• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS-fly begynte å riste etter motorsmell

Re: SAS-fly begynte å riste etter motorsmell

Og det var LN-RRS som vist i illustrasjonsfotoet.

Du kan også tatt en titt på denne squawk 7700-oversikten fra flightradar24.com:
http://twitter.com/#!/flightradar24
 

Attachments

  • LN-KKS.jpg
    LN-KKS.jpg
    112.5 KB · Views: 1,050
Re: SAS-fly begynte å riste etter motorsmell

Compressor stall? Smeller bra, men det er jo slikt man trener for i simulatoren.
 
Re: SAS-fly begynte å riste etter motorsmell

For et sammentreff med at det var samme fly som også var brukt som illustrasjonsfoto.

Vil det si at hele moteren er gåen når det blir en en compressor stall?
 
Re: SAS-fly begynte å riste etter motorsmell

Kan fint stemme det. Infants eller folk på klappsete.
 
Re: SAS-fly begynte å riste etter motorsmell

Skyter litt vilt. 179 seter. 191 "pax" = pax, crew og evnt infants?
 
Re: SAS-fly begynte å riste etter motorsmell

Ahh, trodde det var 189 i den, men tok feil der. Da kan vel kanskje 191 være i det høyeste laget. Sålangt det ikke er fullt opp med infants samt noen på klapp evt kabinseter.
 
Re: SAS-fly begynte å riste etter motorsmell

Ahh, trodde det var 189 i den, men tok feil der. Da kan vel kanskje 191 være i det høyeste laget. Sålangt det ikke er fullt opp med infants samt noen på klapp evt kabinseter.
SAS har ingen 737-800 med 189 seter, maks er 186.
http://www.sasgroup.net/SASGROUP_FACTS/popupContainerNS.asp?File=Boeing 737 SK.htm

-RRS har 186-config.

Her kan dere se ferden til -RRS før den studde:
http://www.flightradar24.com/#!/2011-07-16/04:44/SAS1831
 
Last edited:
Re: SAS-fly begynte å riste etter motorsmell

Maskinen blir vel ikke helt fullsatt før det sitter en infant på hvert eneste fang ombord.
 
Re: SAS-fly begynte å riste etter motorsmell

Maskinen blir vel ikke helt fullsatt før det sitter en infant på hvert eneste fang ombord.

I teorien riktig, men antall personer ombord er nok begrenset av antall redningsvester ombord. Det er nok betydelig lavere enn 372 redningsvester ombord i en 373-800.
Når alle rednigsvester er delt ut kan man nok konkludere med at det er fullt.




Vidar
 
Re: SAS-fly begynte å riste etter motorsmell

Redningsvester kan det lastes flere av, men ikke oksygenmasker. Maks en infant per treseter.
 
Re: SAS-fly begynte å riste etter motorsmell

Det var en turbin som tok kvelden. Det ble motorbytte og RRS er planlagt i trafikk igjen på mandag morgen :)
 
Re: SAS-fly begynte å riste etter motorsmell

Redningsvester kan det lastes flere av, men ikke oksygenmasker. Maks en infant per treseter.

Samt infant extention belts , og life raft (slide/raft capacity) osv osv.
 
Back
Top