• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Info om HZ-AFAS

Skyliner

ScanFlyer Blue
Prøver å finne informasjon om eiger/operatør dei siste åra av VIP MD11 HZ-AFAS.
Men infoen varierer så fra side til side:
Eksempel planespotters er det Saudi Arabian Government, Airfleets står det Asasco Aviation
og Airliners viser til Saudi Arabian Special Flight Services
Så lurer på om nokon har noe info om eller veit hvem han skal stole mest på?
 
Det er nok vanskelig å få noe informasjon regner jeg med uten å kontakte aktørene direkte. Saudi Arabian Special Flight Services er en del av Saudia som eies av Saudi Government. Asasco Aviation er et privat selskap.
 
Den skal være lagret i Jeddah. Siste eier var Asasco og den ble operert av MidEast Jet. Saudierne solgte den i 2007.
 
Det står to MD-11 i Jeddah. Den ene er en frakter som Saudia landet hardt, den andre er en gullfarget/brun (ikke noe estetisk vakkert, men heldigvis har vi alle forskjellig smak). Den sistnevnte har stått utenfor Saudia Arabian Airlines maintenance hangar i årevis.

Siste plukket opp på ryktefronten er at SV skal slutte å fly MD-11 til europa. Dette skulle visstnok ha noe med SAFA inspections å gjøre. Men igjen det er et rykte....
 
Den andre er en gullfarget/brun (ikke noe estetisk vakkert, men heldigvis har vi alle forskjellig smak). Den sistnevnte har stått utenfor Saudia Arabian Airlines maintenance hangar i årevis. .

Siden 2010 .. that's the one.

Siste plukket opp på ryktefronten er at SV skal slutte å fly MD-11 til europa. Dette skulle visstnok ha noe med SAFA inspections å gjøre. Men igjen det er et rykte....

Saudi sliter finansielt og har 4 'aktive' MD11F ... leste for en tid siden at fraktervirksomheten skulle droppes som en del av privatiseringstiltakene ..
 
Back
Top