CK
ScanFlyer Mile High Club
Karem Aircraft har et spennende konsept basert på tiltrotors. Om dette funker, og blir økonomisk forsvarlig, er det et eksremt spennende konsept. Om Karem kan lage en 30-50 seter også, kan Avinor legge ned alle kortbaneflyplassene og spare en haug med asfalt. Kune også være interessant for off-shore-transporten, og vil kunne relvolusjonere lufttransport på kortrere strekninger (vil kunne funke helt fint OSL-BGO/SVG/TRD/HAU/AES/KRS/MOL/KSU/GOT/STO/CPH). Med AeroTrain kan man reise bysentrum til bysentrum!
http://www.flightglobal.com/articles/2009/05/07/326090/radical-response.html
Det er en lengre artikkel i papriutgaven av denne ukens Flight International, der det nevnes at kostnaden per setekilometer på en S-92 er ca 10 ganger høyere enn en 737NG.
Karem Aircraft
http://karemaircraft.com/index-2.html
...Abe Karem, a widely respected aerodynamicist and innovator, has entered the mix. As founder of Karem Aircraft, he has quietly launched a new programme called the TR53 AeroTrain, a 120-seat, optimum speed tiltrotor (OSTR) dedicated to solving the 185-1,850km air transport problem.
http://www.flightglobal.com/articles/2009/05/07/326090/radical-response.html
Det er en lengre artikkel i papriutgaven av denne ukens Flight International, der det nevnes at kostnaden per setekilometer på en S-92 er ca 10 ganger høyere enn en 737NG.
Karem Aircraft
http://karemaircraft.com/index-2.html