Originally posted by sk931
Tipper hatten for dem
Hilsen
Ole
Originally posted by nikkelars
Når skal debatten begynne å fokusere på kompetanse og ikke kjønn?
Originally posted by nikkelars
A... det er bare det at mange er så opptatt av å hylle kvinner som presterer noe i tradisjonelt mannsdominerteyrker at det nesten virker mot sin hensikt. Jeg er ihvertfall av den oppfatning av at kjønn ikke betyr noe. Men, la meg understreke at dette ikke er noe kritikk mot trådstarter. Kun et synspunkt på saken i seg selv.
Der er jo faktisk bare såvidt at WF vinner "kvinnekampen" foran DY.Originally posted by P.A. VIKING
Av SAS (Norge) sine 850 Piloter er bare 15 kvinner. Norwegian har bare 10 kvinner av 235 piloter totalt, men Widerøe er flinkest til å ansette kvinnelige piloter med sine 16 av 330 piloter totalt.
Originally posted by LN-SUV
Hvor mange FEMALE er det som flyr intertcont for SAS??
Hvem var første kvinne som kaptein i Norge ? Sigrid Hammer ?Originally posted by ANX
Vi fikk visst ikke svar på hvor mange kapteiner det finnes...
Kanskje ikke særlig mange som har rukket å oppnå tilstrekkelig ansiennitet, fordi flyselskapene begynte ikke for alvor å ansette kvinnelige piloter før på midten av 80-tallet. Før den tid var det kun et par ensomme svaler. Utover 90-tallet ble "fenomenet" mer "vanlig".
Ganske rørende å høre at gutter idag synes det skal gå på kvalifikasjoner: På midten av 70-tallet kjente jeg to jenter som prøvde å komme inn i Widerøe uten hell, og de var såvisst kvalifiserte nok. Den ene kom senere inn i HS og er nå pensjonert.
Dere som flyr styrmann kan vel bidra her, eller legger dere ikke merke til om kapteinen er kvinne? :colgate: :colgate: :colgate:
Norges første kvinnelige flykaptein på større passasjer-
fly i sivil luftfart.
Braathens første kvinnelige flykaptein.
Erfaring som en av verdens få kvinnelige flygesjefer.
Originally posted by ANX
Vi fikk visst ikke svar på hvor mange kapteiner det finnes...
Kanskje ikke særlig mange som har rukket å oppnå tilstrekkelig ansiennitet, fordi flyselskapene begynte ikke for alvor å ansette kvinnelige piloter før på midten av 80-tallet. Før den tid var det kun et par ensomme svaler. Utover 90-tallet ble "fenomenet" mer "vanlig".
Ganske rørende å høre at gutter idag synes det skal gå på kvalifikasjoner: På midten av 70-tallet kjente jeg to jenter som prøvde å komme inn i Widerøe uten hell, og de var såvisst kvalifiserte nok. Den ene kom senere inn i HS og er nå pensjonert.
Dere som flyr styrmann kan vel bidra her, eller legger dere ikke merke til om kapteinen er kvinne? :colgate: :colgate: :colgate:
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.