![]() |
|
![]() |
#361 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Siden mitt forrige forsøk på booking ble mislykket, har jeg sett meg ut en ny tur.
Dag 1: OSL-FRA-ICN Dag 2: ICN-HKG Dag 7: HKG-FRA-OSL Noen synspunkter? |
![]() |
![]() |
#363 |
Superflyer
|
![]()
Dette er en gyldig North-Asia routing ja. Prøv om du kan få OZ F og LX F på langflygningene. Tror de er bedre enn LH....
|
![]() |
![]() |
#364 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Men LH får du Panamera-transfer i Frankfurt. Det er SÅ verdt det!
|
![]() |
![]() |
#365 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei, lurer på hva man kan forvente å måtte betale i skatt/avgifter når man booker en award flight med Dividend miles?. Tenker å booke en flight på business til New York med mellomlanding på enten FRA eller CPH begge veier. Noen som har peiling på hva det vil ligge på sånn ca?
|
![]() |
![]() |
#366 |
Trangsynt
|
![]()
Betalte 602,- i skatt på business OSL-MUC-CLT-MIA og tilbake samme veien...betalte ikke fuel surcharge på Lufthansa flights.
Vet ikke om det gjelder alle flyselskapene i Star Alliance... MVH Tommy |
![]() |
![]() |
#367 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#368 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har i dag booket denne routingen:
BGO - FRA (LH Biz CRJ7) FRA - KIX (LH F 346) ITM - HND (ANA eco 763) Destinasjon NRT - ICN (UA F 772) Stopover ICN - HKG (OZ Biz 333) HKG - FRA (LH F 744) FRA - BGO (LH Biz CRJ7) Turen skal vare i 3 uker i mai / juni. Ti dager i Japan og ni dager i Korea. Fikk også skvist en kveld inn i Hong Kong på tilbakeveien. ![]() På denne turen får jeg også prøvd tre nye flyselskaper (ANA, UA og Asiana) og fem nye flyplasser (KIX, ITM, HND, NRT og ICN). Det blir gøy! Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#369 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Prøver iherdig å finne ledige plasser til JNB i slutten av juni eller beynnelsen av juli (ikke senere enn 2, da jeg begynner på skolen den 4), men finner kun ledig nedover med TK (altså ingen F-kabin), og ingenting ledig hjem (skal egentlig hjem i desember, men ANA lar meg ikke søke så sent). Noen som vet hva det kommer av? Er det simpelthen fullt for bonusbilletter?
|
![]() |
![]() |
#370 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Pkt 2) Flybilletter selges kun et år frem i tid.
![]() |
#371 |
Superflyer
|
![]()
Æ'kke garantert Porsche nei......
|
![]() |
![]() |
#372 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Er det mulig å route meg via Asia på en måte, enten via BKK elleret annet sted, å fly med TG f.eks? Eller blir dette litt feil vei? Daniel Last edited by Furahini; 21-11-2010 at 22:32. Reason: CX er ikke i *A. |
|
![]() |
![]() |
#373 |
Supernova
|
![]()
Virker som mine planer om å kjøre bil til Paris og se Tour de France byttes ut med jumbojet til Asia...Har registrert meg på US, og kjøper miles om 2 uker, dersom de vidrefører tilbudet da...?
Har sett litt på ANA sine sider, men kan ikke påstå at jeg kom godt ut av det. Finner ikke så mange seter, får for det meste feilmeldinger i hytt og gevær. Kunne gjerne tenkt meg routingen til Islending, men da jeg tastet inn alle destinasjoner på ANA fikk jeg ikke frem noen seter. Får forske litt til, siden alle her får det til er det nok bare meg. Da takker jeg for at jeg fant denne tråden, og satser på at tilbudet forlenges. Hadde vært moro med en reise på F, gjerne en tur innom FCT i FRA også ![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Når man søker opp ledige seter bør man søke (de lange) strekkene separat. Det er mange kombinasjoner og routinger som verktøyet ikke kommer opp med automatisk.
|
![]() |
![]() |
#375 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
Alternativ er LX,SA el. LH. LX kanskje med mellomlanding i f.eks Nairobi.... |
|
![]() |
![]() |
#376 |
Supernova
|
![]()
Har fått ANA til å vise meg noen ruter nå, men er lite ledig. Nå har jeg kun søkt med 1 PAX, blir nok enda værre med 2, så får se. Gidder ikke ta denne turen alene, må ha med fruen, hvis ikke blir det bråk i stua.
Men forsto det slik at det var mulig å finne en rute, reservere den i inntil 3 (?) dager for så å kjøpe poeng i ettertid? Men først må jeg håpe tilbudet blir forlenget, har kun vært medlem i 1 dagn, og kun 8 dager igjen av tilbudet. |
![]() |
![]() |
#377 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
I de fleste tilfeller, ja. Jeg gjorde bare bookingen og ba om å få den "on hold" og tilsendt pr. mail så jeg kunne kvalitetssjekke.
![]() |
#378 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
12 dager i dag, men ikke riktig til nøyaktig 12 dager på minuttet. Jeg kunne kjøpe 49.000 og min kone 48.000 ... Virker som dette har litt med klokkeslett å gjøre ?? Jeg registrerte meg selv før henne... ???
|
![]() |
![]() |
#379 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen som vet nøyaktig hvor mange mnd bonuspoengene kan stå før dem blir slettet? Tror dere poenggrensene blir endret til neste år?
Jeg vurderer nemlig å kjøpe poeng nå men kan av div grunner ikke gjøre bestillingen før et stykke uti 2011. |
![]() |
![]() |
#380 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Samme md meg. Hvis jeg ikke får hva jeg vil en bestemt weekend i mars, vil jeg vente til nov - des neste år, men booke nå ( eller når "salget" åpner ).
|
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eurobonus vs Dividend Miles etc | CCS87 | Reiseforum | 2 | 16-05-2014 10:09 |
Inntil 50% ekstra ved kjøp av FB-miles | Bergern | Reiseforum | 2 | 18-04-2012 22:52 |
75% bonus ved kjøp av Miles hos US Airways! | skullis85 | Reiseforum | 1 | 25-02-2011 02:31 |
100 % bonus ved kjøp av Avianca miles | ex_trd | Reiseforum | 0 | 13-12-2010 12:13 |
Tjen M&M-miles ved kjøp av BMW | jcnorway | Reiseforum | 1 | 07-12-2010 12:22 |