|
15-03-2019, 00:17 | #21 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,520
|
Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter
Quote:
Er 12 - 25 - 120 realistisk mtp plass? (Mest for å slenge ut noen nummer) |
|
18-03-2019, 22:12 | #22 | |
EBD
Join Date: Dec 2014
Posts: 116
|
Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter
Quote:
|
|
19-03-2019, 00:48 | #23 |
Flyklapper
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
|
Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter
SAS skal ha Vantage, den samme modellen som Aer Lingus. Det skal bli 10 eller 12 rader C, to rader Plus og resten Go.
|
19-03-2019, 13:01 | #24 |
EBD
Join Date: Dec 2014
Posts: 116
|
Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter
|
19-03-2019, 13:24 | #25 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter
|
19-03-2019, 14:39 | #26 |
Flyklapper
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
|
Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter
Med 3-3 hadde 10 rader blitt 60 seter .. Det blir 30 eller 36 seter.
|
19-03-2019, 16:16 | #27 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,520
|
Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter
12 rader Business, 2 rader Plus og 18 rader Go kan jo ikke la seg gjøre, så da må 157 seter som ble sagt på generalforsamlingen være feil.
|
19-03-2019, 16:34 | #28 |
Flyklapper
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
|
Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter
Hvor kommer 18 rader GO fra? Du er midlertid ganske nære med det .. 36 + 10 + 108 blir 154. Legg til en usynkron treseter og du er der. Vil dog anta at min info stammer fra før de tok den endelige avgjørelsen om konfig.
|
19-03-2019, 16:38 | #29 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,520
|
Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter
Det som mangler for at summen skal bli (ca) 157. Poenget mitt var at det umulig kan være plass til 12 + 2 + 18. Så 157 må være feil.
|
19-03-2019, 16:45 | #30 |
Flyklapper
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
|
Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter
En ekstra treseter vis a vis toalettene som på Euro-321'eren løser det regnestykket.
https://www.seatguru.com/airlines/SA...irbus_A321.php |
19-03-2019, 17:18 | #31 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,520
|
Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter
Men C og plus tar jo større plass, så er vel fortsatt ikke fysisk plass til 12 + 2 + 18(,5) rader ombord på flyet.
Edit: Jetblue har 5 rader C, riktignok annen type seter, men plassbehovet er vel til en viss grad sammenlignbart, og totalt 159 seter. Jeg kan bare ikke se for meg at man kan klare å pakke inn 157 seter med så stor businessklasse. Last edited by WF789; 19-03-2019 at 17:27. |
19-03-2019, 21:37 | #32 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter
|
19-03-2019, 22:06 | #33 |
EBD
Join Date: Dec 2014
Posts: 116
|
Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter
5 rader Business (15 seter), 2 rader Plus (10 seter) og 22 rader Go (132 seter) høres mer fornuftig ut.
|
20-03-2019, 00:23 | #34 |
ScanFlyer Inventory
Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
|
Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter
Og så har vel A321 litt sånn snodig seteantall i bredden ved exit litt avhengig av config?
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
20-03-2019, 00:24 | #35 | |
Flyklapper
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
|
Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter
Quote:
|
|
20-03-2019, 00:54 | #36 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,520
|
Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter
Quote:
Så setter dette selvfølgelig begrensninger for omkonfigurering dersom det viser seg at dette ikke var noe å satse på. Uansett er ikke "dør 2" aktuelt på noen 321LR. |
|
20-03-2019, 07:09 | #37 | |
ScanFlyer Inventory
Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
|
Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter
Quote:
Såvidt jeg vet så er vel en slik deaktivert overwing exit en plug som på et senere tidspunkt kan erstattes med en nødutgang. |
|
05-04-2019, 23:03 | #38 |
ScanFlyer Inventory
Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
|
Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter
Bare for en eventuell sammenligning - slik ser forresten business ut på TAP sin A321LR
|
05-04-2019, 23:32 | #39 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,775
|
Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter
Tja, den type seter har vært brukt av både Virgin Atlantic og Air New Zealand i mange år, men er ikke spesielt populær blant passasjerene.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
20-06-2019, 00:51 | #40 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,520
|
Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter
MSN 9540 ser per nå ut til å skulle til SAS
|
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
Similar Threads | ||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye ruter med SAS A321LR - Spekulasjoner | JELSC | Flyforum | 93 | 02-10-2019 21:58 |
Hva kan SAS gjøre med A321LR rutemessig? | chrisljo | Småprat | 27 | 03-02-2018 00:25 |
SAS selger og leaser tilbake A330Enh. | 1944vintage | Flyforum | 4 | 22-08-2014 22:53 |
SAS leaser ut samtlige MD-90 | Someone | Flyforum | 1 | 26-08-2010 16:43 |