Artikkel: Flyselskapenes utdaterte IT-systemer

seilfly

Infrequent traveller ;-)
En interessant artikkel om flyselskapenes IT-systemer. Flyselskapene twittrer og slenger smileys om seg på sosiale medier, og biter du på det så ser du kanskje ikke at du blir gebyrranet når du senere flyr med dem. Likevel henger flyselskapene etter på andre områder... Kom over denne artikkelen:

http://www.nytimes.com/2010/06/05/business/05air.html

Ingressen lar seg merkelig nok ikke kopiere med denne merkelige nettleseren; sperret av NYTimes?

En interessant artikkel om flyselskapenes IT-systemer. Flyselskapene twittrer og slenger smileys om seg på sosiale medier, og biter du på det så ser du kanskje ikke at du blir gebyrranet når du senere flyr med dem. Likevel henger flyselskapene etter på andre områder...

Men når de så muligheten for å haie inn enda mer gebyrer så kom teknologien:

American recently started using a technology called Yada...
...
Because the devices also read credit cards, American’s agents can check oversize carry-on bags and charge a bag fee directly at the boarding gate.

Ingressen lar seg merkelig nok ikke kopiere med denne merkelige nettleseren; sperret av NYTimes?

Nei, brukerfeil?

Godt mulig. Fikk ikke opp muligheten til aa kopiere, dog. Faar til paa andre nettsteder. Jeg skylder paa Apple's iPlate

Det er sant det du sier... Jeg satte pris paa et vaklende data-system som laaste seg da de forsoekte aa trekke overvekt-gebyr fra mitt VISA-kort da jeg dro til USA i 2008!

"Det ser ut til at programmet vi bruker for aa belaste betalingskort stadig henger, saa du var heldig i dag!"

Last edited:
Back