![]() |
|
![]() |
#441 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Dette er vel et godt eksempel på å sage av greina man sitter på.
Ellers er det vel ikke akkurat heldig for SAS at så mye omtale om maktkamp, gnissninger mellom ledelse og ansatte, og mellom ansatte i forskjellige lang. Her er noen eksempler på artikler lagt ut på nettet i dag: http://www.dn.no/forsiden/utenriks/article1857316.ece http://e24.no/boers-og-finans/article3559439.ece
![]() |
#442 | |||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Dette tror jeg CAU er fullstendig klar over, men hva de så vil med sin maktkamp får tiden vise. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvor stor er CAU's organisationsprocent.
Med andre ord taler de virkelig på alle danske CC's vegne?
![]() |
#444 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Håber virkeligt at man har viljen til at "the final showdown" . Ja det gir sikkert bøvl og ballade en dag eller to, men hvis det er det der skal til for at få fred på bagsmækken
![]() |
![]() |
#445 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hentet fra en dansk nettiside om luftfart!
Quote:
![]() |
![]() |
#446 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette svært viktig sak for SAS. CAU må ikke vinne en tomme ovenfor de andre organisasjonene på å være vrang.
Jeg foreslår at SAS går til kollektiv plassoppsigelse av samtlige danske kabinansatte, for å vise dette er en sak de tar svært seriøs. La svenske og norske kabinansatte fylle tomrommet i en overgangsfase, og la de danske kabinansatte søke på jobbene sine på nytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Derimot kan jo SAS la være å inngå en ny avtale med CAU. Nåværende avtale har jo gått ut, eller?
![]() |
![]() |
#448 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er et dramatisk virkemiddel, men det står om selskapets fremtid her, så saken er dramatisk nok.
Selv om de sier opp samtlige, vil jeg tro at nærmere 95 prosent, vil bli re-ansatt. Jeg vil tro selskapet har en god oversikt over hvilke medarbeidere de ønsker med seg videre. Med 3 mnd. oppsigelses tid, vil både ansatt og selskap ha god tid til å områ seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Men lad os nu se på den ekstraordinære generalforsamling i CAU i morgen. Jeg er 100% sikker på at også dansk CC er interesseret i at beholde deres arbejdsplads. Men det er klart at hvis en ny aftale indebærer at man mister jobbene i CPH, så er der jo ikke meget incitament for CAU's medlemmer til at gå med til en aftale. Jeg er overbevist om at den forhandling der foregår lige nu (både i og udenfor medierne) mest af alt er et udholdenhedsløb, hvor begge parter spiller hard-ball. Mon ikke de når frem til en løsning til sidst.
![]() |
![]() |
#450 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#451 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Egen gruppe på Facebook nå hvor man ber CAU ta til fornuft: http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=353922209734 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#453 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det skulle vara verkligt intressant att se hur stor förankring CAUs förhandlingstaktik eller vad det nu är har hos medlemmarna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
jeg har egentlig bestemt meg for aldri mer å poste noe på dette forumet, men la gå.
La meg minne dere på hvem som reddet hele IC produksjonen under siste CAU-streik. Det var norske og svenske CC.
![]() |
#455 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() Velkommen tilbake ![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#457 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Lyng i norsk kabin forening sier at CAU ønsker å gjøre den Danske SAS delen som til en autonom republikk i SAS.
Hør HER & NÅ på NRK nettradio. Link ligger ute på nrk.no etter kl 16 i dag.
![]() |
#458 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg skjønner godt at CAU kjemper for sine arbeidsplasser, men det de gjør nå er å undergrave selskapet og dermed sine arbeidsplasser. De CAU har tydeligvis ikke skjønt at SAS er på konkursens rand og trenger ny kapital. Hvem ønsker å investere i et selskap som har slike organisasjoner som kan stoppe store deler av trafikken på egen hånd?
CAU kjører et tøft løp og det blir spennende å se på om ledelsen i SAS tør å sette hardt mot hardt her. Går SAS med på (de urimelige) kravene fra CAU blir det nok opprør i alle de andre fagorganisasjonene. W |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
De øvrige faggrupper og fagforeninger er absolut ikke så fromme som de (og andre her) gerne vil fremstille dem. Så puds lige glorien...
![]() |
![]() |
#460 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS' årsrapport 2011 | Fysikeren | Småprat | 3 | 15-03-2012 20:50 |
SAS gjeld fremover (splittet fra SAS selger 13 MD-80) | Spacetime | Flyforum | 3 | 22-11-2011 10:26 |
SAS årsrapport 1956 | Someone | Flyhistorisk forum | 13 | 01-04-2011 18:58 |
CPH årsregnskab og årsrapport 2009 | PP | Flyforum | 0 | 24-02-2010 19:21 |