Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-05-2020, 12:11   #101
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Om å reise med Color Line

Noen som vet når Color Line starter Kiel igjen? Ser at det kan bookes i juni og juli.

Kan det være at de starter cruise hvor man ikke får forlate båten? (Annet en de som har grunn selvf)
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2020, 13:59   #102
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Noen som vet når Color Line starter Kiel igjen? Ser at det kan bookes i juni og juli.

Kan det være at de starter cruise hvor man ikke får forlate båten? (Annet en de som har grunn selvf)

Jeg skulle vært ombord nå i helga, men siden de kansellerte alle avganger frem til og med 29/5 fikk jeg refundert billetten og 20% ekstra poeng i colorclub. Dama på kundesenteret sa at de vurderte så fortløpende nå at de kun kansellerte en drøy uke av gangen nå. Men tviler på de kommer til å seile før karantenereglene blir opphevet for oss Nordmenn og turister som kommer med båten. De har neppe råd til å seile kun på cruise uten bilpassasjerer/turister


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2020, 19:43   #103
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,333
Default Re: Om å reise med Color Line

Ikke glem fraktdelen av ruta. Color carrier går jo som aldri før, og det har jo så vidt jeg har forstått også vært snakk om å sette inn en av superspeed-båtene på Oslo-Kiel for å dekke frakt. Jeg tviler også på at fantasy og magic kommer igang før karantenereglene er myket mer opp, evt at man slipper karantene hvis man ikke går av båten i Kiel, selv om dette bare blir symbolsk rent praktisk. «Heldigvis» har de jo også to båter, slik at de kan sette inn den ene, og vente med den andre til passasjergrunnlaget er det, noe jeg tror de nok gjør.

Hadde selv håpet på at også Color hybrid kunne kommet igang igjen, aldri reist med Strømstad-ferga før den kom, men ble nærmest frelst på første tur, som var dagen etter jomfruturen. Er jo også veldig greit å ta en tur med den når været på hytta ikke er helt på topp. Og prisen på 30kr er jo bare symbolsk det også, selv om jeg inderlig håper de setter opp prisen når de kommer igang igjen.
LN-HFH is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2020, 00:29   #104
geirs
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,106
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by LN-HFH View Post
Ikke glem fraktdelen av ruta. Color carrier går jo som aldri før, og det har jo så vidt jeg har forstått også vært snakk om å sette inn en av superspeed-båtene på Oslo-Kiel for å dekke frakt. Jeg tviler også på at fantasy og magic kommer igang før karantenereglene er myket mer opp, evt at man slipper karantene hvis man ikke går av båten i Kiel, selv om dette bare blir symbolsk rent praktisk. «Heldigvis» har de jo også to båter, slik at de kan sette inn den ene, og vente med den andre til passasjergrunnlaget er det, noe jeg tror de nok gjør.

Hadde selv håpet på at også Color hybrid kunne kommet igang igjen, aldri reist med Strømstad-ferga før den kom, men ble nærmest frelst på første tur, som var dagen etter jomfruturen. Er jo også veldig greit å ta en tur med den når været på hytta ikke er helt på topp. Og prisen på 30kr er jo bare symbolsk det også, selv om jeg inderlig håper de setter opp prisen når de kommer igang igjen.

Har fraktbåten til Color Line en annen kai til lasting/lossing? Den bruker jo samme kai som passasjerbåtene. Og der har Color Magic stått over lenger tid nå. Har sett den stå bak Magic. Vet ikke om den bare var parkert da.
geirs is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2020, 00:39   #105
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by geirs View Post
Har fraktbåten til Color Line en annen kai til lasting/lossing? Den bruker jo samme kai som passasjerbåtene. Og der har Color Magic stått over lenger tid nå. Har sett den stå bak Magic. Vet ikke om den bare var parkert da.
Color Carrier bruker samme kai, så det er derfor de to Kiel-fergene har ligget andre steder. Så midlertid nå at den ene Kielfergen har blitt flyttet til den vanlige kaia (pga. manglende landstrøm der den lå), og da blir den nødt til å flytte på seg hver gang Color Carrier er innom.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2020, 01:14   #106
geirs
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,106
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Color Carrier bruker samme kai, så det er derfor de to Kiel-fergene har ligget andre steder. Så midlertid nå at den ene Kielfergen har blitt flyttet til den vanlige kaia (pga. manglende landstrøm der den lå), og da blir den nødt til å flytte på seg hver gang Color Carrier er innom.
Da har de isåfall litt og drive med hvis Color Magic må flyttes hver gang. Har sett før ihvertfall, fra Kongen Marina, at fraktbåten er inne mandag, onsdag og fredag ettermiddag.
geirs is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2020, 17:26   #107
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,543
Default Re: Om å reise med Color Line

Har hørt august/september...men dette kan jo endres. Det er vel først og fremst antall pax som er utfordringen.
EB is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2020, 17:17   #108
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,262
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Regjeringen har lagt tilrette for at passasjerer vil kunne seile på Color Lines skip, men de vil ikke kunne gå i land, opplyser næringsminister Iselin Nybø
Nå kan du dra på cruise med Colorline me du kommer ikke i land noe sted.

Quote:
– Vi har en gladnyhet om at passasjerer kan ta Color Line til Kiel, men de kan fortsatt ikke gå i land ennå, sier næringsminister Iselin Nybø (V).

Last edited by Kanon; 28-05-2020 at 17:55.
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2020, 20:57   #109
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: Om å reise med Color Line

Hmm. Jeg har testet meg for antistoffer så om jeg har det kan jeg ta Kiel båten og gå i land Uten karantene på vei hjem
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2020, 21:06   #110
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,934
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
Hmm. Jeg har testet meg for antistoffer så om jeg har det kan jeg ta Kiel båten og gå i land Uten karantene på vei hjem
Gjelder vel kun om du har bekreftet positiv covid-19 prøve..
https://www.nrk.no/osloogviken/flere...ene-1.15018468
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2020, 00:35   #111
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,333
Default Re: Om å reise med Color Line

Fantastiske nyheter! Blir flott å se den seile ut av oslofjorden igjen, og ikke bare rundt i Bunnefjorden.

Blir derimot interesannt hvordan de skal følge avstandsteglene. På Hjortneskaia er det alltid svært trangt om plassen. Med tanke på at det ikke blir så mye biler starten kan man jo tilby folk å ta med bilen ombord og parkere den der, det vil jo lette trykket i terminalen noe (det å parkere bilen på båten var forøvrig noe man kunne gjøre før på noen av de gamle danskebåtene). Det å slippe på gangpassasjerer igjennom baugen bør vel også kunne gjennomføres, bare det skjer i ordna forhold. Trengselen ved avstigning vil jo også bli et problem, så her blir det kanskje gruppevis avstigning som på de store cruice-båtene tenker jeg.

Får håpe Strømstad-fergene kommer igang igjen med et lignende system der man ikke får gå i land. Man har vel tidligere vært tvunget i land der(?). Dette blir derimot kanskje vanskelig med tanke på tax free-lovgivningen, som jo «driver» ruta?
Men får all del, det å åpne grensene til Sverige for at folk skal handle dårlig mat på maximat og eurocash er jeg ikke for! Nå bør man være såpass egoistiske at man tenker norske arbeidsplasser fremfor svenske, og det tror jeg regjeringen gjør blant annet ved å åpne opp for kielfergene.
LN-HFH is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2020, 03:17   #112
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Gjelder vel kun om du har bekreftet positiv covid-19 prøve..
https://www.nrk.no/osloogviken/flere...ene-1.15018468
Det sto i loven at de som kan bevise gjennomgått infeksjon(antistoff) kan slippe karantene i 6 mnd. Jeg venter fortsatt på resultatet. Jeg har ikke tatt en ordinær corona test. Jeg lurer på om det blir mulig og gå i land i det hele tatt, for de som eventuelt har dette i orden. Om det ikke blir mulig å gå i land, så er det jo ingen vits. Da kan de like så godt seile frem og tilbake til Nordsjøen...
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2020, 09:41   #113
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
Om det ikke blir mulig å gå i land, så er det jo ingen vits. Da kan de like så godt seile frem og tilbake til Nordsjøen...
Fra 15. juni er det i alle fall fritt fram for å entre Tyskland, så får en se det an mht. gyldig reiseforsikring og ev. karantene ved hjemkomst.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2020, 14:45   #114
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,262
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Både TV 2 og NTB erfarer nå at regjeringen vil åpne for fritidsreiser til Danmark. Reiserådet vil tre i kraft fra 15. juni, og man vil samtidig åpne for at danskene kan reise til Norge.

Reiser til Sverige, uten karanteneplikt, er fortsatt til vurdering, skriver NTB.
Da blir det lovlig og akseptert å reise til Danmark fra 15.06
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2020, 15:07   #115
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,262
Default Re: Om å reise med Color Line

Mulig Sverige med begrensning på å reise til områder med høy spredning (Stockholm,) og andre nordiske land som Island og Finland.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ne-til-danmark

Last edited by Kanon; 29-05-2020 at 15:22.
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2020, 10:26   #116
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Om å reise med Color Line

Vil tax-free være åpen Når Kielfergen begynner?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2020, 10:43   #117
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Om å reise med Color Line

Fant ut i går at det er obigatorisk med bordbestilling om man skal se showet ombord.

Normalt kan man bare bestille inkl. en flaske vin/champagne/8 øl, men nå kan man også booke "bare" bord til 249(!) kroner. Gjelder for inntil fire personer. Greit om man er fire, ikke så greit om man reiser på egenhånd.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2020, 12:34   #118
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Vil tax-free være åpen Når Kielfergen begynner?
Ja taxfree vil være åpent og det meste av restaurant og bartilbudet også. Nattklubben er stengt , det samme gjelder også badeland. Alt dette står på Color Lines nettsider. Buffettilbudet vil bli erstatta med en 3 retters til middag og en frokosttallerken til frokost.
Siden Color Lines nettsider er litt tungvinte å navigere på legger jeg like gjerne direktelenke med her jeg
https://www.colorline.no/oslo-kiel/r...anter-og-barer
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2020, 16:49   #119
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Om å reise med Color Line

Noen som aner hvordan disse 2-dagers cruisene til Kiel kommer til å funke i praksis? Ser det er null landgang i Kiel, noe som i og for seg er helt fint. Men spørsmålet er jo om man bare kunne valgt å sove videre i kabinen eller om man MÅ opp kl 10?

Ser tidligere i tråden at det er 5* lugarene som alle anbefaler. Regner med det fortsatt er tilfellet.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2020, 16:56   #120
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Noen som aner hvordan disse 2-dagers cruisene til Kiel kommer til å funke i praksis? Ser det er null landgang i Kiel, noe som i og for seg er helt fint. Men spørsmålet er jo om man bare kunne valgt å sove videre i kabinen eller om man MÅ opp kl 10?

Ser tidligere i tråden at det er 5* lugarene som alle anbefaler. Regner med det fortsatt er tilfellet.


Man har aldri måttet gå i land i Kiel, så man kan sikkert henge på lugaren hele tiden.

Litt usikker på om de kommer og gjør rent. Normalt står det en bøtteballett klar på landgangen i Kiel, men aner ikke om de kommer til å gjøre det nå. Og ingen skal jo uansett «sjekke ut» i Kiel.

Eneste må være at på 5-stjerners får du påfyll på minibaren, så det kommer muligens noen med påfyll til den

Også litt sideinfo til elefanten: Jeg mener de har Pepsi på alle serveringsstedene, men om han går i kiosken har de originalcola på boks.
Antageligvis de de fyller minibaren med også.
Martin is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Strøm ved stolen hos Color Line? storg Reiseforum 7 24-07-2012 14:26
Norwegian vs Color line svgspotter Flyforum 7 30-01-2010 23:59


All times are GMT +2. The time now is 20:47.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.