|
22-10-2019, 13:25 | #41 | |
ScanFlyer Inventory
Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
|
Re: Thai med store tap
Quote:
Kan også tolkes/oversettes på følgene måte: Vennligst ta dere sammen og forbedr lønnsomheten, så ikke vi også fremover må kraftig subsidiere selskapet |
|
23-10-2019, 16:39 | #42 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,233
|
Re: Thai med store tap
Aftenposten skriver om det samme og at SAS var med paa a etablere Thai:
https://www.aftenposten.no/okonomi/i...ed-nedleggelse
__________________
Upcoming flights: www.goodlifetravelling.com MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738 |
03-11-2019, 10:09 | #43 | |
ScanFlyer Inventory
Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
|
Re: Thai med store tap
Og der røk styreformannen
https://www.flightglobal.com/news/ar...-quits-461962/ Quote:
|
|
04-03-2020, 08:19 | #44 | |
ScanFlyer Inventory
Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
|
Re: Thai med store tap
Tapet ble ikke noe mindre i 2019
https://www.flightglobal.com/thai-ai...137068.article Quote:
|
|
21-03-2020, 02:56 | #45 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 338
|
Re: Thai med store tap
Vil Thai Airways overleve dette ? Kjenner jeg thaiene rett, så vil de gå langt for å redde flagg-selskapet sitt.
Thailand hadde 11 millioner kinesiske turister i 2019, og var sene med å stenge grenser. De hadde litt over 300 smittede, og var fremdeles i fase 2 i går. Sure sure... |
24-04-2020, 16:16 | #46 |
ScanFlyer Inventory
Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
|
Re: Thai med store tap
Pengene renne ut hos Thai også, så er spørsmålet om myndighetene tar en Alitalia eller en SAA? Eller om de finner på en egen kreativ løsning?
|
24-04-2020, 20:40 | #47 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
|
Re: Thai med store tap
Tror nok det sitter langt inne å la selskapet gå konkurs, spesielt med forbindelsene til kongehuset og som nasjonalt selskap. Hadde dog vært fint om de kunne bruke kalkulatoren nå i stedet for å "maintain face".
|
25-04-2020, 00:04 | #48 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,006
|
Re: Thai med store tap
Et lån fra den Thailandske staten på 2,2 milliarder US dollar vil hjelpe dem et stykke på vei. Iallefall frem til oktober i år.
Quote:
|
|
25-04-2020, 07:31 | #49 | |
ScanFlyer Inventory
Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
|
Re: Thai med store tap
Quote:
Men ikke umulig de går for en form for restart |
|
25-04-2020, 09:42 | #50 |
Speedbird Concorde
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
|
Re: Thai med store tap
Hvordan er eierstrukturen i Thai? Er det stats- eller privateid?
|
25-04-2020, 09:44 | #51 |
ScanFlyer Inventory
Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
|
Re: Thai med store tap
Børsnotert, men staten eier 51%
|
25-04-2020, 13:11 | #52 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
|
Re: Thai med store tap
Privatisering ikke aktuelt for Thai
Shareholder restructuring likely at ailing flag carrier, but privatisation ruled out https://www.bangkokpost.com/business...-on-thais-fate
__________________
Bare en passasjer... |
25-04-2020, 16:07 | #53 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
|
Re: Thai med store tap
Verdens rikeste kongehus kan vel spytte inn noen milliarder baht... Thai stiller jo fly til disposisjon mellom Bangkok og Corona-residensen i Tyskland når hans kongelige høyhet og konkubinene vil ut å lufte seg.
|
25-04-2020, 21:14 | #54 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
|
Re: Thai med store tap
Det hadde vært fantastisk om de gjør det. Men den kompetansen som skal til må hentes utenfor Thailand, og det har de ikke vært villige til.
Kulturelt sett er Thaiene "låst" i forventninger/oppførsel og det er ikke tradisjon for kritikk oppad eller noe som kan få andre til å miste ansikt. Andre utenfra kan rydde opp med et finansielt fokus. Men da må det også gis fullmakter. Det er vanskelig å forklare, men det er et samrøre av politiske føringer, kulturelle og uskrevne kodekser som gjør endring svært utfordrende. Dette gjelder dog ikke bare TG, men også andre selskap. Last edited by Insomnia4u; 26-04-2020 at 14:56. |
30-04-2020, 07:20 | #55 | ||
ScanFlyer Inventory
Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
|
Re: Thai med store tap
Thai skal forbli på statens hender og de er villig til å låne det som trengs, selv om disse lånene vel kanskje i praksis blir tilskudd. Men det som er nytt er visstnok at nå skal selskapet drives av profesjonelle
https://www.bangkokpost.com/business...ate-enterprise Quote:
Quote:
|
||
01-05-2020, 03:29 | #56 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
|
Re: Thai med store tap
Tidligere foreningsleder i Thai mener det må store omveltninger til for å reformere flyselskapet
https://www.bangkokpost.com/business...rhaul#cxrecs_s
__________________
Bare en passasjer... |
14-05-2020, 12:44 | #57 | |
ScanFlyer Inventory
Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
|
Re: Thai med store tap
Ikke umulig myndighetene har litt seg inspirere av andre når de nå åpner for at en restrukturering av Thai kan skje gjennom en mulig konkurs.
Siden den thailandske staten tilsynelatende ønsker å eie og drive eget flyselskap og gitt den reelle verdien av dagens egenkapital egentlig er null, er jo da en styrt konkurs en effektiv måte å kvitte seg med gjeld, forpliktelser og ansatte på https://www.bangkokpost.com/business...ption-for-thai Quote:
|
|
14-05-2020, 14:11 | #58 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
|
Re: Thai med store tap
Quote:
Nå har jo statsministeren sagt at det er uaktuelt å privatisere, og han har håndplukket ministrene i kabinettet. Noe av usikkerheten tenker jeg ligger i om det i det hele tatt er mulig å restrukturere selv med det store lånet. Hvis sannsyligheten er en konkurs etter at lånet er brukt opp kan de muligens bli tvunget til å vurdere dette seriøst. Nå er det også slik at politiske føringer har en tendens til å overstyre sunn (økonomisk) fornuft generelt, og i Thailand spesielt. Så det blir spennende å følge fremover, også siden jeg har et gullkort i TG med noen gjenstående C-oppgraderinger. |
|
18-05-2020, 11:50 | #59 | ||
ScanFlyer Inventory
Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
|
Re: Thai med store tap
Quote:
Akkurat nå ser det ut som Thai vil bli slått konkurs gjennom en form for Thai-utgave av chapter 11. Da er det jo ikke snakk om en konkursbo i tradisjonell forstand https://www.executivetraveller.com/n...ays-bankruptcy Quote:
|
||
18-05-2020, 12:51 | #60 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 239
|
Re: Thai med store tap - mot konkurs
Det nye Thai skal kun fly 787,A350 og 777 ER, står det i saken. Vet ikke nøyaktig hvor mange fly de har til sammen i disse tre kategoriene, men det vil være et kraftig nedskalert selskap. Da kan vel fort ruta til Oslo henge i en tynn tråd.
|
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
Similar Threads | ||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Thai Airways på Oslo | Scandinavien_Airlines | Flyforum | 96 | 16-01-2024 11:02 |
Til Thailand med Qatar Airways og Thai Airways | SNSK | TripReports | 54 | 25-04-2013 23:03 |
Thai Airways | Tertit54 | Flyforum | 4 | 27-09-2006 16:29 |
Thai Airways | TG923 | Flyforum | 7 | 27-10-2005 13:12 |
Thai Airways i ny drakt ?? | LN-OSS | Flyforum | 10 | 05-02-2005 02:33 |