![]() |
|
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Location: Lier
Posts: 193
|
![]() Quote:
Når det gjelder "like" radarer, så begrenser det seg til samme syntetiske presentasjonen på en pc-skjerm. Hver enkelt flygeleder skal ha teoriopplæring i lokalt regelverk inkludert luftrom. Så skal man gjennom simulatortrening på det aktuelle luftrommet. Deretter er det praktisk trening i luftrommet med live trafikk. Først etter et antall timer, summen fastsatt av Luftfartstilsynet, pluss en bestått utsjekk, så kan en begynne å produsere egne vakter. Hos oss er opplæringstiden stort sett på minimum 9 måneder, forutsatt nok treningstimer. Selvfølgelig kan man spare på å ha mest mulig likt utstyr på flere enheter, men man unngår likevel ikke lokal teorikunnskap og trening i luftrommet. Det blir litt som om en skal konvertere en rating på en Dash 8 til en A330/340-rating. Det grunnleggende er det samme, men resten er forskjellig. Og det tar tid.... |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avinor Air Navigation Services (Avinor Flysikring) på sosiale medier | KrisFlyer | Småprat | 0 | 13-04-2019 08:16 |
Ferie- og sommerutfordringer på div flyplasser | SQ321 | Småprat | 7 | 03-08-2017 12:52 |
Flygeledermangel gir sommerproblemer | sail4fun | Flyforum | 16 | 26-03-2006 19:36 |
Hadde vi ikke flygeledermangel i Norge?? | CK | Flyforum | 11 | 09-11-2004 15:32 |