SK1758 returnerer til GDN

oy-viv

ScanFlyer Silver
SK 1758, OY-KBR GDN -CPH returnerede i dag til GDN kort tid efter starten
på grund af røgudvikling i kabinen, med 88 pax.
Kilde: Den danske avis BT, og FR24 viser forløbet.
 
Last edited:
Ja her var det i AVHerald ja. Årsaken blir vel ikke klar på en stund. Håper de finner ut av det. Tydelig de ville ha passasjerene ut fortest mulig, brann/røyk ombord er virkelig ikke bra.
 
Denne hendelsen har skapt utrolig mye trøbbel på Wizzair og de fem baseflyene som dem har i GDN. Det har ført til disse baseflyene har vært ca 2timer bak på alle de 32 avgangene disse flyene har hatt tilsammen i dag. I tillegg skapte det hodebry for Lufthansa og Ryanair.

Spørsmål: Vil SAS stilles økonomisk ansvarlig for disse forsinkelsene?
 
Denne hendelsen har skapt utrolig mye trøbbel på Wizzair og de fem baseflyene som dem har i GDN. Det har ført til disse baseflyene har vært ca 2timer bak på alle de 32 avgangene disse flyene har hatt tilsammen i dag. I tillegg skapte det hodebry for Lufthansa og
Jeg er klar over, at mistanke om brand ombord er en alvorlig hændelse, men:
Er der standard procedure, at man bliver stående på landingsbanen efter
en sådan emergency? Eller er det kaptajnens vurdering i de enkelte tilfælde?
Den pilot, vi hører på com' en lyder forståeligt nok en smule panisk, og
da begge piloter har taget iltmasker på, må de have frygtet det værste.
Alligevel spekulerer jeg på -uden at kende GDNs banesystem om det havde været muligt at rulle et par hundrede meter for at komme af banen?

Blot nogle tanker fra lænestolen! God nat !
 
Jeg er klar over, at mistanke om brand ombord er en alvorlig hændelse, men:
Er der standard procedure, at man bliver stående på landingsbanen efter
en sådan emergency? Eller er det kaptajnens vurdering i de enkelte tilfælde?
Den pilot, vi hører på com' en lyder forståeligt nok en smule panisk, og
da begge piloter har taget iltmasker på, må de have frygtet det værste.
Alligevel spekulerer jeg på -uden at kende GDNs banesystem om det havde været muligt at rulle et par hundrede meter for at komme af banen?

Blot nogle tanker fra lænestolen! God nat !



Hvis du har brann ombord i flyet teller hvert eneste sekund. Så å bruke 30-60 sekunder ekstra kan bety store forskjeller. Det hele avgjøres av kapteinens oppfatning av hvor truende situasjonen er.

Så er det viktig å huske: "Better safe than sorry"
 
Er der standard procedure, at man bliver stående på landingsbanen
-Ja.
begge piloter har taget iltmasker på, må de have frygtet det værste.
-Det är också standardprocedur vid rök i flygplanet.
 
Er der standard procedure, at man bliver stående på landingsbanen
-Ja.
begge piloter har taget iltmasker på, må de have frygtet det værste.
-Det är också standardprocedur vid rök i flygplanet.

Er dette noe nytt? Mener bestemt at når BA diverted til SVG på `90 tallet med likt scenario, så stoppet de på taksebanen etter landing
 
Det beror lite på vindriktning och hur allvarlig situationen bedöms vara. Standardprocedur är dock att stoppa så fort som möjligt och evakuera på banan. Allt annat blir non-standard, beroende på situationen. Det är aldrig fel att välja det säkraste alternativet...
 
Ser maskinen har flydd til Bologna tur retur i dag fra CPH. Da er hun på vingene igjen!
Edit: Ser hun står klar i Bologna for å fly til CPH nå.
 
Last edited:
Back
Top