Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-05-2015, 18:45   #21
tdb
ScanFlyer Blue
 
tdb's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 484
Default Re: Generelle spørsmål om Qatar (billetter, seter m.v.)

Hei!

Jeg har hevet meg på et 2for1 tilbud til BKK og har oppgradert til First Class fra DOH-BKK. Er det noen som vet om det er noen spesiell service på bakken i Doha?

Jeg har også en veldig lang connection på veien hjem. Jeg vet at QR i noen tilfeller dekker hotell hvis connection tiden er på mer enn 8 timer. Min er 14 timer. Jeg ringte dem, men de mener at det finnes kortere connection tider tilgjengelig og at de derfor ikke dekker hotell. Ja, det finnes kortere connection, men det er via LHR. Er det noen som har noen erfaring med dette?
__________________
[
tdb is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2015, 19:48   #22
blazius
ScanFlyer Silver
 
blazius's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 620
Default Re: Generelle spørsmål om Qatar (billetter, seter m.v.)

Quote:
Originally Posted by tdb View Post
Jeg vet at QR i noen tilfeller dekker hotell hvis connection tiden er på mer enn 8 timer. Min er 14 timer. Jeg ringte dem, men de mener at det finnes kortere connection tider tilgjengelig og at de derfor ikke dekker hotell. Ja, det finnes kortere connection, men det er via LHR. Er det noen som har noen erfaring med dette?
Så lenge det finnes en ruting som gir deg kortere opphold en 8 timer i Doha får du ikke hotell. Dette er selv om den alternative rutingen gir deg lengre reisetid totalt sett.
blazius is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2015, 07:01   #23
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,323
Default Re: Generelle spørsmål om Qatar (billetter, seter m.v.)

Quote:
Originally Posted by tdb View Post
Hei!

Jeg har hevet meg på et 2for1 tilbud til BKK og har oppgradert til First Class fra DOH-BKK. Er det noen som vet om det er noen spesiell service på bakken i Doha?
Qatar har eget innsjekkingsområde og egen immigrasjon-/sikkerhetskontroll for premiumreisende i Doha (helt separert fra den andre delen av terminalen). De er også i ferd med å åpne en egen First-lounge (Al Safwa), men usikker på framdrift.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2015, 00:00   #24
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Re: Qatar - tilbud 2015

Kanskje ikke helt riktig tråd, men er det noen som vet om QR177 DOH-OSL med ankomst 0700 snur og går tilbake som QR178 med avgang 1035?

Mer spesifikt siden jeg planlegger et lite stunt: Er det mulig å ankomme OSL med QR177 og returnere med QR178 til DOH? Samme fly?
nime is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2015, 02:53   #25
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Generelle spørsmål om Qatar (billetter, seter m.v.)

Quote:
Originally Posted by tdb View Post
Hei!

Jeg har hevet meg på et 2for1 tilbud til BKK og har oppgradert til First Class fra DOH-BKK. Er det noen som vet om det er noen spesiell service på bakken i Doha?
Hvordan oppgraderte du? Qcredits?
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2015, 07:49   #26
tdb
ScanFlyer Blue
 
tdb's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 484
Default Generelle spørsmål om Qatar (billetter, seter m.v.)

Jeg brukte Qmiles. 35000 en vei DOH-BKK, men man kan også bruke Qcredits hvis man har det. Det koster 30 Qcredits en vei å oppgradere til First.
__________________
[
tdb is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2015, 18:55   #27
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,243
Default Re: Qatar - tilbud 2015

Quote:
Originally Posted by nime View Post
Kanskje ikke helt riktig tråd, men er det noen som vet om QR177 DOH-OSL med ankomst 0700 snur og går tilbake som QR178 med avgang 1035?

Mer spesifikt siden jeg planlegger et lite stunt: Er det mulig å ankomme OSL med QR177 og returnere med QR178 til DOH? Samme fly?
Samme fly. Burde gå fint.
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2015, 22:42   #28
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Re: Qatar - tilbud 2015

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post
Samme fly. Burde gå fint.
100% sikker?

Vil ikke bestille og så sitte med skjegget fullt av postkasser
nime is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2015, 22:44   #29
Roxman
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,415
Default Re: Qatar - tilbud 2015

Quote:
Originally Posted by nime View Post
100% sikker?

Vil ikke bestille og så sitte med skjegget fullt av postkasser
Ja, 100% :-)
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net
Roxman is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2015, 22:52   #30
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Qatar - tilbud 2015

Quote:
Originally Posted by nime View Post
Mer spesifikt siden jeg planlegger et lite stunt: Er det mulig å ankomme OSL med QR177 og returnere med QR178 til DOH? Samme fly?
Hva er stuntet og anledningen? Nå ble vi nysgjerrige..
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2015, 23:55   #31
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Generelle spørsmål om Qatar (billetter, seter m.v.)

Quote:
Originally Posted by tdb View Post
Jeg brukte Qmiles. 35000 en vei DOH-BKK, men man kan også bruke Qcredits hvis man har det. Det koster 30 Qcredits en vei å oppgradere til First.
Har nok ingen av delene, dessverre. Hadde et ørlite håp om at det var oppgradert på en annen måte enn Qcredits/Qmiles. Får spørre ved innsjekk/gate i stedet.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2015, 12:55   #32
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Generelle spørsmål om Qatar (billetter, seter m.v.)

Forøvrig synes jeg Qatar har tapt seg litt i business. På de to flightene BKK-DOH og nå BKK-OSL synes jeg det har vært en del surr. BKK-DOH glemte de vinbestillngene mine stort sett og her (DOH-OSL) så gav de meg feil mat (dvs jeg tok det jeg fikk faktisk) men synes det er en del surr. I tillegg så insisterer de på å ta matbestillinger på bakken før takeoff. Det kan jeg ikke huske de gjorde da jeg fløy med dem sist i 2014 i business. Wifien er dyr og dårlig (Emirates tar symbolske 1 USD for 500 megabyte og den funka megabra alle turene jeg prøvde). I tillegg så gav personalet i DOH feil retning hva gjelder transfer hotell. Skjønte at det var noe feil da jeg gikk rett ut i gateområdet så jeg rushet tilbake igjen og opp rulletrappa til det som egentlig er ankomst og transfer (på den annen side så er det positivt at DOH har denne featuren så en slipper ny sikkerhetskontroll nå). Men da må det ha skjedd i løpet av den siste uka fordi på OSL-DOH kom vi ikke ut i gateområdet.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2015, 21:09   #33
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: Generelle spørsmål om Qatar (billetter, seter m.v.)

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Forøvrig synes jeg Qatar har tapt seg litt i business. På de to flightene BKK-DOH og nå BKK-OSL synes jeg det har vært en del surr. BKK-DOH glemte de vinbestillngene mine stort sett og her (DOH-OSL) så gav de meg feil mat (dvs jeg tok det jeg fikk faktisk) men synes det er en del surr. I tillegg så insisterer de på å ta matbestillinger på bakken før takeoff. Det kan jeg ikke huske de gjorde da jeg fløy med dem sist i 2014 i business. Wifien er dyr og dårlig (Emirates tar symbolske 1 USD for 500 megabyte og den funka megabra alle turene jeg prøvde). I tillegg så gav personalet i DOH feil retning hva gjelder transfer hotell. Skjønte at det var noe feil da jeg gikk rett ut i gateområdet så jeg rushet tilbake igjen og opp rulletrappa til det som egentlig er ankomst og transfer (på den annen side så er det positivt at DOH har denne featuren så en slipper ny sikkerhetskontroll nå). Men da må det ha skjedd i løpet av den siste uka fordi på OSL-DOH kom vi ikke ut i gateområdet.
Kan sei meg delvis enig. Det eg reagerte mest på er at dei har skifta ut ein av mine favorittbobler Taittinger Rosè med ein halvkjip Pol Roger. Ellers hadde eg samme opplevelse som deg, ein del surr med matbestillingane og feil mat utlevert.

Ellers så synes eg Al Mourjan-loungen har tapt seg ganske kraftig (mat-messig) sida forrige besøk.

Men, by all means, det er framleis eit toppklasse-produkt og hvis du har kjøpt billettar på salg er det uslåeleg verdi for kronene!

Dette basert på 2 flightar eg hadde for ei lite veka sida. Har 14 QR Biz-flightar booka det næraste halvåret, så skal bli interessant om dette jevnt over stemmer med mine tidlegare opplevelsar eller om det er snakk om enkelte "glitches".
sexten is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2015, 21:41   #34
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Generelle spørsmål om Qatar (billetter, seter m.v.)

Savner den gamle premiumterminalen jeg altså. Greit og slippe å gå 50 mil for å finne gaten. Hadde jeg betalt 20k for billettene i dag hadde jeg vært skikkelig skuffet. Glad jeg betalte under halvparten av det (supersalger på 9.3k)
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2015, 13:37   #35
blazius
ScanFlyer Silver
 
blazius's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 620
Default Re: Generelle spørsmål om Qatar (billetter, seter m.v.)

Skal reise osl-doh-dar tirsdag formiddag. Har gjennomgående billett. Prøvde innsjekk på nettet nettopp (48 timer før), fikk bare sjekket inn til den første flighten. Når kan jeg regne med å gå sjekket inn hele veien? I følge nettsidene åpner innsjekk 36 timer før, men gjelder det hver enkelt avgang eller bare første flight?
__________________
blazius is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2015, 23:48   #36
bmgzor
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Haugesund
Posts: 102
Default Når åpner Qatar innsjekk på OSL?

Vi er en gjeng som skal til Hong Kong med Qatar på mandag, vi kommer over fra HAU på egne billetter ganske tidlig. Så i tilfelle SAS gjør seg vanskelige på å tagge bagasje hele veien, når kan vi få sjekket inn på OSL? 3 timer før avgang?
bmgzor is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2015, 12:58   #37
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,323
Default Re: Når åpner Qatar innsjekk på OSL?

Jeg har aldri vært der så tidlig, men mener det skal være 3 timer.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2015, 15:29   #38
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Når åpner Qatar innsjekk på OSL?

Quote:
Originally Posted by bmgzor View Post
Vi er en gjeng som skal til Hong Kong med Qatar på mandag, vi kommer over fra HAU på egne billetter ganske tidlig. Så i tilfelle SAS gjør seg vanskelige på å tagge bagasje hele veien, når kan vi få sjekket inn på OSL? 3 timer før avgang?
Jeg har aldri opplevd at innsjekk ikke tagger bags, såfremt du fremlegger bevis og billettnr for andre flighter. Og det over hele verden.

Det som f.eks skjedde meg er at de ikke sjekker deg inn på QR-flighten. Da må du ev ut av lounge på utland(trapp ed gate43, gjennom toll, ut, opp trapp og innsjekk igjen)

Men du kan være på loungen så lenge du viser online billett fra QR. Du sjekker inn på nett.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2015, 00:28   #39
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,243
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Jeg reiser alltid med egen billett på BGO OSL når jeg skal fly med QR. Har jeg kun håndbagasje sjekker jeg inn online. Har jeg bagasje sjekker SAS meg inn i Bergen og tagger bagasjen hele veien.
Sørger hvertfall for å slippe å gå på ankomst på OSL og sjekke inn i skranke for QR flightene.
Slik jeg gjør det får jeg mitt QR boardingP ved gate.
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2015, 18:44   #40
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Qatar

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post
Jeg reiser alltid med egen billett på BGO OSL når jeg skal fly med QR. Har jeg kun håndbagasje sjekker jeg inn online. Har jeg bagasje sjekker SAS meg inn i Bergen og tagger bagasjen hele veien.
Sørger hvertfall for å slippe å gå på ankomst på OSL og sjekke inn i skranke for QR flightene.
Slik jeg gjør det får jeg mitt QR boardingP ved gate.
Stemmer, det er en option å gå rett til gate så fikser de det. Jeg gikk ut og rundt siden det var noe usikkerhet rundt etternavn på billettene, så tok ikke sjansen på at de fikset det i gate
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer) Tornerose Reiseforum 464 06-03-2024 13:56
Generelle spørsmål om å reise med Air France Tarzan Reiseforum 34 18-08-2023 11:30
Generelle spørsmål om å reise med KLM stonyo Reiseforum 124 22-03-2023 11:31
Reise med Aegean (generelle spørsmål) jamesclandestine Reiseforum 31 06-08-2018 18:19
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 29 30-09-2017 07:35


All times are GMT +2. The time now is 13:15.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.