![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Skal i løpet av helgen reg oss inn før neste søndags avreise.
Men plutselig slo det meg, og dette spørsmål er vel rettet mot learjet og andre som sjekker inn på OSL ! ![]() Når dette blir obligatorisk 12. januar er det vel en stor risk for at mange ikke har hørt om det og møter på flyplassen uten å ha dette i orden ? Da blir det vel en stor jobb å få folk avgårde i tide ! ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Informasjon skal ha gaatt ut fra alle reiseperatoerer og flyselskaper, saa det burde ha gaatt info til alle som trenger det. Men om alle har skjoent det, er kanskje en annen historie ...
Regner det imidlertid som sannsynlig at man har en 'myk' oppstart de foerste maanedene ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg registrerte meg for en stund siden. Men ser for meg at dette kan bli en artig greie for alle på check-in, og noen avviste reisende...
Jeg mener, det kommer alltid til å være folk som roter. Hvor mange ganger har jeg ikke selv avvist reisende med håndskrevne pass det siste året? Det tar tid for folk å forstå.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Tror vi oftere snakker om å få med seg enn å forstå....
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Og enkelte skjønner det aldri.......
.....ja men det er jo ikke sånn når jeg skal ditt eller datt......hvordan kan jeg vite at.....
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
JoeW, den siste er dagens !!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
(Var en pax som sa til kollegaen min "men jeg har jo sånn elek-trisk bill-ett", hvorpå han spurte om han fikk støt om han tok på den... Det som var opphavet). Det kommer garantert mange fine folk som ikke skjønner bæret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
"Sånn har det aaaaldri vært før" er en kjent kommentar på alt. Spessielt på det å oppgi adresse i USA=P Men det er jo sant i dette tilfellet. Så det skal jo bli spennende og se hva som skjer 12. januar... Når folk den dag i dag fortsatt klarer og møte opp med håndskrevet pass
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Når man har fylt ut disse ESTA-greiene og reiser før 12. januar - slipper man da å fylle ut disse grønne visa-formularene på flyet? Tollskjemaet antar jeg man må fylle ut som før?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er vel ihvertfall det som er tanken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så vidt jeg har lest så må man i en overgangsperiode også fylle ut det grønne skjemaet på flyet i tillegg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
ESTA har vært valgfritt siden august, og man har derfor allikevel måtte fylle ut det grønne skjemaet.. Har forstått det sånn at prøveperioden var fra August til 12. Januar, og at de grønne skjemaet forsvinner fra 2. Januar..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Gjorde det ferdig nå i formiddag. Flott og greit og raskt system !
Man kjefter ofte på USA, men honnør skal gis når det fortjenes som her .. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA-visum, ESTA m.m. (2011-2025) | LN-AND | Reiseforum | 741 | 21-03-2025 18:23 |
Skjemaer ved innreise/utreise | Hypern | Reiseforum | 12 | 14-10-2017 16:33 |
Fikk ikke stempel i pass ved innreise til USA | Ståle | Reiseforum | 21 | 02-11-2012 18:55 |
Innreise til USA | kjeng | Reiseforum | 1 | 28-12-2010 13:04 |
Taxfree ved innreise fra fredag | Falcon | Flyforum | 0 | 28-06-2005 09:57 |