![]() |
|
![]() |
#1 |
Newbie
|
![]()
Hei forumfolk!
Dette blir min første forumpost her inne, etter å ha vært daglig leser over laaang tid. Håper det blir langt flere fremover ![]() Jeg var på slektstreff og rundreise i USA i juli 1995, og hadde en hel del flyvninger i den forbindelse. Denne reisen var den som virkelig startet flyinteressen min, og selv om jeg var bare barnet den gang henger en del minner veldig godt fast i meg. Jeg husker en del av hvilke flyselskaper og flytyper vi reiste med, men hadde håpet på hjelp til å finne flere svar fra noen av klisterhjenene her på forumet ![]() Reisen var (som vanlig på den tiden) bestilt gjennom reisebyrå, men var delt opp i flere bruddstykker. Inn- og utreise var med SAS og partnere, men flere av turene domestic i USA var (såvidt jeg vet) med selskaper som ikke hadde noe samarbeid med SAS. Here goes: EVE-FBU-EWR-SEA EVE-FBU: Var det MD8* eller 737 (eller kanskje begge) som ble brukt domestic i denne tiden? FBU-EWR: SAS, mener det var 767. EWR-SEA: var med narrowbody såvidt jeg kan huske, men det kan være en bom. Hvilket selskap hadde codeshare med SAS i USA på denne tiden? Etter et lite opphold: SEA-LAX: Ukjent selskap. Kan dette ha vært DC10? Enda et opphold, og deretter: LAX-DEN-MSP: Ukjent selskap. Kan vel ha vært United, siden de bruker/brukte DEN som hub? For så å avslutte med følgende: MSP-EWR-FBU-EVE. I løpet av reisen VET jeg at vi reiste med Nortwest minst en gang, og jeg vet også at en av domesticrutene i USA var DC10 (som jeg forøvrig har en drøm om å få fly igjen...). I 1998 reiste jeg EVE-FBU-EWR-CMH-EWR-FBU-EVE. Også her mener jeg det var 767 som ble brukt over atlanteren, men er usikker på selskap EWR-CMH-EWR... Dersom noen tilfeldigvis vet hvilke fly Sterling Airways brukte fra Gardermoen til Gran Canaria i 1993 ville jeg satt stor pris på info om dette også. Sier på forhånd takk til alle som gidder dra frem litt gammel kunnskap ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
EVE-FBU var MD80 eller DC9-41 både i 95' og 98'. FBU-EWR var 767-300 både i 95' og 98'.
![]() |
#3 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
EWR-SEA i 1995 var mest sannsynlig Continental med 757, en svak mulighet at det kunne vaere 737, men dette var foer 737NG og baade 300 og 500 var i grenseland med rekkevidde nonstop - vil si CO 757.
SEA-LAX neppe DC-10 og enten Alaska Airlines med MD-80 eller United med 737 / 757 (lite UA Airbus paa den tiden) LAX-DEN-MSP er noksaa sikkert United og LAX-DEN ble operert med omtrent det United hadde i flaaten, alt i fra 737 til 747 (har selv floeyet 747SP med United LAX-DEN) - men her er det stor mulighet for at det var DC-10 - videre til MSP var nok 737-300 hvis det var United (som det mest sannsynlig var om dere bare byttet fly i DEN) MSP-EWR var nok med Northwest og var ganske sikkert med DC-10. EWR CMH kan ha vaert America West med 737-300 de hadde en Hub i Colombus paa den tiden og ikke mange andre selskaper fant frem til CMH, men alternativt kan det ha vaert baade CO eller UA og vil gjette 737-300/500
![]() |
#4 |
Newbie
|
![]()
Ser at jeg glemte å følge med denne tråden, takk for svarene
![]() Jeg har et spørsmål til, siden jeg prøver å få oversikt over hvilke flytyper jeg har fløyet i barndommen! Jeg fløy Gardermoen - Las Palmas - Gardermoen i 1992 eller 1993 med Sterling Airways, og lurer på hvilket fly de opererte denne ruten med. Jeg mener å huske at det var et "langt" fly, med motorer under vingene. Detaljene husker jeg ikke, for jeg var ikke mange årene den gang. Noen som husker dette? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det var sannsynligvis en B757. På den tiden hadde de to stykker, så det er god mulighet for at du fløy det som nå er Donald Trumps privatjet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newbie
|
![]()
Tusen takk, imponerende kunnskap! Takk for at du deler av den
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Quiz: Flytyper og selskap | BSSW | Småprat | 6 | 07-09-2015 19:03 |
USA-tur, hvilket selskap? | OY-CIR | Reiseforum | 15 | 06-01-2015 11:59 |
Beste valg av selskap Norge-USA i økonomi | blazius | Reiseforum | 29 | 19-03-2010 16:00 |
Kanonpris FRA USA med BA, r/t i WT+ USD678 CW: USD 1998.- | Tommy777 | Reiseforum | 2 | 06-02-2009 08:54 |
Hvilket selskap har flest forsinkelser i USA... | BGO | Flyforum | 5 | 15-12-2006 03:43 |