LH med pressekonferanse live 17.3.11

Går ju väldigt avancerade rykten om det och faktumet att ingen vill dementera enligt newzglobe är förhoppningsvis ett bra tecken.

Sorry, sorry, kunne ikke dy(DY) meg.. :headbang Kanskje de kjøper DY siden at de ser langt større framtidsmuligheter ....:72: Hvorfor SK.....:8:

Sorry, sorry, kunne ikke dy(DY) meg.. :headbang Kanskje de kjøper DY siden at de ser langt større framtidsmuligheter ....:72: Hvorfor SK.....:8:

JEG ville ikke solgt et selskap som stadigvekk øker midjen på pengesekken sin.

Hvis LH kjøper SAS, er det ikke da høyst sannsynlig at de må gi slipp på noe annet? Tenker da på slots etc. LH hadde jo en god del kritiske røster som mente de ble for sterke når de fikk kloa i både Swiss, Austrian og bmi. Med SAS i tillegg så blir de jo meget dominerende i Europa.

De er jo faktisk størst når en tar med alle selskapene de eier:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_airlines_in_Europe

Last edited:
Hvis LH kjøper SAS, er det ikke da høyst sannsynlig at de må gi slipp på noe annet? Tenker da på slots etc. LH hadde jo en god del kritiske røster som mente de ble for sterke når de fikk kloa i både Swiss, Austrian og bmi. Med SAS i tillegg så blir de jo meget dominerende i Europa.

Jeg vil tro at det må noen innrømmelser i form av slots o.l., men nå har jeg ikke sett så nøye på hvordan konkurransesituasjonen vil være rundt omkring. Sannsynligvis så må man se på en rekke sentrale city pairs og gjøre en vurdering basert på hva som ville skjedd om LH kjøpte SK.

Men spørsmålet er jo: Hvorfor skulle LH ønske å kjøpe SK slik SK er i dag? At det er en våt drøm for en del ansatte i SK er nå så sin sak, men med det utstrakte samarbeidet SAS og LH har per i dag (og med den strukturen man har i SAS) så skulle man kanskje tro at man klarer å hente ut mye av gevinstene uten å ta med seg ulempene.

Franz idag;

http://www.focus.de/finanzen/finanz-news/lufthansa-franz-2011-wird-kein-spaziergang_aid_609721.html

Eine Kursänderung werde es unter seiner Führung bei der Lufthansa nicht geben, sagte Franz. „Ich stehe nicht für Revolution sondern für eine Evolution des Weges der Lufthansa.“ Bevor an weitere Zukäufe zu denken sei, müsse Lufthansa die defizitären Töchter Austrian und British Midland in den Konzern eingliedern.

Med fare for dårlig oversettelse betyr vel dette at LH ikke kommer til å
kjøpe SAS før de har fått "orden" på økonomien til Austrian og British Midland.

W

Last edited:
Franz idag;

http://www.focus.de/finanzen/finanz-news/lufthansa-franz-2011-wird-kein-spaziergang_aid_609721.html

Med fare for dårlig oversettelse betyr vel dette at LH ikke kommer til å
kjøpe SAS før de har fått "orden" på økonomien til Austrian og British Midland.

W

Det er nok en grei tolkning: Oversatt staar det: En kursendring vil ikke finne sted under hans ledelse, sa Frantz. "Jeg staar ikke for en revolusjon men en evolusjon av Lufthansas vei fremover. Foer man kan tenke paa flere oppkjoep, maa underskuddsselskapene Austrian og British Midland innkorporeres i konsernet.

Last edited:
Uten å gå i dypde rundt den diskusjonen igjen , så kan det nok hende at saken havner i styrerommet til LH , dersom de 3 regjeringer skulle klare å bestemme seg for et salg , og andre mulige kjøper kommer på banen. Så muligens greit for LH at t.t.t.

Back