Personlig så synes jeg vel prisen til SAS er den mest korrekte så lang tid i forveien.Litt old news, men det virker jo som DY har bedre revenue management, så pleier det jo å komme kampanjer i ny og ne!
Altså det er jo noen sånne utslag i begge retninger iløpet av sesongen og det understreker jo bare at man bør sjekke litt rundt!
Hva mener du er nærmest "riktig" pris så langt frem i tid?
Tyder vel mest på:
SAS - mange ledige seter.
Norwegian - få/færre ledige.
Ja selvfølgelig.Man tjener ikke penger på å fylle flyet med kampanjebilletter. Selger man ikke dyrere billetter også, ender man som Air Berlin og Monarch.
Ja selvfølgelig.
Men hva kan en flight med et 738 koste fra OSL til CHQ og retur ?
Sånn røffly, inkludert administrasjonskostnader og alt mulig ?
Ja selvfølgelig.
Men hva kan en flight med et 738 koste fra OSL til CHQ og retur ?
Sånn røffly, inkludert administrasjonskostnader og alt mulig ?
I følge Q3 presentasjonen er unit cost 0.43NOK per sete/kilometer. I tillegg som kommer flyseteavgiften(?) og sikkert et hav av andre kostnader.
I følge Q3 presentasjonen er unit cost 0.43NOK per sete/kilometer. I tillegg som kommer flyseteavgiften(?) og sikkert et hav av andre kostnader.
OSL-CHQ er 2898 km i luftlinje. Tatt i betraktning at man flyr slalåm nedover Europa er sikkert ikke 3200 km langt unna.
Regnestykkene er sikkert korrekt, men 3800 km hver vei er i drøyeste laget. Blokktidene OSL-CHQ-OSL er hhv. 4:05 og 4:10, dvs ca 3200 km hver vei, SVG er marginalt lengre.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.