![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Klart, tydeligt i overskriften; Hvad er jeres yndlingsbyer, hvorfor? Evt. insidertips?
Jeg kan starte ud med mine... 1. PALMA de MALLORCA (POP 401.000) At du på så kort tid kan komme fra turisthelvede i Alcudia til en smuk, gammel og antik by som Palma er mig en gåde... Lækre tapasbarer der går hånd i hånd med den smukke katedral og flotte sandstrand. Temperaturen og klimaet er i forårsæsonen rigtig fornuftig og du kan kombinere en hyggelig, afslappet ferie med sightseeing, shopping og rigtig god mad. Bo på Hotel Feliz med udsigt udover katedral og havn - trendy designhotel med enkel, men rigtig god morgenmad og billigt tilmed. 2. LJUBLJANA (POP 272.000) De fleste tager til kendte storbyer og mange af dem er dejlige også, men mindre storbyer er også helt fantastiske og min kærlighed ligger til dem. I en storby kan du godt få en tidsplan der presset fordi du absolut SKAL se de mange seværdigheder byen har - Ljubljana skal ikke traskes igennem, seværdighederne kommer bare lige pludselig. Du får følelsen af en lille alpeby, og de serverer god mad (mest italiensk og tysk). 3. KRAKÓW (POP 760.000) Byen er vanvittig smuk og skal helst besøges i foråret eller sensommeren - her kan du sidde ude på caféerne og gå afslappet rundt i byen uden at trække skuldrene op over hovedet. Byen virker rigtig lille og hyggeligt trods det at der bor flere end i København (city proper i hvertfald). Spar dig selv for dagsturen til Auschwitz (hvis du ikke har så mange dage) og koncentrer dig om Kraków - evt. et besøg til Saltminen er en god idé. Venetian House Apartments (bookes igennem Booking.com) har fantastiske, velmøblerede og moderne lejligheder med udsigt udover den store plads - pr nat cirka 500 DKK (for op til 4 personer). |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jeres yndlingsflytype og hvorfor? | ValdaIsaksson | Småprat | 67 | 31-03-2013 21:39 |