![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvordan ligger det an med forumets medlemmer når det gjelder statusmatch? Har selv opptjent gull hos 2-3 flyselskaper. Så statusmatchet dette videre. Sitter vel med gyldige gullkort nå hos 6 selskaper. Har 2 nye på gang. Ikke det at det er noe man trenger eller får brukt, bare gøy å se hvor mange man kan samle opp....
Jeg har flydd med alle ja, untatt air berlin, mangler de enda. Så da har jeg forsåvidt brukt de alle... Og hvem vet om fremtiden? kanskje man får en blomsterpotte i hodet og blir sittende stille. Da angrer man på at man ikke matchet da :-)
Ikea kort, lånekort og bankkort! Last edited by VirreVapp; 20-07-2012 at 07:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Kan FB-gull matches mot *A-gull for tiden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tja, alt kan gå. Finn en "riktig" mailadresse. Legg ved dokumentasjon på stor reiseaktivitet og også skriv at man kan tenke seg å bytte til deres flyselskap. Utrolig hva som ordner seg....
![]() |
#4 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Og jeg som trodde du var _den_ globetrotteren med all den glinsende plastikken du ramser opp :-)
Nei, jeg nøyer meg med et par Star Gold-kort samt ett OneWorld Emerald på flyfronten. SkyTeam har jeg ikke flydd med siden 2004. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er vel sånn "en gang i livet", så ved å matche alt man kan uten å bruke det til noe viktig, brenner man litt broer. Jeg ser på status-match som noe man bruker når man virkelig har bruk for det, og dermed sparer man det så lenge man kan.
Eneste grunnen til at jeg matchet til FBG var for å kunne ta ut en tur i La Premiere. EBG->FBG->Senator blir helt merkelig i min bok, hva skal man med Senator når man allerede er *A gold, dersom man ikke har tenkt å fly veldig mye med Lufthansa kommende år? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg matcher kun dersom jeg har en intensjon om aa bruke statusen jeg matcher til.
Hva folk skal med statusen dersom man ikke har intensjon om aa bruke fordelene man faar, er som Dag sier, noe jeg ogsaa finner merkelig. Jeg har matchet to ting i mitt liv: Hyatt til Diamond fra SPG (noe som ikke gjoeres lengre) og UA1K til CO Plat (som 3 uker etter jeg matchet forsvant ut av Skyteam og inn til Star, naa United, saa ubrukelig). Man vet aldri hva som skjer senere i livet. Man kan faa noen unger og ta en pause, man kan flytte etc. Jeg sparer heller matchingen til jeg faktisk trenger den |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg matched fra EBG til UA Premier executive (*G) for noen år siden. Det gikk greit selv om begge er *A. Jeg fikk 3 mnd UA PE status, og måtte fly 15000 miles med UA i løpet av denne perioden. Jeg ordnet det heller med å fly 50000 på *A partnere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
okay, men i såfall så kan man jo få seg gull ved å bare fly 15000miles istedet for 50000 da.
En annen ting jeg tenker på; hvis man matcher og ikke bruker statusen. Så avslutter man sitt medlemskap, sletter alt. Så etter noen år så prøver man å matche igjen. Klarer de da å holde styr på om du har matchet før? Er jo flere som kan ha samme navn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg tror du kan ta en challenge hvert 3. År eller no sånt. Flyselskapene beholder oversikt over gamle kontoer etc, hvem vet hvilke systemer man har. Klart du kan scamme deg til status ved å gi adressen til mordi etc, det får vel være grenser hvor lite classy man skal være |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Foretok statusmatch fra EBG til OK Plus Gold i forbindelse med Deltas 6000-kronersbilletter i Business til ABQ. To turer til ABQ var nok til å fornye gullstatusen, og med et par småreiser utenom nådde jeg 80k poeng som nå er benyttet til uttak av Business-billett til USA.
Alt i alt ok utnyttelse for ca 20.000 kr. OK Plus er for øvrig forringet til de ugjenkjennelige nå, så et greit tidspunkt å forlate de på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Trenger jo ikke scamme, er jo mulig at man har ny addresse etter 10 år feks, og at man kanskje tilogmed har glemt at man har statusmatched en gang i fortiden. Særlig hvis man har statusmatched til 6 selskaper .. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Er det for tiden noen nyttige kort som tilbyr statusmatch med EBG, det være seg fly eller annet?
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
ClubCarlson Gold. Ellers er det vel også gode muligheter med Avis/Hertz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
For dere som vil matche til TK-gull merk at det tar utroolig lang tid om dere skal vente på svar på skjemaet som skal fylles ut på nett(Leste om at det vanligvis tok 2+ måneder..). Et tips for å få fortgang på prosessen er å ringe +90 212 4652302- ikke det generelle nummeret oppgitt på hjemmesida deres fordi det er håpløst- og spørre om å bli satt gjennom til Customer Relations. Bare gi dem refnummeret du fikk når du fylte ut skjemaet, smisk litt og si tesekkur ederim mange nok ganger så sender operatøren forespørselen direkte til de som er ansvarlige for matchinga ASAP. Sendte forespørsel den 12.3, ringte de den 3. og ble matcha den 6..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Front section flyer
|
![]()
Kan Qatar Privilige Gold statusmatches mot noe program av noe slag ? Evnt et hotel program?
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
EuroBonus Gold
|
![]()
Jeg har også blitt matchet fra FBG til TK "elite " som gir star Gold i 2 år. jeg tok kontakt med TK på Facebook, de ordnet det kjapt. fikk svar 2 dager senere på E-mail.
Dear MR..... Referring to your e-mail message dated 26.03.2013 , Elite card status match has been provided and your membership has been updated as '' Elite Card '' level. We would like to be honoured to see you as an Elite member for your future flights by Turkish Airlines. Your full kit has been sent Fikk kortet og små baggage tags etter ca. 3 uker. bestilte heller ett replacment card, fikk det etter ca. 1,5 uker. Noen så vet om man kan få matche til EBG ? Mvh KLM 1200
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
All denne skrivingen om Turkish fikk meg til å undre litt.. Er det noen som har hørt om noen som har klart å matche til tyrkisk gull ved å signe opp for Trial Preferred og så bruke den 90 dagers gullstatusen man får da som grunnlag for matching? Holder det å sende inn screen shot av profilen, eller må man sende inn scannet gullkort? Man får jo ikke kortet fra US, men så vidt jeg har lest meg til står det Gold Preferred på nettprofilen når man har signet opp for 90 dagers trial.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sendte inn screenshot først, men de svarte med at de krevde scanna kort, så da var det bare å sende på nytt..
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|