• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God torsdag fra Lillestrøm!

Re: God torsdag fra Lillestrøm!

mest sannsynligvis ville det sagt pang lenge før den rakk det.

Nettopp! Selv ikke de kjappeste elsparkesyklister (og de er jækla kjappe) rekker å holde følge med den trikken…
 
Re: God torsdag fra Lillestrøm!

Siden sporvidden er den samme og skinnegangen til trikk/Tbane/tog faktisk er knyttet sammen, så burde de finne på noen sånne stunt synes jeg. Flirt-tog ned Bogstadveien, trikk til Bergen og T-bane til Østfold
Hvor er de koblet sammen??
 
Re: God torsdag fra Lillestrøm!

Hvor er de koblet sammen??


Trikken og T-banen er koblet sammen like øst for Jar stasjon, og deler spor ut til Bekkestua. T-banen og jernbanen er koblet sammen ved Grefsen jernbanestasjon, mellom Sinsen og Storo T-banestasjon.
 
Re: God torsdag fra Lillestrøm!

Noen ganger lurer jeg på om det er sånn *peke ovenfor* jeg framstår når jeg begynner å flynerde for folk som ikke bryr seg om fly….. :D
 
Re: God torsdag fra Lillestrøm!

Trikken går på ca. 5-700 volt likestrøm, mens BaneNor sin kjøreledning leverer vekselstrøm på 16 000 volt, på 16 2/3 hertz.

Spenningen på Trikken ble økt til 750V for ca. 20 år siden
 
Back
Top