Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-06-2015, 09:23   #121
Are G
EBD
 
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
Default Re: Om Kastrup og transfer på Kastrup (CPH)

Husk at tobakk er noe annet.. Sett mer enn en gang folk som kommer fra Norge og vil kjøpe med seg en kartong til ferien bli nektet fordi de skal videre innen EU.
Are G is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2015, 09:37   #122
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Om Kastrup og transfer på Kastrup (CPH)

Quote:
Originally Posted by econ View Post
Ingen begrensning, kjøp i vei



Samme pris til EU som til Norge,så er ikke alltid så lurt å kjøpe på CPH vs ankomst OSL

Takk. For og unngå 06 fra OSL har jeg heller lagt inn en kveld og overnatting i København. Vet jeg kan få forseglet posen, men med infant på slep er det greit og utsette kjøpet mest mulig. Samtidig skal vi rett på en seilbåt ved ankomst Aten og aner ikke utvalget av "urtesprit" til medisinsk bruk der
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2015, 12:52   #123
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Er 2 timer nok fra landing på Kastrup til tog går fra Hovedbanegården?

Hei skal til Esbjerg 23 November, og ser nå muligheten til å få fly SAS sin A321 (en flytype jeg aldri har fløyet med). Men dette gir meg kun 2 timer fra jeg lander på Kastrup til toget til Esbjerg går fra Hovedbanegården. På denne tiden må jeg altså hente bagasje og komme meg med lokaltog inn til Hovedbanegården. Dere som har erfaring med Kastrup holder dette?
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2015, 12:56   #124
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Er 2 timer nok fra landing på Kastrup til tog går fra Hovedbanegården?

Quote:
Originally Posted by Norge Rundt På 14 Dager View Post
Hei skal til Esbjerg 23 November, og ser nå muligheten til å få fly SAS sin A321 (en flytype jeg aldri har fløyet med). Men dette gir meg kun 2 timer fra jeg lander på Kastrup til toget til Esbjerg går fra Hovedbanegården. På denne tiden må jeg altså hente bagasje og komme meg med lokaltog inn til Hovedbanegården. Dere som har erfaring med Kastrup holder dette?
Dette skal i utgangspunktet være null problem, selv om det riktignok ofte kan ta 20-25 minutter før bagasjen kommer på Kastrup. Reisetiden fra CPH til Hovedbanegården er imidlertid bare 13 minutter, og det går tog hvert tiende minutt. Du skulle med andre ord ha rikelig med tid, endog tid til litt forsinkelse.

Som hovedregel ville jeg også anbefale at du kjøper plassbillett på toget til Esbjerg. Det er imperativt i rushtiden, men også midt på dagen er det kjipt å ha rigget seg til på en plass også går det noen på i Høje Taastrup eller Odense som har reservert akkurat din plass. Som hovedregel fungerer ikke displayene som viser om plassen er reservert eller ikke, eller er i alle fall ikke helt oppdaterte.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2015, 13:24   #125
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Er 2 timer nok fra landing på Kastrup til tog går fra Hovedbanegården?

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
Dette skal i utgangspunktet være null problem, selv om det riktignok ofte kan ta 20-25 minutter før bagasjen kommer på Kastrup. Reisetiden fra CPH til Hovedbanegården er imidlertid bare 13 minutter, og det går tog hvert tiende minutt. Du skulle med andre ord ha rikelig med tid, endog tid til litt forsinkelse.

Som hovedregel ville jeg også anbefale at du kjøper plassbillett på toget til Esbjerg. Det er imperativt i rushtiden, men også midt på dagen er det kjipt å ha rigget seg til på en plass også går det noen på i Høje Taastrup eller Odense som har reservert akkurat din plass. Som hovedregel fungerer ikke displayene som viser om plassen er reservert eller ikke, eller er i alle fall ikke helt oppdaterte.
Takk så mye.

Er plassen på 321 omtrent lik med plassen på 737 og 320?
Og kan armlenene taes opp?
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2015, 13:27   #126
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Er 2 timer nok fra landing på Kastrup til tog går fra Hovedbanegården?

Samme setene som 736. Ssetene før Recaro setene. Omtrent samme beinplass også.
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2015, 13:36   #127
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Er 2 timer nok fra landing på Kastrup til tog går fra Hovedbanegården?

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Samme setene som 736. Ssetene før Recaro setene. Omtrent samme beinplass også.
Okei takk skal du ha.

Og armlenene kan løftes opp?
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2015, 13:40   #128
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Om Kastrup og transfer på Kastrup (CPH)

Ja. Med de vanlige unntakene
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2015, 13:59   #129
pingo
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Location: København
Posts: 569
Default Re: Er 2 timer nok fra landing på Kastrup til tog går fra Hovedbanegården?

Quote:
Originally Posted by Norge Rundt På 14 Dager View Post
Hei skal til Esbjerg 23 November, og ser nå muligheten til å få fly SAS sin A321 (en flytype jeg aldri har fløyet med). Men dette gir meg kun 2 timer fra jeg lander på Kastrup til toget til Esbjerg går fra Hovedbanegården. På denne tiden må jeg altså hente bagasje og komme meg med lokaltog inn til Hovedbanegården. Dere som har erfaring med Kastrup holder dette?
Du kan tage IC toget mod Jylland fra lufthavnen (timedrift) og behøver derfor ikke først at tage lokaltog til hovedbanegården. Mod Esbjerg skal du så skifte i Fredericia.

Alle detaljer på www.rejseplanen.dk

Last edited by pingo; 04-11-2015 at 18:10. Reason: rettelse: rejeplan til rejseplan !!
pingo is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2015, 22:27   #130
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Er 2 timer nok fra landing på Kastrup til tog går fra Hovedbanegården?

Quote:
Originally Posted by pingo View Post
Du kan tage IC toget mod Jylland fra lufthavnen (timedrift) og behøver derfor ikke først at tage lokaltog til hovedbanegården. Mod Esbjerg skal du så skifte i Fredericia.

Alle detaljer på www.rejseplanen.dk
Lyntoget anbefales absolutt. Går hvert 30. minutt over hel fra Kastrup (Lufthavnen på Rejseplanen eller dsb.dk). Men husk setereservasjon.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2015, 00:03   #131
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Er 2 timer nok fra landing på Kastrup til tog går fra Hovedbanegården?

Quote:
Originally Posted by pingo View Post
Du kan tage IC toget mod Jylland fra lufthavnen (timedrift) og behøver derfor ikke først at tage lokaltog til hovedbanegården. Mod Esbjerg skal du så skifte i Fredericia.

Alle detaljer på www.rejseplanen.dk
Takk men har alt kjøpt billett med toget. Og da ble det IC fra København til Esbjerg. Hovedbanegården er jeg forsåvidt kjent på, noe jeg ikke er i Fredricia. Så greit og bytte i Køben. Har i tillegg og ymse opplevelser med standaren på lokaltog på Jylland, så da foretrekker jeg god standard hele veien fra Køben til Esbjerg. Har selvsagt plassbillett.
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2016, 08:10   #132
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Tax-free øl gjennom CPH til ORD?

Drar en tur til Chicago med ungene I morgen, TRD-OSL-CPH-ORD, på besøkstur. De vi besøker ønsker seg da norskt øl. Så vidt jeg husker bør det gå bra å kjøpe noen bokser I tax-free'n på OSL, få det forseglet. Da skulle det ikke være noe kluss med å få det med på flyet?
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2016, 08:15   #133
Scandinavian
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2004
Location: Bergen
Posts: 1,614
Default Re: Tax-free øl gjennom CPH til ORD?

Man er vel aldri ute av sikker sone, så det burde vel ikke by på noen problemer om de er forseglet eller ikke.
Men selger de norsk øl i taxfree på OSL? jeg kan kun huske å ha sett forskjellig utenlandske typer.
Scandinavian is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2016, 08:33   #134
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: Tax-free øl gjennom CPH til ORD?

Quote:
Originally Posted by Scandinavian View Post
Man er vel aldri ute av sikker sone, så det burde vel ikke by på noen problemer om de er forseglet eller ikke.
Men selger de norsk øl i taxfree på OSL? jeg kan kun huske å ha sett forskjellig utenlandske typer.
Vi får kale det "Norsk" øl da :-)
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2016, 09:23   #135
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Tax-free øl gjennom CPH til ORD?

Quote:
Originally Posted by Scandinavian View Post
Men selger de norsk øl i taxfree på OSL? jeg kan kun huske å ha sett forskjellig utenlandske typer.

Ja, de har mange norske. Aass, Hansa, Nøgne Ø, Haandbryggeriet m.fl.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2016, 19:50   #136
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Om Kastrup og transfer på Kastrup (CPH)

Norsk øl? Hva er det? Vi har jo litt å velge i, spesielt etter at mikrobryggeriene satte i gang. Uansett er vel det et mye bedre utvalg i USA?
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2017, 11:49   #137
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Om Kastrup og transfer på Kastrup (CPH)

Norwegian forbedrer transferproduktet på IC på CPH når passasjerer med premiumbilletter nå får tilgang til Menzies Eventyr Lounge på non-Schengen (C piren) istedet for Aviatorloungen de bruker nå

http://www.check-in.dk/norwegian-rykker-eventyr-lounge/
Quote:
Norwegian styrker Premium-produktet og bytter Aviator Lounge i Københavns Lufthavn ud med den nye Eventyr Lounge i finger C
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2017, 14:32   #138
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 568
Default Re: Om Kastrup og transfer på Kastrup (CPH)

Ikke security CPH

I alle år har en ved transitt i CPH (og andre hub-er) blitt sluset gjennom en sikkerhetskontroll ved ankomst interkontinentalt. Senest da jeg ankom fra NRT den 17 august.

Ved transitt i CPH i dag fra BOS kunne jeg gå rett til passkontrollen.

Noen som vet om dette er nye regler fra 1. september, eller om det var en glipp i CPH?
Rland is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2017, 14:33   #139
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Om Kastrup og transfer på Kastrup (CPH)

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Ikke security CPH

I alle år har en ved transitt i CPH (og andre hub-er) blitt sluset gjennom en sikkerhetskontroll ved ankomst interkontinentalt. Senest da jeg ankom fra NRT den 17 august.

Ved transitt i CPH i dag fra BOS kunne jeg gå rett til passkontrollen.

Noen som vet om dette er nye regler fra 1. september, eller om det var en glipp i CPH?
Normalt har det ikke vært ny sikkerhetskontroll ved ankomst fra USA, og endel andre land, på mange år på CPH.

Så er ikke noe nytt
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2017, 13:01   #140
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 568
Default Re: Om Kastrup og transfer på Kastrup (CPH)

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Normalt har det ikke vært ny sikkerhetskontroll ved ankomst fra USA, og endel andre land, på mange år på CPH.

Så er ikke noe nytt
Takk for info.
Er flere år siden jeg kom fra USA, og da var det security på CPH i transitt.
Fra Asia har jeg kommet flere titalls ganger de siste årene både gjennom CPH, ARN og AMS, og alle gangene har det vært security og beslag av alkohol for de som har hatt med det.

Jeg trodde det var noe i EU regelverket som forårsaket security og beslag av alkohol
Rland is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
CPH Kastrup evakueres jameson82 Småprat 21 18-12-2015 00:18
Ny Ryanair-base: København SQ321 Flyforum 71 21-04-2015 15:33
CPH Express - Fast track på Kastrup Solvi Småprat 7 16-05-2012 04:33
55 minut transfer på kastrup senjamann Reiseforum 8 01-04-2012 12:41
SAS og Kastrup samarbeider om bedre transfer MartinL Flyforum 99 02-03-2010 20:50


All times are GMT +2. The time now is 13:09.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.