Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 05-08-2010, 23:06   #1
Hermann SF
ScanFlyer Silver

SAS En flight med SK455 OSL-CPH

Har med tiden blitt ganske så hekta på å lese TripReports, i grunn ganske moro å lese og se hvordan andre reiser, og hva andre opplever. Så jeg prøver meg på en TR selv, og håper på det beste.

Rute: OSL - CPH
Fly: SAS Airbus A321

Har lenge tenkt på å ta en tur til Københavns Lufthavn Kastrup for litt flyspotting og fotografering av annet rart, så onsdag var det endelig duket for tur. Valget falt på SAS' avgang onsdag 4. august 09.15 fra OSL, SK455, med A321. Nå har jeg bare fløyet med smågriser hos SAS, så det var trivelig å prøve noe nytt. Det er også 5 år siden sist jeg fløy i en Airbus.

Innsjekk ble gjort på mobilen dagen før, og sete 25F ble valgt.

Kom meg heldigvis trygt til Gardermoen denne dagen også, dog litt forsinket grunnet kjøring på Hovedbanen og ikke gjennom Romeriksporten som normalt. Security tok meg etpar minutter denne morgenen. Vel framme ved gate 40 ser jeg det er OY-KBH "Sulke Viking" som skal frakte meg til København, og jeg rakk så vidt og blunke før det var tid for boarding

Jeg skaffet meg en avis før boarding, og ombord ble jeg møtt av et vennlig og hyggelig crew. Hyggelig å få et smil tidlig om morgenen. Det er dessverre ikke alle som klarer dette.

Pushback 09:10, 5 minutter før tid. Boarding var selvfølgelig completed og flyet var knapt halvfullt. Fikk hele rad 25 for meg selv!

Ved siden av oss stod LN-RRU, som jeg tror skulle til Las Palmas.

Den "velkjente" knyttnevetesten bestod akkurat ikke. Det ble litt trangt. Kanskje fordi jeg satt rett bak en nødutgang?

Safety first! En proff sikkerhetsfilm ble vist på flyets skjermer under taxing.

Det ble takeoff fra 19L, og plutselig la vi OSL bak oss. Litt over en måned siden jeg sist var ute og fløy, da med Cimber Sterling fra OSL til Aalborg.

Vel oppe i luften blir vi nok en gang ønsket velkommen ombord, og serveringen begynner.

Jeg ble servert, eh, kjøpte frokost. Denne menyen til 60 NOK inkluderte brødmat med ost, frukt, juice, kaffe/te og et svensk melkeprodukt. Polarbrødet med ost smakte veldig godt! Det gjorde for øvrig resten av frokosten også. Det er ikke akkurat en meny å bli særlig mett på, men greit nok. Frokosten ble hvert fall mer enn bare godkjent. Jeg mener en liten matbit kunne vært inklusiv hos SAS; men da mengden og vare varierer (flight til flight, selskap til selskap) kan man av og til konkludere med at det er like greit med BOB.

Trivelig ombord, god utsikt og flott vær. En veldig bra start på dagen!

Etter hvert ble det tid for nedstigning til CPH, selvom jeg gjerne kunne vært litt lengre i luften.

Nøytral landing over Kystvejen, og vi var ved gate på Terminal 2 kl. 10:10, ca. 15 minutter før rute. Bra! Ergo fikk jeg noen minutter ekstra til flyspotting. Og selvfølgelig var det dejlig at komme tilbage til Danmark, København og flot vejr!

En ganske så nøytral og kort flight, men kort oppsummert:
- Hyggelig crew.
- Grei frokost, bra valg av bakervare.
- Fint flyvær.
- Trivelig og ny flymaskin.

Neste planlagte flygning er i september, da fra Stuttgart til Oslo via København. Håper denne lille TR i det hele tatt var leselig, så kommer jeg tilbake en annen gang!

Last edited by Hermann SF; 06-08-2010 at 12:08.
Hermann SF is offline   Reply With Quote

Posting Rules