Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-08-2019, 14:49   #361
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Såvidt meg bekjent er det fortsatt lounge for Plus-passasjerer (også på bonnusbillett). Det er ikke så lenge siden jeg benyttet meg av det selv. Det er normalt sett en ansatt i nærheten, men de svinser litt rundt (henter boller osv.). Det er imidlertid ikke akkurat så mye å oppdrive av mat & drikke i loungen, men de har gode boller & kanelboller
Joda, jeg er relativt godt kjent med utvalget i loungen. Hadde allikevel forberedt meg på å få tatt meg en bolle (bokstavelig talt) med et glass O-juice og en banan før avreise. Siden jeg alltid gjør det med PLUS-billett. I går gikk det ikke. Den ansatte var ikke å se over 10 minutter og å vandre fram og tilbake foran loungen fristet ikke nevneverdig. Da setter jeg meg heller ned med ei bok. Får sende en epost til SAS og sutre meg til noen eurobonuspoeng som plaster på såret, med mindre det har blitt slik at award-redemption-reiser ikke gir loungetilgang.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2019, 20:36   #362
mckvakk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 226
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Skal reise med siste SAS flyet fra Newark til København på Søndag, rundt 23:30. Siden jeg tidligere bare har reist til og aldri fra Newark ser jeg for meg at jeg vil ha litt ekstra god tid. Hører rykter om at Loungen til tider kan være ganske full. Pleier dette være tilfelle så sent på kvelden også (Ser for meg jeg bør satse på å være på flyplassen ni, halv ti-ish?)? Har jeg som plus eventuelt tilgang til noen andre lounger?
mckvakk is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2019, 20:43   #363
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Dette er vel siste avgangen for kvelden, så det er jo derfor antakelig bedre plass enn tidligere på dagen. Nå hadde jeg ikke orket å dra tidligere på flyplassen bare pga denne loungen, da den ikke er mye å skrive hjem om. Om du ønsker å komme tidlig for å sikre mot kø, så er jo kanskje det lurt, men det er neppe veldig fult så seint på kvelden, så jeg tviler på at det tar veldig lang tid fra innsjekk til gate.

Plus har ikke adgang til andre lounger.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2019, 09:41   #364
mckvakk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 226
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Dette er vel siste avgangen for kvelden, så det er jo derfor antakelig bedre plass enn tidligere på dagen. Nå hadde jeg ikke orket å dra tidligere på flyplassen bare pga denne loungen, da den ikke er mye å skrive hjem om. Om du ønsker å komme tidlig for å sikre mot kø, så er jo kanskje det lurt, men det er neppe veldig fult så seint på kvelden, så jeg tviler på at det tar veldig lang tid fra innsjekk til gate.
Har tidligere reist med siste avgangen til BA fra JFK på Søndager, og da har det alltid vært null kø både i innsjekk og security, men da vet jeg at det mest sannsynlig er det for SAS også, og kan satse på å være på plass ca to timer før ca.

Sjekket inn for morgendagens tur til statene i morgen og fikk ikke mulighet til boardingkort i app. Er det standard for USA med SAS eller kan jeg regne med å få de fine SSSS merkene på et kort i papir?
mckvakk is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2019, 09:58   #365
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by mckvakk View Post
Sjekket inn for morgendagens tur til statene i morgen og fikk ikke mulighet til boardingkort i app. Er det standard for USA med SAS eller kan jeg regne med å få de fine SSSS merkene på et kort i papir?
Man får ikke lengere boardingkort til USA uten å ha snakket med betjening som skal stille visse spørsmål. SSSS kommer eventuelt som bonus til dette.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2019, 11:51   #366
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 676
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Er det ikke mulig å bestille en lang stopover evt multi-city via sas.no?
Prøver å få til TRD-OSL/CPH/ARN-EWR/ORD-BNA som utreise (hvor mellomlandingene er bryr jeg meg ikke mye om), men hjemreisen ønsker jeg skal være BNA-NYC, være i New York et par dager, så videre hjemover til TRD inkl mellomlanding.
Jeg får til første bit uten problemer, men hjemreisen kan jeg kun bestille fra EWR med "hjemreise fra" under "annen reise", biten fra BNA til NYC får jeg ikke lagt til.
Via United går det ikke an. Via google flights er det ingen problem å finne gode ruter. Men, prisen for hele ruten inkl to dagers stopp er det samme som det jeg får via SAS uten BNA-NYC. Seperate billetter koster 1500-2500kr per person ekstra, og det virker litt bortkastet.

Satser på SAS Plus, eller tilsvarende.

Tips hvordan jeg kan få bestilt hele turen som en multi-city tur?
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2019, 13:36   #367
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 676
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Fant ut av det... beste utreisemulighet var via ORD, og da går det vissnok umulig å ha retur fra EWR når man ikke har samme slutt/startpunkt.
Så da ble det en tur til BNA via EWR, og returen uten BNA-EWR, så det får jeg kjøpe som seperat billett, evt ha en road trip
Så, strengt tatt fant jeg bare delvis ut av det, men greit nok.

Last edited by FlyingDutchman; 16-08-2019 at 13:50.
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2019, 14:56   #368
GinTonic
ScanFlyer Silver
 
GinTonic's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Heisann,
Jeg har en booking for tre personer i Go TRD-CPH-TRD hvor den ene i følget heller ønsker å reise BGO-CPH-TRD. I følge SAS chatten kan man fint sløyfe utreisen uten å miste hjemreisen, stemmer dette? Jeg har følgende beholdt den opprinnelige bookingen as-is og kjøpt en ekstra billett BGO-CPH.
GinTonic is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2019, 15:04   #369
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Du kjøper kun enveisreiser innen Skandinavia, så det er ikke noe problem.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 21-08-2019, 21:48   #370
GinTonic
ScanFlyer Silver
 
GinTonic's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Du kjøper kun enveisreiser innen Skandinavia, så det er ikke noe problem.
Supert, takk for svar Andreas
GinTonic is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2019, 21:57   #371
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Hvordan er policyen og ikke minst praksis angående å ta med seg bilstol ombord hos SAS? Skal ha med stolen til bølla på 9 måneder når vi tar "Frogner Trikken" ned til NCE om noen uker. Er det håp eller må jeg forberede meg på å sende den?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2019, 22:03   #372
tdb
ScanFlyer Blue
 
tdb's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 484
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Har du kjøpt eget sete til junior er det ikke noe problem. Har du ikke gjort det kommer det nok helt an på bookingtallet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
[
tdb is online now   Reply With Quote
Old 21-08-2019, 22:11   #373
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by tdb View Post
Har du kjøpt eget sete til junior er det ikke noe problem. Har du ikke gjort det kommer det nok helt an på bookingtallet.
Takk for svar

Ikke eget sete til han, men får da se hvordan det går og heller være forberedt på å måtte sende hvis det ikke går. Får ta med en plastsekk just in case, da jeg neppe får det inn i en pram pack
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2019, 14:47   #374
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Takk for svar

Ikke eget sete til han, men får da se hvordan det går og heller være forberedt på å måtte sende hvis det ikke går. Får ta med en plastsekk just in case, da jeg neppe får det inn i en pram pack

Nå er jo du en liten fjert i forhold til meg (no offence), men er det ikke litt bask med englebarn i fanget? Vi har alltid booket eget sete til frøkna, med unntak av en trondheimstur.

Uansett, plastsekk får du vel på OSL, hadde ikke holdt pusten på at du får ta det med inn i allefall.
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2019, 15:02   #375
Chris1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2011
Location: Cph
Posts: 135
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Hei, hadde booket en reise på sas.no for EB-poeng mellom København og Stavanger. Reisen ble operert av Widerøe via Torp. Har EBS, men fikk ikke benyttet meg av verken fast track eller lounge. Stemmer det at EBS ikke har tilgang til dette i sommer perioden når man flyr widerøe?
Chris1 is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2019, 15:13   #376
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
Nå er jo du en liten fjert i forhold til meg (no offence), men er det ikke litt bask med englebarn i fanget? Vi har alltid booket eget sete til frøkna, med unntak av en trondheimstur.

Uansett, plastsekk får du vel på OSL, hadde ikke holdt pusten på at du får ta det med inn i allefall.
Jeg blir ikke overrasket over det viser seg å være en dårlig ide, og har jo booket eget sete for eldstemann lenge før han var 2. Men ser ikke ut som flightene er fulle og reise litt mot strømmen: Ned til NCE en søndag morgen og hjem på en fredag. Så satser på at lykken står den kjekke bi. Ellers blir vi godt kjent bak i galley....igjen
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 22-08-2019 at 15:17.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2019, 16:10   #377
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by Chris1 View Post
Hei, hadde booket en reise på sas.no for EB-poeng mellom København og Stavanger. Reisen ble operert av Widerøe via Torp. Har EBS, men fikk ikke benyttet meg av verken fast track eller lounge. Stemmer det at EBS ikke har tilgang til dette i sommer perioden når man flyr widerøe?
SAS only.

..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 18-09-2019, 17:49   #378
mckvakk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 226
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Jeg ser litt på en reise til Malaga for to i vinterferien, og selv om prisene allerede er ganske stive for den uka har vi funnet en grei pris med SAS. Siden jeg har sølvkort og dermed har en kolli bagasje ekstra er det jo ingen vits i å betale for at begge skal sjekke inn en koffert. Er det på noe vis mulig å booke slik at en person på bookingen reiser med go smart og den andre med go light? Har jo muligheten for to bookinger, men da må man jo betale for setereservasjon for å være sikker på å sitte sammen, og det vi sparer forsvinner jo da dit. Kan de kanskje slås sammen av SAS i etterkant?
mckvakk is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2019, 22:49   #379
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by mckvakk View Post
Jeg ser litt på en reise til Malaga for to i vinterferien, og selv om prisene allerede er ganske stive for den uka har vi funnet en grei pris med SAS. Siden jeg har sølvkort og dermed har en kolli bagasje ekstra er det jo ingen vits i å betale for at begge skal sjekke inn en koffert.
En ekstra innsjekket koffert gjelder kun om billetten allerede inkluderer innsjekket bagasje.


Quote:
Originally Posted by mckvakk View Post
Har jo muligheten for to bookinger, men da må man jo betale for setereservasjon for å være sikker på å sitte sammen, og det vi sparer forsvinner jo da dit. Kan de kanskje slås sammen av SAS i etterkant?
Én booking for 2 reisende sikrer på ingen måte at dere får sitte sammen. Om dere ikke selv sikrer dere seter før innsjekking så er det ingen andre systemer som holder av dette for dere. Om det kun er ledig på 29B og 16E når dere sjekker inn så får dere versågodt ta de setene.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2019, 22:52   #380
blazius
ScanFlyer Silver
 
blazius's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 620
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by mckvakk View Post
Jeg ser litt på en reise til Malaga for to i vinterferien, og selv om prisene allerede er ganske stive for den uka har vi funnet en grei pris med SAS. Siden jeg har sølvkort og dermed har en kolli bagasje ekstra er det jo ingen vits i å betale for at begge skal sjekke inn en koffert. Er det på noe vis mulig å booke slik at en person på bookingen reiser med go smart og den andre med go light? Har jo muligheten for to bookinger, men da må man jo betale for setereservasjon for å være sikker på å sitte sammen, og det vi sparer forsvinner jo da dit. Kan de kanskje slås sammen av SAS i etterkant?
Om det skjer noe tull er det veldig gunstig å være på samme reservasjon. Om flyet skulle bli kansellert eller overbooket risikerer dere å bli sendt på to vidt forskjellige reiseruter.
__________________
blazius is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 148 26-03-2023 20:42
SAS - kansellert booking Evander Reiseforum 5 14-03-2012 17:04
Endelig gode SAS priser i biz fra USA, men dessverre skjoenner ikke SAS poenget Tommy777 Reiseforum 2 04-06-2009 03:38
SAS, booking, 28. februar? TOS Flyforum 4 05-02-2008 21:34
Om sas.no og booking Bizflyer Flyforum 6 22-11-2007 02:26


All times are GMT +2. The time now is 21:34.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.