![]() |
|
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Rullebanene har mer enn nok kapasitet nå. Den tredje rullebanen er vel sett på som et behov rundt 2030-40 el. uten at jeg husker det nøyaktig. Restriksjoner på rullebanen kommer ved vedlikehold og tidvis vinterstid. Heldigvis så har noen vært så pass smarte at man sørget for et effektivt apparat for at vinteravviklingen ikke får vesentlige problemer (dessverre har de som bestemmer over pengene sørget for at disse ikke skal være beredt før langt inne i første snøfallet på høsten). Den største flaskehalsen for flybevegelsene er parkeringene, og det hjelper ikke å busse om man ikke har noe sted å stoppe. Det er derfor man har laget til midlertidige parkeringer 80-99 for å kunne gjennomføre dagens trafikk.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Utbyggingen av non-Schengen på OSL - ferdig 2022 | SBT | Flyforum | 244 | 15-05-2025 11:41 |
Utbyggingen av Helsinki Vantaa | Someone | Flyforum | 5 | 22-08-2023 23:50 |
Noen bilder fra OSL - 08 Okt 2017 | LN-MOW | Bilder & foto | 1 | 20-10-2017 17:27 |
LN-IDB i hendelse ved avgang OSL 11. januar 2017 | viking737 | Flyforum | 3 | 14-02-2017 09:07 |
Effekten på trafikken når OSL øker kapasiteten i 2017 (splittet) | Cockpitview | Flyforum | 7 | 19-07-2014 19:56 |