Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-09-2017, 23:08   #321
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: Hong Kong-tråden

Depends.... hørtes i overkant ut.. mange fine hoteller. Ritz ligger kanskje litt "øde" til..?

Men blir nok bra, Macau er gøy
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2017, 23:49   #322
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by VirreVapp View Post
Ritz ligger kanskje litt "øde" til..?
"Øde" er feil ord for noe i Hong Kong, men jeg trodde jeg skulle kunne gå litt rundt i nærområdet og oppleve ting og der tok jeg fullstendig feil. Det er ikke lagt opp til at man skal kunne gå der. Legg opp til å bruke t-banen eller taxi bort fra Hotelet om du skal oppleve noe annet enn selve hotellet og et middels kjøpesenter i kjelleren.

Pass også på at Taxi-sjåfører har ikke hært om Ritz Carlson, de kjenner kun bygget som "ICC".

Hotellet med den utrolige loungen er en opplevelse (spiste gull for første gang), men jeg ville aldri bodd mere enn 2 netter der.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2017, 10:53   #323
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by VirreVapp View Post
Bilde fra bassenget. Solsenger på begge sider
Takk er basseng mer enn 25 m?

Artig prising på Conrad, brstiller jeg natt gor natt koster rommet 2250 HKD. Bestiller jeg tre dager sammenhengende koster det 1000 HKD mer PER natt for samme rom.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2017, 19:08   #324
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Takk er basseng mer enn 25 m?

Artig prising på Conrad, brstiller jeg natt for natt koster rommet 2250 HKD. Bestiller jeg tre dager sammenhengende koster det 1000 HKD mer PER natt for samme rom.
Jeg bestilte 3 netter på Hilton Garden Inn Mong Kok til HKD 3500 totalt, og ble litt forbannet, da jeg kunne ha fått Conrad for HKD 3800 for de samme dagene. Og det var slikt kjøp som ikke kunne gjøres om.
Hadde ikke regnet med at Conrad kunne fås til den prisen på Hiltons hjemmeside.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2017, 20:10   #325
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: Hong Kong-tråden

Tja, kanskje 20. Var 2 som trente og svømte lengder. Alltid ledige solsenger og lite folk. Flott gym har de også.. så Conrad kan anbefales. Ligger også rett ved en fin park og de lokale markeder
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2017, 22:55   #326
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Hong Kong-tråden

Funker Netflix i Hong Kong?

Er det engelske stikkontakter?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2017, 15:53   #327
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,262
Default Re: Hong Kong-tråden

Britisk plug ja.
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2017, 20:00   #328
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,262
Default Re: Hong Kong-tråden

Gutta på tur i Hong Kong kl 20 på TV2 i kveld
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2017, 15:42   #329
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,684
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Forslag til rimelig hotell for en voksen og to barn i maks 7 min gangavstand fra Hong Kong Central Station eller Kowloon Station eller annen stasjon for Airport Express. Vi snakker type crash pad. Minihotell er nok velegnet for to pers, men ikke plass til 3. Pris og avstand eneste parametre. Maks 1500kr. Regal og Novotel koster 6500kr den aktuelle natten...
Dorsett Wanchai, og Cosmo ( ligger vegg i vegg ) har gratis busser som går
fra Hong Kong Central, de går også til enkelte tider fra hotellet til forskjellige steder på øya.
krølle is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2018, 11:11   #330
sunshine
Newcomer
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 16
Default Hong Kong for en (lang)helg

Heisann reisevante folk

Jeg sitter å vurderer en tur til Hong Kong nå om noen få uker og prøver å finne ut litt på forhånd om hva jeg bør prøve å få med meg.

Formålet med turen:
Etter mange måneder med mye overtid og en forsinket bursdag og julegave til meg selv, ser jeg på det som på tide å ta en egohelg for å komme seg litt bort og se en ny del av verden. Ruta er ikke bestemt men det blir valgt ut fra disse mulighetene i C: LH med 350-900, OS med 777, LX med 777 eller SK330. Har bare prøvd ut SK 330 i C og LH 747-8 i C, så frister å teste ut noe nytt.

Noen som har noe tips til området å bo på (gjerne hotell også), steder å spise, noe rooftop man må ha med seg, shopping (må jo ta med noe hjem til frøkna) eller andre spennende ting å bruke tid på.

Takker for all informasjon
(hvis denne tråden allerede fins, er det bare å flytte den)
sunshine is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2018, 16:11   #331
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Hong Kong for en (lang)helg

Halla. Har gjort dette med en kompis selv. Det var en super tur. Vi gjorde:

1. Bodde i Tsim Tsa Shui / Kowloon

2. Dag 1 dro vi med ferge ut til Lamma. Gikk til stranda foran atomkraftverket. Slappet av med en Sangria som kompisen min måtte kaste opp av. Så dro vi tilbake, sov litt og tok kvelden på Sticky Fingers

3. Dag 2 tok vi banen opp til The Peak og spiste på Bubba Gump. Kompisen min måtte spy av rekene. Dro til bake til byen. Sov litt og dro på Sticky Fingers.

4. Så dro vi hjem. Vi shoppet på flyplassen

Helt innafor guttetur synes jeg, og anbefaler alle å gjøre det samme
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2018, 16:18   #332
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Hong Kong for en (lang)helg

Har hatt en del artige både korte og lange helger i Hong Kong.

Banen opp til Victoria Peak er et lite must.. og en tur til Mid Level om kvelden og ta (verdens lengste?) rulletrapp og se på det herlige livet i dette området.

Futong er en meget bra "Kinarestaurant" som anbefales i en av skyskraperene der.

Vil du spise Peking duck med de lokale anbefaler jeg på det sterkeste så er "Peking Garden" rett ved fergeanløpet nydelig.

Conrad er min favoritt.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 10-01-2018, 18:39   #333
CFM
ScanFlyer Crusty
 
CFM's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,471
Default Re: Hong Kong for en (lang)helg

Quote:
Originally Posted by sunshine View Post
Formålet med turen:
Etter mange måneder med mye overtid og en forsinket bursdag og julegave til meg selv, ser jeg på det som på tide å ta en egohelg for å komme seg litt bort og se en ny del av verden. Ruta er ikke bestemt men det blir valgt ut fra disse mulighetene i C: LH med 350-900, OS med 777, LX med 777 eller SK330. Har bare prøvd ut SK 330 i C og LH 747-8 i C, så frister å teste ut noe nytt.
Jeg vil påstå at vi(OS) har best mat i C ihvertfall

Om man får med seg en onsdagskveld vil jeg anbefale en tur til hesteløpene i Happy Valley. Fantastisk stemning.
Wooloomooloo har en ganske grei roof bar utendørs.
CFM is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2018, 19:16   #334
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Hong Kong for en (lang)helg

Litt for lenge siden jeg har vært i selve byen til å kunne gi noen vettuge tips der, men Austrian biz er nok hakket hvassere enn hos Lufthansa.
KnutW is online now   Reply With Quote
Old 11-01-2018, 12:13   #335
sunshine
Newcomer
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 16
Default Re: Hong Kong-tråden

Heller ganske greit mot å ta OS en vei og LX den andre, hvis jeg finner en rute som passer og ikke minst tidspunkt. MEN så frister det en del å teste ut 350 til LH, så her har snakker vi i-lands luksus problem. OS C er det "høyeste" man kommer, mens hos LX har man first (og first er jo den store drømmen, men det blir neste år med CT forhåpentligvis).

Bør man bo på Hong Kong Island siden eller er det best på Kowloon siden? Sikkert en grei kostnadsforskjell på det to områdene, men man må jo unne seg litt i hverdagen.
sunshine is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2018, 13:15   #336
CFM
ScanFlyer Crusty
 
CFM's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,471
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by sunshine View Post
Bør man bo på Hong Kong Island siden eller er det best på Kowloon siden? Sikkert en grei kostnadsforskjell på det to områdene, men man må jo unne seg litt i hverdagen.
Jeg har vært mest på Hong Kong Island, men det er uansett ganske greitt å komme seg rundt med offentlige transportmidler, særlig om man skaffer seg et Octopus kort som også kan brukes til betaling i en god del butikker etc.
Selv tar jeg enten undergrunnsbanen eller ferjen mellom Kowloon og HKI.
Sist var jeg en tur på Kowloon og opp til checker board hill som ble brukt til innflygning på gamle Kai Tak.

Jeg har forøvrig aldri tatt banen opp til Victoria Peak, siden køen alltid er vannvittig lang når jeg kommer forbi, så jeg bruker å gå opp til fots istedet
CFM is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2018, 13:34   #337
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by sunshine View Post
Heller ganske greit mot å ta OS en vei og LX den andre, hvis jeg finner en rute som passer og ikke minst tidspunkt. MEN så frister det en del å teste ut 350 til LH, så her har snakker vi i-lands luksus problem. OS C er det "høyeste" man kommer, mens hos LX har man first (og first er jo den store drømmen, men det blir neste år med CT forhåpentligvis).

Bør man bo på Hong Kong Island siden eller er det best på Kowloon siden? Sikkert en grei kostnadsforskjell på det to områdene, men man må jo unne seg litt i hverdagen.
Fordelen med å velge sk er dersom det blir noe krøll er det mye mer "backup flighter" arn-osl" enn de fra vie eller Zrh. Bruker du bonuspoeng har dere vel fort 4000-6000kr ekstra å bruke på hotell og annet fanteri.

Conrad var knall, beliggenhetsmessig er Shangri-la/Conrad/JW Mariott det sammme, de ligger over det samme kjøpesenteret. Grand Hyatt var fint og rett ved den ene Star Ferry terminalen.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2018, 22:36   #338
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Hong Kong-tråden

@CFM: Var det noe igjen av Checkerboard'et nå? Så et bilde et eller annet sted for rundt et år siden, og det så veldig overgrodd ut.
KnutW is online now   Reply With Quote
Old 15-01-2018, 22:54   #339
CFM
ScanFlyer Crusty
 
CFM's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,471
Default Re: Hong Kong-tråden

Veldig falmet og mye av malingen er borte, men det er fortsatt moro å ta seg en tur dit og se bort mot der banen lå.
Trærne foran har vokst seg ganske høye.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_20180115_215136.jpg
Views:	240
Size:	217.0 KB
ID:	44393  
CFM is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2018, 14:36   #340
GT007
Newcomer
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 49
Default Re: Hong Kong-tråden

Jeg må komme meg fra HKG til DaNang og ser det er direkte flight med HK expess og Pacific Airlines, men usikker på disse selskapene, noen som har erfaringer å dele.
Service på bakken og i luften spiller lite rolle på 1:45 flight, det er sikkerhet og pålitelighet jeg er usikker på
Takker for svar
GT007 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hong Kong Someone Reiseforum 21 02-07-2010 17:40
Hotell i Hong Kong Farmer Reiseforum 8 22-02-2009 15:47
Hong Kong og AY !! SQ 777 Flyforum 26 30-04-2007 17:14
Oasis Hong Kong Blubird Flyforum 4 27-10-2006 14:18
Spotting i Hong Kong VC-10 Flyforum 6 21-12-2004 14:28


All times are GMT +2. The time now is 21:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.