• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair siste kvartal (10-12/2013) minus €35 millioner etter skatt

LN-KGL

ScanFlyer Mile High Club
Ryanair siste kvartal (10-12/2013) minus €35 millioner etter skatt

Først kvartal med minus på evigheter for Ryanair. Det var altså ikke uten grunn pipa til MOL har fått en annen lyd.

Resultater for Q3 for regnskapsåret 20013/4:
- passasjertall 18,3 millioner
- endring i passasjertall +6%
- omsetning € 964 millioner
- endring i omsetning -0%
- overskudd etter skatt € -35 millioner

Kilde: http://www.ryanair.com/doc/investor/2014/q3_2014_pr.pdf
 
Ryanair siste kvartal (10-12/2013) minus €35 millioner etter skatt

Det som er interresant er at det er ancilliary revenues som redder dem, uten det ville fallet i inntekter per passasjer vært -9% mot -6%. Når de nå blir mer kundevennlige og kutter i endel gebyrer så gjør de vel seg nå ganske avhengig at det skaper økt betalingsvillighet? Men det er vel det de nå ser er nødvendig

Ser også de nå sier at veksten primært vil skje fra primærflyplasser, og man ser jo dette nå på f.eks BRU, FCO etc.
Således tror jeg det er greit jeg ikke har investert sparepengene i ymse sekundærflyplasser rundt omkring. F.eks CRL tror jeg nå kan risikere endel utfordringer
 
Last edited:
Re: Ryanair siste kvartal (10-12/2013) minus €35 millioner etter skatt

6 st parkerade flyg kunde registreras i BHX igår. Dessa roteras i var 3 uke för att inte behöva ses över av tekniska. Man utför daily och weekly på maskinerna och roterar dem in i systemet ut fra de rutter som RYR har fra BHX.
 
Back
Top