Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-11-2020, 11:59   #2241
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,262
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Er nok lurt å bruke de opp snart.
Quote:
Storbank: Norwegian er verdt 370 millioner kroner

I mai flyselskapet verdsatt til godt over 14 milliarder kroner. Nå mener HSBC at reisen snart kan være over for Norwegian.

Storbanken HSBC kutter igjen Norwegians kursmål etter at regjeringen tidligere denne uken sa nei til ytterligere krisestøtte.

Nå mener banken at aksjen skal ned til 10 øre, noe som er 82 prosent under nivået aksjen ble handlet for onsdag ettermiddag.

Basert på dette verdsetter HSBC nå selskapet til 370 millioner kroner. Til sammenligning var selskapet i mai verdsatt til over 14 milliarder kroner av markedet.

«Norwegian har ofte overrasket oss med å finne frisk kapital. Vi tror ikke det er en ny overraskelse på vei», skriver HSBC i den ferske analysen.

Videre heter det at de mener det er vanskelig å se for seg at en tredjepart vil bidra med frisk kapital til selskapet, som fremdeles er tynget av gjeld og har to nye konkurrenter på trappene.
https://e24.no/boers-og-finans/i/X88...llioner-kroner
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2020, 13:57   #2242
ENZV
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2007
Posts: 258
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Kan morselskapet Norwegian Air Shuttle ASA slå datterselskapene konkurs ? (dets hel- og deleiede datterselskap i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Irland, Storbritannia, Spania og Singapore )

Og da kun beholde den Norske delen ? Er dette mulig , og vil de største eiere ( leasingselskap. ) godta dette ? Samt hvor mange fly ville den Norske delen sitte igjen med ( 737 og787)
ENZV is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2020, 13:59   #2243
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,233
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

De boer nok brukes snarest. Bruk dem paa en dyr reise og betal mer enn du bruker i cash points og hjelp Norwegian til overlevelse. Jeg har 18 cash points, saa jeg kan nok klare aa ikke bruke dem opp uten aa graate for mye. Mine Norwegian-aksjer er det verre med, men jeg var selvsagt klar over den store risiko da de ble kjoept. Jeg solgte ogsaa de jeg kjoepte etter siste emisjon med en viss gevinst.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is online now   Reply With Quote
Old 12-11-2020, 14:15   #2244
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by ENZV View Post
Kan morselskapet Norwegian Air Shuttle ASA slå datterselskapene konkurs ? (dets hel- og deleiede datterselskap i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Irland, Storbritannia, Spania og Singapore )

Og da kun beholde den Norske delen ? Er dette mulig , og vil de største eiere ( leasingselskap. ) godta dette ? Samt hvor mange fly ville den Norske delen sitte igjen med ( 737 og787)
Nå ligger trolig mye av gjelden og forpliktelsene i toppen eller de er bundet gjennom ymse garantier, så det er neppe en vei som funker for å redde selskapet fullt ut. Selv om de jo tidligere i år slo flere datterselskaper konkurs som skyldte mye i skatt og lønn

HSBC ser for seg i sin analyse at Norwegian i seg selv blir slått konkurs, men at boet/selskapet klarer å selge ut merkenavnet, deler av den norske delen (DY) og blant annet slots på LGW og Norwegian Rewards, men stykkevis og delt og til langt lavere verdier enn tidligere anslått
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2020, 13:30   #2245
Gunnar90
Livsnyter
 
Gunnar90's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Oslo
Posts: 234
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
....Jeg har ikke tall på hvor mange leserinnlegg jeg har sett der referanser til priser fra konsesjonstiden er selve skremmebildet på hva som vil skje uten Norwegian......
Det formelig koker på sosiale medier og kommentarfelt om temaet nå. Det virker nesten som folk skal overgå hverandre med skremselshistorier om hvor fantastisk dyrt det var før Norwegian. Og at det vil skje igjen hvis de ikke overlever.

Jeg fløy mye på 80 og 90-tallet, og det er ingen tvil om at det var dyrere.
Men når jeg leser at de har "betalt 15000 kr hver vei til Nordnorge" eller at de "pleide å betale over 9000 kr for en enveis til Spania med tvangslanding i København" så lurer jeg på hvor reelt det egentlig er, eller om de bare gjentar argumenter de har lest andre steder.

Noen av de som skriver er forøvrig påfallende unge til å ha opplevd "monopoltiden"...

Kunne det virkelig koste 30 000 tur-retur Evenes den gangen? Jeg bare lurer...jeg mener å huske tur-retur Hong Kong var ca 10 000 på 80-tallet til sammenligning.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Skjermbilde.JPG
Views:	705
Size:	36.7 KB
ID:	49508  
Gunnar90 is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2020, 13:40   #2246
Novair
ScanFlyer Gold
 
Novair's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,046
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by Gunnar90 View Post
Det formelig koker på sosiale medier og kommentarfelt om temaet nå. Det virker nesten som folk skal overgå hverandre med skremselshistorier om hvor fantastisk dyrt det var før Norwegian. Og at det vil skje igjen hvis de ikke overlever.

Jeg fløy mye på 80 og 90-tallet, og det er ingen tvil om at det var dyrere.
Men når jeg leser at de har "betalt 15000 kr hver vei til Nordnorge" eller at de "pleide å betale over 9000 kr for en enveis til Spania med tvangslanding i København" så lurer jeg på hvor reelt det egentlig er, eller om de bare gjentar argumenter de har lest andre steder.

Noen av de som skriver er forøvrig påfallende unge til å ha opplevd "monopoltiden"...

Kunne det virkelig koste 30 000 tur-retur Evenes den gangen? Jeg bare lurer...jeg mener å huske tur-retur Hong Kong var ca 10 000 på 80-tallet til sammenligning.
Uavhengig av å ta stilling til hva du eller de i kommentarfeltene har tatt utgangspunkt i, men med en inflasjon på ca. 320% siden den gang vil 10 000 kroner i 1980 tilsvare drøye 42 000 i 2020.
Novair is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2020, 14:23   #2247
DCHalvorsen
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 939
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Til prisdiskusjonen om hvor dyrt det var å fly før. Jeg sjekket prisene som er tatt i inn i Rutebok for Norge i 1990 for SAS, Braathens og Widerøe. Normalpris mellom destinasjoner i Sør-Norge og Nord-Norge var rundt 2000 kroner. Tur/retur fikk man 25 prosent rabatt. Det var også andre rabatter.

Og 2000 kroner kjørt gjennom inflasjonskalkulator til 2019 = 3700 kroner.

Det er realiteten
__________________
Dag Chr. Halvorsen


DCHalvorsen is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2020, 14:34   #2248
Alpha
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 548
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

TØI har forsket på dette.

I 1993 var middelprisen TOS-OSL kr 2542,-, en vei. I 2007 var prisen gått ned til 1127,- Alt målt i 2018 kroner.

Det er altså en nedgang på hele 55% så folk har absolutt et poeng, selv om summene de har i hodet kanskje er hele familien eller hele turen.

Vil prisene øke massivt om Norwegian bukker under og SAS får monopol? Ja. Kommer sas til å få monopol? Nei. Blir konkurrentene selskap som Wizz og Ryan med tvilsomme vilkår? Absolutt.

Det er fasit.
Alpha is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2020, 14:40   #2249
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Fasiten er egentlig veldig enkel: Volum.

Høyere volum gir lavere enhetskostnader og øket prispress. Volum gir flere aktører, større konkurranse og dermed lavere priser.

Selvfølgelig innen markedets rammer, men igjen, rammene forskyves når tilgjengeligheten øker.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2020, 14:44   #2250
Alpha
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 548
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Så om SAS får ha 14 daglige TOS-OSL alene så vil de selge billige billetter fordi de synes det er så kos med høyt volum så de gidder ikke tjene masse penger? "ok"
Alpha is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2020, 14:46   #2251
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by Alpha View Post
Så om SAS får ha 14 daglige TOS-OSL alene så vil de selge billige billetter fordi de synes det er så kos med høyt volum så de gidder ikke tjene masse penger? "ok"


Nei, det er her ‘flere aktører’ kommer inn. Alt henger sammen. At en aktør alene går prismessig ‘i bånn’ er urealistisk.

Men jo lavere volum, jo mindre attraktivt blir det for andre å gå inn da kaka tett og slett er for liten.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL

Last edited by LN-MOW; 13-11-2020 at 14:49.
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2020, 15:08   #2252
Alpha
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 548
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Nei, det er her ‘flere aktører’ kommer inn. Alt henger sammen. At en aktør alene går prismessig ‘i bånn’ er urealistisk.

Men jo lavere volum, jo mindre attraktivt blir det for andre å gå inn da kaka tett og slett er for liten.
Det er klart, og årsaken til at FOT-ruter finnes, men TOS-OSL har ikke hatt beleggsproblemer i moderne tid så det er ikke en aktuell problemstilling.

Reduserte priser dreier seg ikke om volum her, for volumet er bra. Forskjellen er konkurranse. Forskjellen er Bjørn Kjos, og jeg tenker med gru på en potensiell situasjon der Norwegian ikke holder SAS i sjakk.
Alpha is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2020, 16:14   #2253
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
. Reduserte priser dreier seg ikke om volum her, for volumet er bra. Forskjellen er konkurranse. Forskjellen er Bjørn Kjos, og jeg tenker med gru på en potensiell situasjon der Norwegian ikke holder SAS i sjakk.
Resultatet av å selge billige billetter er at selskapet går med tap og for å konkurrere må SAS også senke prisene så nå går alle med tap og er på konkursens rand. (Dette var også før Covid-19 kom på banen)
Er ikke så imponert av en slik taktikk: Selge seter under kostnad for å få opp volum, så låner man masse penger og får gjeld til oppover ørene.
Ser ikke ut som en fornuftig måte å drive flyselskap på selv om mange trodde Tjos var rene julenissen, i realiteten byggede han et korthus som ramlet sammen med så mye gjeld at ingen fornuftige investorer vil låne dem mer for å komme over kneiken.
Tragisk for de ansatte men mange som spådde undergang før viruset og de tok vel ikke feil.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2020, 16:24   #2254
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Resultatet av å selge billige billetter er at selskapet går med tap og for å konkurrere må SAS også senke prisene så nå går alle med tap og er på konkursens rand. (Dette var også før Covid-19 kom på banen)
Er ikke så imponert av en slik taktikk: Selge seter under kostnad for å få opp volum, så låner man masse penger og får gjeld til oppover ørene.
Ser ikke ut som en fornuftig måte å drive flyselskap på selv om mange trodde Tjos var rene julenissen, i realiteten byggede han et korthus som ramlet sammen med så mye gjeld at ingen fornuftige investorer vil låne dem mer for å komme over kneiken.
Tragisk for de ansatte men mange som spådde undergang før viruset og de tok vel ikke feil.
Det stemmer totalt sett, men ikke når det kommer til norsk innenriks. Der tjenet begge aktørene gode penger før Korona. Og prisene var jo heller ikke eksepsjonelt lave.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2020, 16:27   #2255
Alpha
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 548
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Resultatet av å selge billige billetter er at selskapet går med tap og for å konkurrere må SAS også senke prisene så nå går alle med tap og er på konkursens rand. (Dette var også før Covid-19 kom på banen)
Er ikke så imponert av en slik taktikk: Selge seter under kostnad for å få opp volum, så låner man masse penger og får gjeld til oppover ørene.
Ser ikke ut som en fornuftig måte å drive flyselskap på selv om mange trodde Tjos var rene julenissen, i realiteten byggede han et korthus som ramlet sammen med så mye gjeld at ingen fornuftige investorer vil låne dem mer for å komme over kneiken.
Tragisk for de ansatte men mange som spådde undergang før viruset og de tok vel ikke feil.
Gode innenriksruter som TOS OSL har hatt høyt belegg over tid, lite rabatter (aldri under 699) og er blant de lønnsomme innenriks-rutene som europeiske selskap vil ha kloa i, så her er det bomskudd.
Alpha is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2020, 17:09   #2256
72rompe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2009
Location: Vettre, Norway
Posts: 78
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Ikke kun volum som teller men hvem Staten, Forsvaret, regionene og de største selskapene har avtale med (de etablerer ikke avtaler med utenlandske lavprisselskaper). Og ikke minst lojalitets programmer. Så om SAS, f.eks i tilfelle Norwegian ryker, øker opptjeningen på Eurobonus blir det vanskeligere å etablere seg for nye aktører.
72rompe is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2020, 17:59   #2257
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by Alpha View Post

Reduserte priser dreier seg ikke om volum her, for volumet er bra. Forskjellen er konkurranse.
Alt henger sammen. Det er ikke så sort-hvitt som du vil ha det til. Men selv for WIZZ er tripcost'en trolig rundt 150.000 så også de er avhengige av at noen betaler mer enn 96 (neste torsdag) for en totimers tur TOS-OSL ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2020, 18:36   #2258
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by Alpha View Post
Gode innenriksruter som TOS OSL har hatt høyt belegg over tid, lite rabatter (aldri under 699) og er blant de lønnsomme innenriks-rutene som europeiske selskap vil ha kloa i, så her er det bomskudd.
66.8 milliarder kroner i gjeld sier at det ikke er bomskudd.
Jeg uttalte meg generelt om et lavpris selskap som kommer på banen med billige billetter for å få markedsandel og selger med tap.
Om rutene til Tromsø gikk med profitt så gikk det totalt sett ikke så bra.
Sant nok hadde dem maks uflaks med 787, MAX og Corona, men har man fulgt med litt i luftfarten så har man sett at det har vært Berg og dalbane med gjevne mellomrom, noen eksempler kan jo være oljepriser som knekket flyselskap, 9/11 eller streiken til flygelederne i USA, vulkan aske fra Island og ikke minst corona viruset.
Da jeg begynte i bransjen som yrkes flyger hadde jeg drosje lapp i baklomma, samt buss og trailer sertifikat og sjømanns bok, fikk bruk for alle samt mere ettersom selskaper gikk på rompa og man mistet jobben, om og om igjen, ingen overraskelser der og trengte ikke krystall kule for å vite at flybransjen var usikker. Det skulle ledelsen også ha visst, samt små sparerne som kjøpte aksjer i Norwegian.
Greit å være etterpåklok ja, men dette var ikke noen overaskelse, bare se på Laker og andre som prøvde billige langruter.
Små marginer og lett å tape skjorta på luftfart, må jo si at Kjos og ledelsen satset friskt og synd å se at det nesten er over, men dem satset også på mye flaks og ingen problemer, hvis ikke hadde dem vel kjørt mye mer konservativt og grodd sakte og forsiktig.
(Skulle vel ha vært en lærepenge å se at en gigant som Pan-Am ble vippet av pinnen uten verken corona eller askeskyer)
66.8 milliarder NOK, det begynner å bli penger av det og jeg har ikke fantasi til å se hvordan Norwegian kan reddes, håper for de ansatte at jeg har feil, kanskje skjer det et mirakel.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2020, 19:08   #2259
Alpha
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 548
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Alt henger sammen. Det er ikke så sort-hvitt som du vil ha det til. Men selv for WIZZ er tripcost'en trolig rundt 150.000 så også de er avhengige av at noen betaler mer enn 96 (neste torsdag) for en totimers tur TOS-OSL ...
Åpenbart, men som sagt, TOS/OSL har aldri vært under 699,- At Wizz skal lage seg litt oppmerksomhet i starten er forståelig, men alle vet også at 96-kronersturene ikke består i en normal post-Corona-verden.



Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
66.8 milliarder kroner i gjeld sier at det ikke er bomskudd.
Jeg uttalte meg generelt om et lavpris selskap som kommer på banen med billige billetter for å få markedsandel og selger med tap.
Om rutene til Tromsø gikk med profitt så gikk det totalt sett ikke så bra.
Sant nok hadde dem maks uflaks med 787, MAX og Corona, men har man fulgt med litt i luftfarten så har man sett at det har vært Berg og dalbane med gjevne mellomrom, noen eksempler kan jo være oljepriser som knekket flyselskap, 9/11 eller streiken til flygelederne i USA, vulkan aske fra Island og ikke minst corona viruset.
Da jeg begynte i bransjen som yrkes flyger hadde jeg drosje lapp i baklomma, samt buss og trailer sertifikat og sjømanns bok, fikk bruk for alle samt mere ettersom selskaper gikk på rompa og man mistet jobben, om og om igjen, ingen overraskelser der og trengte ikke krystall kule for å vite at flybransjen var usikker. Det skulle ledelsen også ha visst, samt små sparerne som kjøpte aksjer i Norwegian.
Greit å være etterpåklok ja, men dette var ikke noen overaskelse, bare se på Laker og andre som prøvde billige langruter.
Små marginer og lett å tape skjorta på luftfart, må jo si at Kjos og ledelsen satset friskt og synd å se at det nesten er over, men dem satset også på mye flaks og ingen problemer, hvis ikke hadde dem vel kjørt mye mer konservativt og grodd sakte og forsiktig.
(Skulle vel ha vært en lærepenge å se at en gigant som Pan-Am ble vippet av pinnen uten verken corona eller askeskyer)
66.8 milliarder NOK, det begynner å bli penger av det og jeg har ikke fantasi til å se hvordan Norwegian kan reddes, håper for de ansatte at jeg har feil, kanskje skjer det et mirakel.
Det er som et mantra på dette forumet, Norwegian taper så masse penger og alt er fordi de skal ut å fly i verden. Er det sjalusi fordi de flyr verden rundt i lekre nye Dreamlinere med fin rød nese mens SAS humper med noen få gamle 330? Eller bare en misvilje mot at "lillebror" har destinasjoner rundt planeten mens SAS måtte gi opp det eventyret? Forstår det uansett ikke, og kritikken er feil. Norwegian har gode lønnsomme ruter innenriks, i Skandinavia og mange langdistanseruter som f.eks til New York. Hva som er lønnsomt post-Corona vet ingen, men stoler på at Nye Norwegian klarer å finne fram til de lønnsomme rutene både innenriks og på langdistanse.

68 milliarder er inkludert framtidige forpliktelser som vedlikehold, feriepenger, osv. Uten de potensielle framtidige kostnadene er tallet 52. Uansett spiller det mindre rolle når flyene har en regnskapsverdi på 78 milliarder. Så i teorien kunne flyene blitt solgt og all gjeld betalt. Naturligvis fungerer det ikke slik i forretningslivet, og hvem betaler markedspris for fly i dag? Uansett, positiv egenkapital hos Norwegian.

Så til SAS, pr 30. juli i fjor hadde de 54 milliarder i gjeld og 52 milliarder i eiendeler og altså negativ egenkapital.

Nå har Norwegian fått kjørt seg skikkelig med 787, MAX og Corona-trøbbel, og om det knekker Norwegian til slutt så var det altså litt av en perfect storm som skulle til. Kjos har fått høre at han er stormannsgal siden 1993, men har altså skapt verdens beste lavprisselskap (i følge Skytrax) og totalt sett gjort det djevelsk bra. Det burde man applaudere. Og at SAS har hatt skikkelig konkurranse har vært kritisk for at Nordmenn har hatt råd til å fly.


Og så til støtteordninger:

Alitalia 142,9
Airfrance/KLM 100
Lufthansa 78,6
Finnair 73,3
TAP 70,3
SAS 14,7
Wizz 8,3
Norwegian 7,8

Alt i euro per passasjer fraktet i 2019. Burde Norge støtte Norwegian? Ja åpenbart.
Alpha is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2020, 19:28   #2260
Gunnar90
Livsnyter
 
Gunnar90's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Oslo
Posts: 234
Default Re: Overlever Norwegian? -> Resultatvarsel og emisjon

Quote:
Originally Posted by Alpha View Post

Det er som et mantra på dette forumet, Norwegian taper så masse penger og alt er fordi de skal ut å fly i verden.
Jammen det er jo sant. Det var langdistanseeventyret som ødela for dem.
Det er ikke riktig å sende den regningen til norske skattebetalere.
Gunnar90 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
IAG med resultatvarsel Someone Flyforum 0 26-09-2019 10:21
Resultatvarsel fra Lufthansa Someone Flyforum 2 24-06-2019 22:28
TUIfly med resultatvarsel darkcho Flyforum 1 29-03-2019 10:44
Norwegian varsler torsdag ettermiddag at selskapet vil gjøre en emisjon sail4fun Flyforum 34 26-11-2009 23:28
Ny emisjon i Norwegian?? CK Flyforum 20 22-11-2004 00:07


All times are GMT +2. The time now is 12:20.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.