Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-11-2020, 10:49   #2461
Gunnar90
Livsnyter
 
Gunnar90's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Oslo
Posts: 234
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by Kanon View Post
Det vil ta lang tid før flytrafikken tar seg opp til 2019 nivå. Mange vil ha dårligere økonomi og vaner kan bli varig endret. Det blir mindre stuerent å fly på weekendtur til andre siden av kloden. Flyskam. Jeg tror ikke luftfarten vil ta seg opp til 2019 nivå noen gang neste 20 år. En æra er over men bra for kloden
"Ekspertene" har mange forskjellige meninger om dette. Noen sier vi får en reiseboom post-corona vi aldri har sett maken til pga oppdemt reisebehov. Andre sier at vanene er endret for alltid /lang tid, spesielt innen jobbreiser. Der jeg jobber er det gitt tydelige signaler om mer hjemmejobbing og mer bruk av Teamsmøter også etter Corona.
Gunnar90 is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2020, 10:51   #2462
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,333
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Handlefrihet?
Ser at SAS annonserer at de skal gjenåpne en rekke ruter for juletrafikken.
Noen som vet om Norwegian kan gjøre det samme? …. eller er det helt opp til en dommer i Dublin nå å bestemme hva Norwegian kan foreta seg utover å operere 6 fly.
Spørsmålet blir vel om SK i det hele tatt vil tjene penger på å åpne disse rutene for å få folk hjem til jul? Jeg tviler sterkt, det å ta maskinene ut av lagring for å fly noen rundturer til Kiev og Milano vil neppe gi mye penger i kassa, det koster nok mer enn det smaker.
Håper egentlig ikke DY gjør det samme, i såfall heller at de utnytter flyene de nå har i lufta til maks på ruter de vet vil kunne gi profitt.
__________________
upcoming: feb: TOS-OSL-TOS (DY), mar: TOS-OSL-TOS (DY)
LN-HFH is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2020, 10:59   #2463
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 568
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by LN-HFH View Post
Spørsmålet blir vel om SK i det hele tatt vil tjene penger på å åpne disse rutene for å få folk hjem til jul? Jeg tviler sterkt, det å ta maskinene ut av lagring for å fly noen rundturer til Kiev og Milano vil neppe gi mye penger i kassa, det koster nok mer enn det smaker.
Håper egentlig ikke DY gjør det samme, i såfall heller at de utnytter flyene de nå har i lufta til maks på ruter de vet vil kunne gi profitt.
Så du vet altså ingen ting om dette

Jeg spurte om noen visste hvilken handlefrihet Norwegian sin ledelse har nå som de er under innledende konkursbeskyttelse, ikke om noen hadde noe surt oppgulp om SAS
Rland is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2020, 11:05   #2464
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by LN-HFH View Post
Spørsmålet blir vel om SK i det hele tatt vil tjene penger på å åpne disse rutene for å få folk hjem til jul? Jeg tviler sterkt, det å ta maskinene ut av lagring for å fly noen rundturer til Kiev og Milano vil neppe gi mye penger i kassa, det koster nok mer enn det smaker.
Håper egentlig ikke DY gjør det samme, i såfall heller at de utnytter flyene de nå har i lufta til maks på ruter de vet vil kunne gi profitt.
Nå har vel begge selskaper så mye slakk i programmet at de ikke trenger hente frem lagrede fly og klargjøre disse for å fly noen få turer i uken til XXX
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2020, 11:16   #2465
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,333
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Så du vet altså ingen ting om dette

Jeg spurte om noen visste hvilken handlefrihet Norwegian sin ledelse har nå som de er under innledende konkursbeskyttelse, ikke om noen hadde noe surt oppgulp om SAS
Jøssenam, det var da fælt som man skule lese som fanden leser bibelen da...
Det var da absolutt ikke ment som noe oppgulp mot sas, men tror du erlig talt at sas kommer til å gå i pluss på mange av disse rutene? London, Berlin, Paris og Amsterdam blir kanskje lønnsomt, men mange av de andre, neppe.
Derfor håper jeg også at DY ikke begir seg ut på noe som vil gi tap, enkelt og greit.
__________________
upcoming: feb: TOS-OSL-TOS (DY), mar: TOS-OSL-TOS (DY)
LN-HFH is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2020, 11:32   #2466
Gunnar90
Livsnyter
 
Gunnar90's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Oslo
Posts: 234
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Det er vel Norwegians situasjon tråden handler om, diskusjoner om SAS vs NAS hører hjemme andre steder.

Kjos / BEF-retorikk anno 2009 er forlengst gått ut på dato. (De som har vært med en stund skjønner hva jeg mener)
Gunnar90 is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2020, 11:42   #2467
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 568
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by LN-HFH View Post
Jøssenam, det var da fælt som man skule lese som fanden leser bibelen da...
Det var da absolutt ikke ment som noe oppgulp mot sas, men tror du erlig talt at sas kommer til å gå i pluss på mange av disse rutene? London, Berlin, Paris og Amsterdam blir kanskje lønnsomt, men mange av de andre, neppe.
Derfor håper jeg også at DY ikke begir seg ut på noe som vil gi tap, enkelt og greit.
Mitt spørsmål var enkelt og greit om noen vet hvilken handlefrihet Norwegian har i dagens situasjon.
Jeg satte spørsmålet inn i en kontekst siden andre flyselskaper for tiden øker sin produksjon. Hva jeg tror om lønnsomhet knyttet til denne ruteproduksjonen er helt irrelevant
Rland is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2020, 12:08   #2468
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,333
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by Gunnar90 View Post
Det er vel Norwegians situasjon tråden handler om, diskusjoner om SAS vs NAS hører hjemme andre steder.

Kjos / BEF-retorikk anno 2009 er forlengst gått ut på dato. (De som har vært med en stund skjønner hva jeg mener)
Den er grei, neste gang skal jeg sammenlikne DY med Air New Zealand Det å sammenlikne to selskaper som opererer i samme marked og under samme omgivelser er jo aldri relevant, man skal jo heller ikke sammenlikne Apple og Samsung, Volvo og Audi, eller Kiwi og Extra
Og, ja, Kjos er en tulling, han har bare bygd opp et av verdens største lavprisselskaper på tullete argumentasjon og pisspreik......

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Mitt spørsmål var enkelt og greit om noen vet hvilken handlefrihet Norwegian har i dagens situasjon.
Jeg satte spørsmålet inn i en kontekst siden andre flyselskaper for tiden øker sin produksjon. Hva jeg tror om lønnsomhet knyttet til denne ruteproduksjonen er helt irrelevant
Med tanke på at jeg tror at det å åpne juleruter rundt om vil være ulønnsomt, vil en dommer i Irland nok mene at de ikke vil få lov til å gjøre slike ting. Om de får lov til å bestemme slike ting selv eller om dommeren må godkjenne vet jeg ikke, men sunn fornuft i ledelsen til DY vil nok også peke mot at de ikke bør gjøre dette i den pressede situasjonen de er i nå.
__________________
upcoming: feb: TOS-OSL-TOS (DY), mar: TOS-OSL-TOS (DY)
LN-HFH is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2020, 15:50   #2469
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,084
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by LN-HFH View Post
Den er grei, neste gang skal jeg sammenlikne DY med Air New Zealand Det å sammenlikne to selskaper som opererer i samme marked og under samme omgivelser er jo aldri relevant, man skal jo heller ikke sammenlikne Apple og Samsung, Volvo og Audi, eller Kiwi og Extra
Og, ja, Kjos er en tulling, han har bare bygd opp et av verdens største lavprisselskaper på tullete argumentasjon og pisspreik......


Med tanke på at jeg tror at det å åpne juleruter rundt om vil være ulønnsomt, vil en dommer i Irland nok mene at de ikke vil få lov til å gjøre slike ting. Om de får lov til å bestemme slike ting selv eller om dommeren må godkjenne vet jeg ikke, men sunn fornuft i ledelsen til DY vil nok også peke mot at de ikke bør gjøre dette i den pressede situasjonen de er i nå.
Sikkert vanskelig for noen med NAS i navnet her, men Kjos bygde opp på gjeld og risiko for aksjeeiere og ansatte. Jeg kjenner en del i NAS, og de ville nok heller sett vekst i NAS ovenfor NAX/NAI sirkuset. De så det sikkert like mye som resten av oss.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2020, 16:42   #2470
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,262
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Boc Aviation dumper 39 millioner Norwegian-aksjer

Nå sitter leasingselskapet igjen med under fem prosent av aksjene i det norske flyselskapet.
Leasingselskapet Boc Aviation Limited kvittet seg tirsdag med 38,87 millioner Norwegian-aksjer.

Det fremkommer av en børsmelding.

Dermed sitter Boc Aviation igjen med 4,92 prosent av aksjene i flyselskapet.

Leasingselskapet sitter igjen med rundt 182 millioner aksjer i selskapet, før dagens nedsalg hadde selskapet rundt 221 millioner aksjer.
https://e24.no/boers-og-finans/i/R95...wegian-aksjer?
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2020, 17:35   #2471
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Det må jo nesten være litt leit for endel journalister og endel haters der ute, som ikke lenger kan feilaktig hevde Norwegian er kinesisk?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2020, 18:29   #2472
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by Kanon View Post

Når er neste frislipp av aksjer i «gjeld til aksjer programmet»?


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2020, 18:34   #2473
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Siste er i morgen.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2020, 21:09   #2474
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Helt utrolig at aksjen var opp 60% midt i nedsalget. Ja de smarte får det til
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2020, 23:27   #2475
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Hvis ikke Norwegian får konkursbeskyttelsen innvilget i starten av september vil trolig de operative selskapene være tomme for cash alt i januar.

https://e24.no/naeringsliv/i/Ln3xLJ/...rsbeskyttelsen

Quote:
Norwegian er tom for cash alt i januar uten konkursbeskyttelsen
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2020, 23:36   #2476
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Hvis ikke Norwegian får konkursbeskyttelsen innvilget i starten av september vil trolig de operative selskapene være tomme for cash alt i januar.

https://e24.no/naeringsliv/i/Ln3xLJ/...rsbeskyttelsen

Desember?


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2020, 23:44   #2477
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Desember?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Desember. ———

Quote:
Norwegian vil allerede i januar ikke lenger klare å betale løpende regninger. Driftsunderskuddet i år ventes å bli på 6,6 milliarder kroner.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2020, 00:55   #2478
LN-JAN
Newcomer
 
Join Date: May 2014
Posts: 16
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Jeg husker når Pan Am fløy sine siste uke(r). Da var det cash fra skipperens koffert for å dekke fuel, handling, catering osv. Catering har vel aldri vært den største utgiftposten hos Norwegian, men motorene skal ha mat. Bakkehandling og fuelselskapene er vel også på sparebluss, så hva med kreditten fremover? Eller blir det cash i koffert?

De aller fleste maskinene til Norwegian som flakser rundt i Norge for tiden er svensk registrerte, er det tilfeldig?
LN-JAN is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2020, 01:34   #2479
Trdfly
ScanFlyer Rusty

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 6,886
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by LN-JAN View Post
De aller fleste maskinene til Norwegian som flakser rundt i Norge for tiden er svensk registrerte, er det tilfeldig?
Det er nok fordi at det er Arctic Aviation A. som eier disse.
Alle andre fly som Norwegian-gruppen ikke eier er parkert.
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2020, 10:26   #2480
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Helt utrolig at aksjen var opp 60% midt i nedsalget. Ja de smarte får det til
Eventuelt har litt flaks også Ellers er dagsformen til Norwegianaksjen vanskelig å lese så mye ut i fra. Ned omtrent 15% i dag

Dessverre finnes det ikke en god oversikt over eierne i Norwegian per dags dato, da det meste er "skjult" på ymse meglerkontoer


Ellers der jeg Finansavisen spekulerer at flere PE fond har tatt et veddemål med å hamstre [billig] Norwegian gjeld og kan være potensielle fremtidige eiere/investorer på kort sikt
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
IAG med resultatvarsel Someone Flyforum 0 26-09-2019 10:21
Resultatvarsel fra Lufthansa Someone Flyforum 2 24-06-2019 22:28
TUIfly med resultatvarsel darkcho Flyforum 1 29-03-2019 10:44
Norwegian varsler torsdag ettermiddag at selskapet vil gjøre en emisjon sail4fun Flyforum 34 26-11-2009 23:28
Ny emisjon i Norwegian?? CK Flyforum 20 22-11-2004 00:07


All times are GMT +2. The time now is 18:38.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.