Er tid penger?

Spørs om reaksjonene hadde vært de samme om de hadde tilbydd f.eks femtusen istedet for trehundre.

Tja, de fleste i svensker selger vel tiden sin til mindre enn 300 kroner netto i timen i det daglige.

Spørs om reaksjonene hadde vært de samme om de hadde tilbydd f.eks femtusen istedet for trehundre.

Det hadde det helt sikkert, men pointet deres er vel om du vil risikere å komme frem for sent ved å spare 300,-.

Det er vel sjelden SAS koster 5000,- mer enn LCC'ene på samme strekning.

Det hadde det helt sikkert, men pointet deres er vel om du vil risikere å komme frem for sent ved å spare 300,-.

Det er vel sjelden SAS koster 5000,- mer enn LCC'ene på samme strekning.

Ja, jeg skjønner at det var det som var poenget i denne reklamefilmen.
Men egentlig et dårlig poeng, da det er svært sjelden man er en time forsinket om man velger en LCC.
Nå er vel faktisk både Norwegian og Ryanair, som vel er de to største konkurentene til SAS på intrakontinental og innenriks (kun DY), også blant Europas punktligste selskaper.
Så, tåpelig innslag, etter min mening.

Det var en ganske morsom vri på problemstillingen om prisforskjellen mellom LCC og allianse selskaper... Synes forsåvidt at poenget er ganske godt også...
:colgate:

Artig sak det der.

Minner om BA den gang de slet med økonomien til Concorden. Det var stort sett sekretærer som kjøpte billetter, og sjefer som reiset. De spurte sjefene om hva de trodde billetten kostet, og så satt de opp prisene til det nivået. Da ble det økonomi i flygingene. (Kilde: dokumentaren som gikk på TV for en stund siden)

Kunne bare googlet litt, fant svaret der.

OSL var europas mest punktlige i 2010. Finalistene var LIN,CPH,ARN og VIE .

Forøvrig så er det ofte jeg betaler passasjerer for å frivillig stå igjen noen timer. Tror svaret her faktisk er hvor mye penger man tilbyr.

Gårdagens SK4432 OSL-TOS hadde flybytte fra 737-800 til 737-700 (LN-RRN) og var derfor overbooket og slik jeg oppfattet det var det ingen som takket ja til 75€ for å vente en times tid på neste fly.

Gårdagens SK4432 OSL-TOS hadde flybytte fra 737-800 til 737-700 (LN-RRN) og var derfor overbooket og slik jeg oppfattet det var det ingen som takket ja til 75€ for å vente en times tid på neste fly.

EUR 75, eller det dobbelte i flybilletter ja.

Meget skjelden at noen ikke melder seg. Det ligger litt i når og hvordan du "selger" det. Det er alltid noen som sitter å tenker at pengene kunne vært bra, og som melder etter noen minutter.

Samme var det på SK4051 OSL-SVG, da ble det tilbudt 150€ og jeg takket ja med engang, for en times venting, men "dessverre" gikk det opp i opp denne gangen.

EUR 75, eller det dobbelte i flybilletter ja.

Da bør man ha i bakhodet at det er e tilbud fra SAS som man evt. blir enige om. Blir man kastet av uten å melde seg frivillig skal kompensasjonen være €250 i kontanter (el.l.) for flyginger på 1500 km eller mindre hvis forsinkelsen er på to timer eller mere. Beløpet halveres dersom forsinkelsen blir mindre enn to timer.

Litt annerledes måte å se ting på ja, men jeg tror jeg har fått det inn dette at SAS er et on-time selskap nå ;) Snart i overdose også...

Kom egentlig ikke som et sjokk at omtrent samtlige svarte neitakk til ekstra timer på flyplassen. Men samtidig, 300SEK kunne jo gitt et hyggelig måltid på en restaurant i venten også...

Back