ute av drift en periode på grunn av en skade på ene skovelen. Men vi traff en hyggelig kar (fra Bergen selvsagt) som jobbet ombordstigning og som gav oss en grundig omvisning ombord. Det var virkelig interessant og spennende.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 08:58   #4
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Beste St. Hans

Morn fra Kolsås. Burde egentlig dratt til Sandefjord i ettermiddag da det kanskje er siste året med familie med båt der, men det passet ikke i år. Får heller ta en tur på Kadettangen med bølla i ettermiddag, så får man se om man tar sykkelen eller ikke
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 08:59   #5
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Beste St. Hans

God morgen fra Quality River Station i Drammen.
Straks litt frokost, før utsjekk om halvannen times tid.

Nattoget fra Stavanger ble observert på veg retning Oslo, og bare de får koblet av sovevognene, flyttet loket i andre enden og kommet seg hit igjen, er jeg klar for noen timer i en B5.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 09:02   #6
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Beste St. Hans

God morgen fra Forus. Planen var å ha fri. Men så var det noen som ble syke. Så da stepper vi inn og resepsjonerer litt i dag også. Greit med litt ekstra penger i kassa. Ha en fin en!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 09:10   #7
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,182
Default Re: Beste St. Hans

Quote:
Originally Posted by Martin View Post

Nattoget fra Stavanger ble observert på veg retning Oslo, og bare de får koblet av sovevognene, flyttet loket i andre enden og kommet seg hit igjen, er jeg klar for noen timer i en B5.
Bra du valgt tog med skikkelig materiell. Ingenting er som B5 trukket med EL18. B5 og A3 er de beste vognene som har gått i Norge. God tur.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 09:14   #8
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,006
Default Re: Beste St. Hans

God morgen. KLM strever fortsatt med å respondere på chat. Har sluttet å telle timer men gått over til dager. Vi smører oss med tålmodighet mens de sloss med køen. Tradisjonelt St.Hansvær her hos oss så kvelden vil bli feiret under tak.
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 10:09   #9
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Beste St. Hans

God morgen fra Istanbul. Merker hjemmelengselen kommer sakte men sikkert. Ble 19.7 kilometer til fots i går kveld som også kjennes i skrotten. Først noen teamsmøter nå før det blir båttur og kundemiddag i kveld.

Prøver å ikke bli påvirket av alle kaos-nyhetene, men er litt spent nå på Oslo - København- Washington neste fredag..
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 10:12   #10
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,247
Default Re: Beste St. Hans

God morgen fra SVG. En god natts søvn, litt trening og frkost på morgenkvisten er unnagjort. Nå er det en del møter før man drar seg over fjellet i ettermiddag.

En annen ting: IATA har en årlig "passenger survey". Av en eller annen grunn så har det kommet lite svar fra Norge, så de håper at flest mulig kan delta. Det tar ca 10 minutter (egen erfaring), og man kan være heldig å bli trukket ut til å få Amazon gavekort.

https://go.updates.iata.org/global-p...er-survey-2022
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 11:11   #11
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Beste St. Hans

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Bra du valgt tog med skikkelig materiell. Ingenting er som B5 trukket med EL18. B5 og A3 er de beste vognene som har gått i Norge. God tur.

Ble på ingen måte verre med de nye Hvilesetene heller .

Ikke akkurat fullbooket, dog så det fullere ut i de andre vognene da jeg sjekket i går.

Martin is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 11:20   #12
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Beste St. Hans

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Ble på ingen måte verre med de nye Hvilesetene heller .

Ikke akkurat fullbooket, dog så det fullere ut i de andre vognene da jeg sjekket i går.

Vet du om de nye stolene er vendbare og kan endres etter kjøreretningen?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 11:25   #13
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Beste St. Hans

God morgen fra Park inn vest ved OSL. Straks går turen inn til byen for å kaste seg ut i Tons of Rock. Gleder meg.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 11:27   #14
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Beste St. Hans

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Vet du om de nye stolene er vendbare og kan endres etter kjøreretningen?

Ser ikke sånn ut, men ca. halvparten av setene er motsatt veg av de andre.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 12:01   #15
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: Beste St. Hans

God torsdag fra Oslo har det blitt ja. Er i ferd med å gå i surr med dagene gitt. Ei liten kveldsvakt på Ahus og så har jeg fri til mandag. De sendte meg en melding i går og spurte om jeg kunne jobbe dobbelt, men takket nei, dog hadde de allerede løst det. Jeg har hatt mer enn nok 15 timers dager i det siste med festivalen i Kristiansand så.
Og som vanlig får man satse på en rolig vakt, er uansett ikke en medisinsk avdeling jeg jobber på, der tror jeg de har det litt mer hektisk om dagen om man skal tro overskriftene på VG. Kveldsvakter er uansett litt mindre styr enn dagvakter som regel. På dagvakter så skjer det meste rundt pasienten, undersøkelser, operasjoner etc. På kveld og natt så tas kun de mest akutte tingene som regel.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 13:22   #16
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Beste St. Hans

Jaggu serverer ikke Go-Ahead ordentlig, drikkbar brus også. Mener at gamle NSB bare hadde Pepsi?

Forøvrig, etter å ha gått gjennom et par av de andre vognene på brusjakt og sett folk sitte sammenskvist på de vanlige to-seterne, tror jeg ikke jeg skal reise på noen annen måte enn sånn her om jeg skal langt med tog.

Martin is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 13:29   #17
Happyflyer
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 549
Default Re: Beste St. Hans

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Ser ikke sånn ut, men ca. halvparten av setene er motsatt veg av de andre.
Gode seter? Takk for at du deler bilder.
Synes de kunne spandert på et teppe eller et litt finere gulv.
Skulle egentlig reise med dem selv, men i siste liten så ble det bytte til ett enkelt-sett type 73. EL18 ble syk. Da ble det heller VY buss.

Ellers en god dag til alle. Min første post her i god morgen-tråden. En liten tur til Beograd venter om en uke. det er upløyd mark for meg. Ser fram til det.
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 14:00   #18
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,775
Default Re: Beste St. Hans

God St. Hans fra Stavanger. Kom hjem fra første London-tur siden pandemien begynte i går kveld, og dagen brukes til ompakking før jeg kjører mot Åland og slektstreff der i morgen. Nå skal Eckerølinjen og kinabåten Viking Glory testes.
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 14:12   #19
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: Beste St. Hans

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Jaggu serverer ikke Go-Ahead ordentlig, drikkbar brus også. Mener at gamle NSB bare hadde Pepsi?

Forøvrig, etter å ha gått gjennom et par av de andre vognene på brusjakt og sett folk sitte sammenskvist på de vanlige to-seterne, tror jeg ikke jeg skal reise på noen annen måte enn sånn her om jeg skal langt med tog.

Tja det er mye bedre plass enn med fly så sånn sett er det ikke så gærent. Dessuten har man kafevogna man kan sitte og nyte en pils eller to underveis så da slipper man jo det da.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 14:20   #20
Happyflyer
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 549
Default Re: Beste St. Hans

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Tja det er mye bedre plass enn med fly så sånn sett er det ikke så gærent. Dessuten har man kafevogna man kan sitte og nyte en pils eller to underveis så da slipper man jo det da.
De hadde litt interessant øl sist jeg brukte dem, med eget brand. God var den også.
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hans Airways LN-MOW Flyforum 13 02-08-2023 20:01
God St Hans! Bergern Flyforum 8 24-06-2015 15:16
St. Hans i Alta ... atck Bilder & foto 3 24-06-2009 22:39


All times are GMT +2. The time now is 01:36.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.