Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-10-2021, 11:00   #21
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,829
Default Re: Flyr har signert LOI for 737-8

Selv om det ikke akkurat er vitenskapelig undersøkelser, så tyder alt jeg har lest av nyheter og kommentarer fra flyselskapene selv at de ikke merker noen forskjell i bookingtall, enten det er snakk om MAX eller ikke. Og det er faktisk det som er det vesentligste

Slik det virker som mye av skepsisen mot MAX er det man kan definere som «støy i sosiale medier» og at folks fobier i liten grad har en økonomisk effekt

Og la oss være ærlig: det store flertallet verken aner eller bryr seg om hva de flyr
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 13-10-2021, 12:08   #22
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Default Re: Flyr har signert LOI for 737-8

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Selv om det ikke akkurat er vitenskapelig undersøkelser, så tyder alt jeg har lest av nyheter og kommentarer fra flyselskapene selv at de ikke merker noen forskjell i bookingtall, enten det er snakk om MAX eller ikke. Og det er faktisk det som er det vesentligste

Slik det virker som mye av skepsisen mot MAX er det man kan definere som «støy i sosiale medier» og at folks fobier i liten grad har en økonomisk effekt

Og la oss være ærlig: det store flertallet verken aner eller bryr seg om hva de flyr
Ejo alltid noen: https://flysmart24.no/2019/04/14/ble...rwegian-flyet/
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2021, 14:31   #23
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,065
Default Re: Flyr har signert LOI for 737-8

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Den artikkelen er to og et halvt år gammel, da var MAX-problematikken mye mer aktuell i media. Nå for tiden er det omtrent ingen utenfor sfæren som aner noe om MAX / 737-8 eller hva de forskjellige markedsavdelingene velger å kalle flytypen.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2021, 15:19   #24
LN-AFG
ScanFlyer Gold
 
LN-AFG's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,874
Default Re: Flyr har signert LOI for 737-8

Har bestemt meg for ikke å sette min fot på en MAX frivillig til en ser at den har hatt noen år med sikker drift. Forskjellen på MAX og A320 er store. A320 hadde helt ny teknologi som førte til en del ulykker. MAX er ett dårlig designet fly med store problemer i flyveegenskaper som teknologi må fikse. Jeg var helt overrasket over at flyet ble satt i produksjon som en 4 variant av 60- talls maskinen 737-100/200. Det viste seg veldig raskt at flyet hadde store problemer og Boeing er tatt med buksene nede for å ha skjult problemene flyet har. Jeg er skuffet over det makkverket av ett fly som MAX er og ser på flyet som farlig selv etter at det er resertifisert av FAA.
__________________
Upcoming Flights:
LN-AFG is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2021, 16:26   #25
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,239
Default Re: Flyr har signert LOI for 737-8

Quote:
Originally Posted by LN-AFG View Post
Har bestemt meg for ikke å sette min fot på en MAX frivillig til en ser at den har hatt noen år med sikker drift. Forskjellen på MAX og A320 er store. A320 hadde helt ny teknologi som førte til en del ulykker. MAX er ett dårlig designet fly med store problemer i flyveegenskaper som teknologi må fikse. Jeg var helt overrasket over at flyet ble satt i produksjon som en 4 variant av 60- talls maskinen 737-100/200. Det viste seg veldig raskt at flyet hadde store problemer og Boeing er tatt med buksene nede for å ha skjult problemene flyet har. Jeg er skuffet over det makkverket av ett fly som MAX er og ser på flyet som farlig selv etter at det er resertifisert av FAA.
Ja , du kan jo gjerne se det på denne måten ,men heldigvis er dette et av de mest gjennomtestede fly noen sinne i kjølevannet av ulykkene i Indonesia og Etiopia. Jeg vil overhode ikke ha noen betenkligheter med å fly denne flytypen.
Forøvrig har den engelske luftfarts forfatteren Graham Simmons skrevet historiene rundt B737 . Dette er reflektert og anbefalt lesning. Boka kan kjøpes av meg for 400kr inklusive porto.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2021, 16:34   #26
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,748
Default Re: Flyr har signert LOI for 737-8

Quote:
Originally Posted by LN-AFG View Post
Har bestemt meg for ikke å sette min fot på en MAX frivillig til en ser at den har hatt noen år med sikker drift. Forskjellen på MAX og A320 er store. A320 hadde helt ny teknologi som førte til en del ulykker. MAX er ett dårlig designet fly med store problemer i flyveegenskaper som teknologi må fikse. Jeg var helt overrasket over at flyet ble satt i produksjon som en 4 variant av 60- talls maskinen 737-100/200. Det viste seg veldig raskt at flyet hadde store problemer og Boeing er tatt med buksene nede for å ha skjult problemene flyet har. Jeg er skuffet over det makkverket av ett fly som MAX er og ser på flyet som farlig selv etter at det er resertifisert av FAA.
Har ingen problemer med å sette meg i en -8, på samme måte som jeg gladelig hadde satt meg en Concorde i 2001.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2021, 17:01   #27
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,478
Default Re: Flyr har signert LOI for 737-8

Quote:
Originally Posted by LN-AFG View Post
Har bestemt meg for ikke å sette min fot på en MAX frivillig til en ser at den har hatt noen år med sikker drift. Forskjellen på MAX og A320 er store. A320 hadde helt ny teknologi som førte til en del ulykker. MAX er ett dårlig designet fly med store problemer i flyveegenskaper som teknologi må fikse. Jeg var helt overrasket over at flyet ble satt i produksjon som en 4 variant av 60- talls maskinen 737-100/200. Det viste seg veldig raskt at flyet hadde store problemer og Boeing er tatt med buksene nede for å ha skjult problemene flyet har. Jeg er skuffet over det makkverket av ett fly som MAX er og ser på flyet som farlig selv etter at det er resertifisert av FAA.
Det er ikke vanskelig aa vaere enig i at Boeing har gjort mye galt med 737 Max serien - men jeg er uenig at det er et daarlig designet fly. Hvis Max hadde blitt sertifisert som det det er, et nytt fly med nye fly egenskaper som er anderledes enn 737NG serien, ville det ikke ha vaert behov for MCAS.

Problemene startet naar man solgte inn at det ikke ville vaere forskjeller mellom aa fly f.eks. 737-800 og 737-8 Max - noe Boeing maatte bruke MCAS til aa oppnaa og der er kjernen i problemene ligger MCAS var det daarlige designet og tanken om aa skjule det for pilotene gjorde et problem produkt (MCAS) til et langt stoerre problem.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2021, 17:14   #28
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,971
Default Re: Flyr har signert LOI for 737-8

Southwest og AA stresset også Boeing for å få en oppgradering av NG istedet for en helt ny maskin. Tålmodighet er en dyd, sier’em ….
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Rekkevidden til 737 (FLYR) aom2 Småprat 8 09-07-2021 10:53
Qatar med ordre på 30 787-9 og 10 777-300ER og LoI på 60 737-8max Someone Flyforum 4 10-10-2016 13:45
Paris Air Show: Malev har signert LOI for 30 Superjet 100-95 Stian Flyforum 8 20-07-2009 17:47
Staten har i dag signert avtale om 30 flyruter fra Gardermoen Reiselivsavisen Flyforum 7 02-07-2009 13:23
Slik flyr man en 737 Airwolf Flyforum 18 19-08-2005 00:03


All times are GMT +2. The time now is 17:25.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.