Så vidt jeg husker var det ikke codeshare med Rossya på denne ruten. (Kun LED)
Norwegian hadde codeshare med Rossya på LED og Pulkovo til DME.
Ønsker SK lykke til, men har mine tvil til lønnsomheten...
Last edited:
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Så vidt jeg husker var det ikke codeshare med Rossya på denne ruten. (Kun LED)
Litt overrasket over at de skal fly til SVO og ikke til DME. Virker som det er dit de fleste Europeiske selskaper flyr.
For SAS har jo aldri aapnet en rute for saa aa legge den ned igjen...
Og har jeg sagt at SAS ikke er konkurrerer noe med sine Star-partnere? Det jeg sa var at Aeroflot og SAS tross alt er i to forskjellige allianser, og det betyr at de paa en slik rute hvor de begge flyr dagelige avgangr, er klare konkurrenter, og hadde det ikke vaert for russiske myndigheters hensynsloese konkurransehemming saa hadde nok ikke SAS inngaat codeshare med de.
Regner med at du er enig med meg i at Skyteam selskaper som Aeroflot og KLM i mye stoerre grad er konkurranter enn f.eks Lufthansa, selvom LH og SAS ogsaa konkurrerer?
SAS flyve jo fra CPH/ARN til SVO...Bedre at have det hele samlet et stedVeldig bra!
Litt overrasket over at de skal fly til SVO og ikke til DME. Virker som det er dit de fleste Europeiske selskaper flyr.
Dette tror jeg ikke går særlig bra! Når jeg kjørte moskva-oslo(SU) i april så hvar det bare 5 pax ombord ink. meg...
Ville det ikke være lurt av SAS å legge opp rutetidene (dersom mulig) slik at Moskva-flightene korresponderer med New York-flightene til/fra OSL? Dette vil kunne føre til flere transfer pax på OSL.
Den konkurrer jo ikke bare med SU, vil tro at BT har en ikke ubetydelig andel mellom Russland og distriktsbyer som tiltrekker turister som BGO og AES, og det er kanskje flere som idag må fly gjennom ARN eller CPH men vil nå kunne bruke direkteruter. Med den rette markedsføringen i Russland (og det satses ganske stort av Innovasjon Norge: det er nå mye reklame for Hurtigruten og Norge generelt i Russland) vil grunnlaget være der.
Ville det ikke være lurt av SAS å legge opp rutetidene (dersom mulig) slik at Moskva-flightene korresponderer med New York-flightene til/fra OSL? Dette vil kunne føre til flere transfer pax på OSL.
Norwegian hadde jo den ruten for en stund siden å ga den opp.
De hadde også muligheten for å bestille videre til BGO og AES.
Facinerende hvor mange som har mer kompetanse enn SAS på hvor lønnsom denne ruten vil bli.
Jeg tror helt sikkert at SAS har undersøkt markedet før de bestemte seg for å starte opp ruten. Det er neppe en random ide de har fått.
Hvorvidt SU har suksess eller ikke på SVO-OSL er det nok bare SU selv som vet. At de flyr med 5-10 pax i gjennomsnitt er jeg ganske sikker på ikke stemmer iallefall.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.