SEB Kort

Jo takk.

Jeg trenger råd om hvilket kort som er best å bruke i arbeid. I dag har leg en haug med kort. Jeg tenker ikke nødvendigvis på kostnaden relatert til å ha kortet, og kreditt er ikke nødvendig da jeg betaler regningene ved forfall. Mitt behov er relatert til tilleggstjenester :

24 timers Consiere service og høy status hos hotell og flyselskaper

At kortet åpner ellers lukkede dører er også en fordel.

Hvem kan noe om dette, og hva er best ?

Fra reiseforsikringen: Reisen regnes påbegynt når sikrede forlater sin faste bopel eller fast arbeidssted i Norden (det som skjer sist) og til ankomst tilbake til fast bopel eller fast arbeidssted (det som skjer først).

Slik er de fleste reiseforsikringer/kortforsikringer, intet nytt i det men blir verdiløst for oss som fysisk bor i utlandet og bestiller billett til norge og retur til utlandet + ved reiser som starter og slutter i utlandet, men har registert adresse i Norge pga NAV Internasjonal. Så betale 7500 for et kort som har samme forsikringen som Amex Plat og andre kort til lavere pris ser jeg ikke vitsen med.

Når det gjelder Helseforsikringsdelen så betaler jobben 342 pr mnd hos Storebrand for samme forsikringen. Så hva mer fantastisk som ligger i den årsavgiften på 7500 ville vært greit å vite.

Venter enda i spenning på et kort som faktisk har en reiseforsikring som dekker reiser som ikke starter/slutter i Norge

Det som ligger i de 7500 kr er at SEB mener de har evne til å gjøre de 20 millionene du har i bank og aksjer til 30 mill i løpet av noen år.

Det er ikke alle som skal ha dette kortet...noe det jo også står på hjemmesiden. Først og fremst et kort for de som trenger hjelp på banksiden til å forvalte formuen. Til daglig fungerer Diners Club og Eurocard Platinum suverent.

Dette argumentet skjønner jeg ikke! Hva skal jeg med et nytt kredittkort for å få forvaltet min formue? Jeg synes dette fremstår både som dyrt og unødvendig, og bare en ny måte for banken å kunne belaste meg for flere gebyrer. De tar jo allerede seg godt betalt for formues forvaltning, og hvorfor skal de nå ha ennå mer? Og ja, jeg skjønner at de ønsker å tjene mer penger.

Har allerede gratis DC og MC, så dette gir ingen ting ekstra i mine øyne, om da dette ikke er eneste måte å skaffe seg helseforsikring på.

At folk ønsker dette pga a status kan så være, men det blir uansett dyr status, og jeg er dessuten usikker på statusverdien her. Just my 2 cents

Trur dette kan bli et godt kort, men det er altfor likt andre kort. Både i innhold og utseende. Hva om noen tok opp kampen med Amex og etablerte et titankort - eller tungt metallkort. Det blir lagt merke til

Back