Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 14-04-2014, 23:13   #1
SeatBelt
ScanFlyer Gold
 
SeatBelt's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,025
OBB 5 KUL-KCH-SIN-UPG-AMQ-SUB-DPS (2013)



Høsten 2013 ble for det meste tilbrakt i Asia, og etter to måneder fulle av reiseopplevelser fra Thailand, Kambodsja, Vietnam og Myanmar touchet AirAsia-maskinen fra Yangon ned i Kuala Lumpur. Nesten fire uker var til rådighet før en forhåndsbestilt bil skulle hentes i Perth, Australia. Hva alle disse skulle fylles med, var ikke fastsatt ved ankomst Kuala Lumpur. Mye ble bestemt underveis. Det ble til slutt en spennende rute og en asiatisk øyhopping jeg ikke ville vært foruten. Inntrykkene fra de forskjellige bydelene i Kuala Lumpur, regnskogen på Borneo, skyskraperne i Singapore, gatene rundt hotellet i Makassar, stillheten på Molana øverst i Bandasjøen, hverdagslivet rundt på de sørlige Molukkene og turistfarsen som ventet på Bali er litt av en kombinasjon – men dekker samtidig mye av hva regionen har å by på.

Det ble dessuten en rekke interessante legs, fordelt på AirAsia (Malaysia og Indonesia), Sriwijaya Air, Lion Air og Wings Air.

Reiserute:
04.11.2013: AK5226 KUL-KCH 320
09.11.2013: AK1775 KCH-SIN 320
10.11.2013: QZ2802 SIN-UPG 320
11.11.2013: SJ592 UPG-AMQ 738
22.11.2013: JT887 AMQ-SUB 738
22.11.2013: IW1816 SUB-DPS ATR



Reisen begynner i Kuala Lumpur. Mitt førsteinntrykk av Malaysia var at dette landet skilte seg betraktelig fra de øvrige stedene jeg hadde vært. Riktignok landet vi i hovedstaden og fikk se oljepenger og andre storinvesteringer rett i øynene. Landets økonomiske utvikling har en lang historie, og naturressursene er mange. Dette kommer kanskje særlig frem i områdene der Petronas Twin Towers ruver i dag, som for øvrig var like ved hotellet, DoubleTree by Hilton. Området rundt var grønt, velholt og innbydende i varmen.





Jeg ble ikke særlig imponert over byens Chinatown, og jeg savnet det yrende livet som preger mange andre asiatiske byer, selv om Little India var ganske eksotisk. KL er en by preget av en god porsjon moderne og vestlige butikker/kjøpesentre som er veldig store, men har samtidig hyggelige kvartaler med klare religiøse symboler. Av landets ca. 30 000 000 innbyggere er over 60 prosent muslimer.

Last edited by SeatBelt; 14-04-2014 at 23:44.
SeatBelt is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SIN-DPS (Bali). Low cost vs flag carrier stefan Reiseforum 16 11-11-2016 08:52
DPS-PER-MEL/ADL-BNE-WLG (2013/2014) SeatBelt TripReports 27 02-05-2014 15:01
AK5226 04.11.2013 KUL-KCH SeatBelt Register- og ATC-Forum 1 25-11-2013 15:42
SIN-DPS med hvem? (splittet) ex_trd Reiseforum 12 02-11-2010 13:02
SVG-CPH-SIN-DPS 010809 staale TripReports 6 04-08-2009 12:59


All times are GMT +2. The time now is 21:33.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.