Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-10-2015, 23:21   #21
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

I følge Cityjet var det totalt 11 selskaper som bød på kontrakten for SAS. Alle 8 flyene vil bli levert mellom mars og juni, og de tar over Blue1 ansatte. Basene deres vil være ARN og HEL, men at OSL også vil se dem på ruter

http://m.atwonline.com/finance-data/...s-arrangements
Quote:
CityJet details SAS arrangements
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2015, 00:55   #22
EvakCPH
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
Default Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Jeg fløj CRJ med Cimber i dag på HAM-CPH og ATR med Jettime modsat vej i går. Ingen kaffe eller noget på turen Kiggede i Scandinavian-magasinet med oversigten over SAS' flåde. Synes det er lidt trist, at flyene fra underleverandørerne, som jo er malet i SAS-farver, ikke fremgår af flåde-oversigten. De kunne godt skrive "Partners flying for SAS" eller lignende nederst på siden og vise de forskellige mindre flytyper. Det ser lidt kedeligt ud med den strømlinede flåde med 2 slags Airbus og 1 slags Boeing kun.
EvakCPH is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2015, 09:11   #23
Trdfly
ScanFlyer Rusty

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 6,886
Default Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Quote:
Originally Posted by ThomasB View Post
Jeg fløj CRJ med Cimber i dag på HAM-CPH og ATR med Jettime modsat vej i går. Ingen kaffe eller noget på turen Kiggede i Scandinavian-magasinet med oversigten over SAS' flåde. Synes det er lidt trist, at flyene fra underleverandørerne, som jo er malet i SAS-farver, ikke fremgår af flåde-oversigten. De kunne godt skrive "Partners flying for SAS" eller lignende nederst på siden og vise de forskellige mindre flytyper. Det ser lidt kedeligt ud med den strømlinede flåde med 2 slags Airbus og 1 slags Boeing kun.
Ser at det ikke står i menyen til SAS lenger, men de har brukt å remse opp en hel del med destinasjoner i nærheten av CPH, da blant annet HAM, BLL, GOT ... osv. som ikke får servering ombord, men jeg hadde regna med at de fortsatt serverte kaffe og te.
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 05-10-2015, 09:51   #24
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Er vel rimelig kort mellom de og CPH ja. Var servering som vanlig med CRJ Cimber mellom CPH og NCL
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2016, 23:44   #25
DY_ENZV
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stavanger
Posts: 380
SAS CRJ900 innenlands?

Var inne å så på billetter med tanke på påskeferien. Plutselig la jeg merke til at flere av direkteavgangene med SAS fra SVG til TRD flys med CRJ900 30.03. Er dette noe nytt?
DY_ENZV is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2016, 23:47   #26
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default CRJ900 innenlands?

Nja, egentlig ikke. Er snakk om Cityjet som skal fly CRJ-900 for SAS på norske og svenske ruter

Quote:
Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=134455
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2016, 13:00   #27
Jetstar
ScanFlyer Blue
 
Jetstar's Avatar
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 88
Default Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Det blir CRJ900 på noen av flygningene mellom OSL-KKN senere i år. Usikker hvem som opererer disse, men det blir vel Cityjet da kanskje?
Jetstar is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2016, 13:02   #28
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Quote:
Originally Posted by Jetstar View Post
Det blir CRJ900 på noen av flygningene mellom OSL-KKN senere i år. Usikker hvem som opererer disse, men det blir vel Cityjet da kanskje?
Ja, vil bli med Cityjet.

Som du ser er det planlagt brukt Cityjet CRJ-900 over store deler av rutenettet ut fra og i både Norge og Sverige, og ikke på noen faste ruter

http://airlineroute.net/2016/02/09/sk-wxcr9-s16update1/
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2016, 13:05   #29
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Ser jeg er satt opp med CRJ-900 fra SVG-TRD den 4 April ja.

Får prøvd den tidlig da ...

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2016, 13:13   #30
Hawkboy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: Trondheim
Posts: 90
Default Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Da blir det CRJ900 både til EVE og MOL i sommer. Fint det
Hawkboy is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2016, 13:13   #31
Kabinsjef@DY
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2014
Location: Bærum
Posts: 169
Default Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Enda mere outsourcing på gang i SAS? først Cimber, Jet Time, FlyBe og nå CityJet.
Kabinsjef@DY is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2016, 16:38   #32
Radiv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 781
Default Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1



Kan fort ende opp med denne da, når leveringene starter!
Radiv is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2016, 16:59   #33
Trdfly
ScanFlyer Rusty

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 6,886
Default Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Quote:
Originally Posted by Radiv View Post


Kan fort ende opp med denne da, når leveringene starter!
Hvorfor tror du det? Avtalen mellom CityJet og SAS er på CRJ900. Forøvrig ser det ut til at Air France vil leie SSJ100 fra CityJet....
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2016, 18:38   #34
Jens W
ScanFlyer Crusty
 
Jens W's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,457
Default Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

En viss mulighet for SSJ100 er det jo, men jeg ville ikke holdt pusten.
Avtalen er som nevnt CRJ900, og SSJ100 er kjøpt inn for å erstatte ARJene man har i dag.
__________________
Mine flybilder
Coming up:
NIL
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2016, 10:28   #35
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

I fortsættelse af ruter som CityJet skal flyve for SAS.

http://www.check-in.dk/cityjet-skal-...er-fra-billund

Og det må jo alt anden end lige frigøre fly fra mainline SAS til at åbne nye ruter....og ja her er det SAS/Cimber der flyver lige nu, men der benyttes jo også B737...
Nå vi får se
Hilsen Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2016, 21:40   #36
Kabinsjef@DY
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2014
Location: Bærum
Posts: 169
Default Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Enda mere outsourcing på gang i SAS? Først Cimber og Jet Time deretter FlyBe og nå CityJet? Er det noen som vet hvordan lønn og betingelser er for crew som hyres inn for å fly på vegne av SAS? I og med at SAS er blant de som skriker høyest om DYs/DUs 'krittikkverdige' drift og 'kontroversielle' kontrakter for ansatte på basene i utlandet og på longhaul, så regner jeg med at de går foran som et godt eksempel og tilbyr alle innleide norsk lønn og vilkår, eller?
Kabinsjef@DY is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2016, 21:50   #37
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Quote:
Originally Posted by Kabinsjef@DY View Post
Enda mere outsourcing på gang i SAS? først Cimber, Jet Time, FlyBe og nå CityJet.
Quote:
Originally Posted by Kabinsjef@DY View Post
Enda mere outsourcing på gang i SAS? Først Cimber og Jet Time deretter FlyBe og nå CityJet? Er det noen som vet hvordan lønn og betingelser er for crew som hyres inn for å fly på vegne av SAS? I og med at SAS er blant de som skriker høyest om DYs/DUs 'krittikkverdige' drift og 'kontroversielle' kontrakter for ansatte på basene i utlandet og på longhaul, så regner jeg med at de går foran som et godt eksempel og tilbyr alle innleide norsk lønn og vilkår, eller?
Nødvendig å poste dette to ganger da? Men SAS har da 'alltid' outsourcet commuterrutene, enten til egeneide selskaper som SAS Commuter, eller eksterne, som Widerøe og diverse svenske flyselskaper. Cimber er jo også SAS-eid, hvis du ikke har fått det med deg.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2016, 23:00   #38
Kabinsjef@DY
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2014
Location: Bærum
Posts: 169
Default Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Beklager dobbel posting, jeg trodde ikke den kom med første gangen.
Poenget mitt var med tanke på innleie og om SAS da sørger for 'anstendige' vilkår for disse; i og med at SAS benytter en hver anledning til å sverte konkurrenten og selv forsøke å fremstå som best i klassen, er det litt interessant at de leier inn kapasitet fra blant annet Jet Time som jeg har forstått har blant de dårligste betingelsene for crew i Europa. SAS har i stor grad ledet korstoget som har kritisert DY for å ha valgt å sette de fleste 787'ene og 737'ene stasjonert henholdsvis i Spania og i London på irsk register, og har hevdet hardnakket at dette er et krumspring for å unngå norsk arbeidsmiljølov, samtidig som SAS i stillhet selv leier inn fly fra et irsk selskap (CityJet) og crew (som jeg mistenker har irske kontrakter) til å fly på norsk innenriks! Er ikke dette et paradoks?

Last edited by Kabinsjef@DY; 11-02-2016 at 23:05.
Kabinsjef@DY is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2016, 23:14   #39
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Quote:
Originally Posted by Kabinsjef@DY View Post
Beklager dobbel posting, jeg trodde ikke den kom med første gangen.
Poenget mitt var med tanke på innleie og om SAS da sørger for 'anstendige' vilkår for disse; i og med at SAS benytter en hver anledning til å sverte konkurrenten og selv forsøke å fremstå som best i klassen, er det litt interessant at de leier inn kapasitet fra blant annet Jet Time som jeg har forstått har blant de dårligste betingelsene for crew i Europa. SAS har i stor grad ledet korstoget som har kritisert DY for å ha valgt å sette de fleste 787'ene og 737'ene stasjonert henholdsvis i Spania og i London på irsk register, og har hevdet hardnakket at dette er et krumspring for å unngå norsk arbeidsmiljølov, samtidig som SAS i stillhet selv leier inn fly fra et irsk selskap (CityJet) og crew (som jeg mistenker har irske kontrakter) til å fly på norsk innenriks! Er ikke dette et paradoks?
Er vel nok et tilfelle av "hør på hva jeg sier, ikke se på hva jeg gjør".
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2016, 08:09   #40
Ludde
ScanFlyer Silver
 
Ludde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: World
Posts: 660
Default Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Quote:
Originally Posted by Kabinsjef@DY View Post
Beklager dobbel posting, jeg trodde ikke den kom med første gangen.
Poenget mitt var med tanke på innleie og om SAS da sørger for 'anstendige' vilkår for disse; i og med at SAS benytter en hver anledning til å sverte konkurrenten og selv forsøke å fremstå som best i klassen, er det litt interessant at de leier inn kapasitet fra blant annet Jet Time som jeg har forstått har blant de dårligste betingelsene for crew i Europa. SAS har i stor grad ledet korstoget som har kritisert DY for å ha valgt å sette de fleste 787'ene og 737'ene stasjonert henholdsvis i Spania og i London på irsk register, og har hevdet hardnakket at dette er et krumspring for å unngå norsk arbeidsmiljølov, samtidig som SAS i stillhet selv leier inn fly fra et irsk selskap (CityJet) og crew (som jeg mistenker har irske kontrakter) til å fly på norsk innenriks! Er ikke dette et paradoks?
Nå kommer icke crew på CityJet Stockholm basen att ha iriskt kontrakt utan via APRI aviation som har avtal med SPF och facket som representerar cabin.
Detta p.g.a av att tiden tog slut att direkt förhandla med facken.
Den finska basen flyger direkt på den gamle Blue1 överenskommelsen med de finska pilot/cabin facken.
Personligen tror jag det är Flybe som nu har rört om lite mera i denna soppa, och det är det som lyfter känslor.
Ludde is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS sin bruk av CRJ900 på KSU/AES/MOL - (Splitet fra Cityjet skal fly CRJ900 for SAS) view Flyforum 40 20-11-2017 14:00
Hva er teknisk nytt på SAS / Cityjet sine nye CRJ900 ? ENZV Flyteknisk forum 1 01-06-2017 13:31
SAS sælger Cimber og 11 CRJ900 til Cityjet KHANSEN Flyforum 12 21-04-2017 10:00
Cityjet skal fly SSJ for bmi Regional FEB-MAR17 Trdfly Flyforum 0 22-02-2017 03:35
Cityjet skal fly Superjet for Finnair i August Ludde Flyforum 0 22-07-2016 11:18


All times are GMT +2. The time now is 07:19.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.