• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Schipol/KLM osv.

ENTO

ScanFlyer Silver
Har vært 4 dager i Amsterdam. Torp/Amst./Torp. Var på taket der idag ifb med hjemreisen, fin utsikt til flyene, noen spørsmål: Så flere KLM MD11. Så at de hadde winglets nedover, de var hvite med rød ramme. Er disse permanente i tillegg til de ordinære winglets ? Hvorfor? Synes sikkerheten der på taket er dårlig. Hvem som helst kan jo entre terminalen, gå opp på taket med en sekk full av "?æ##æxx" og kaste de ned på en fullastet MD11 som stod rett nedenfor?! Noen som vet når F70 blir byttet ut med EMB190 på Torp ? F70 virker noe gammelmodig nå. Hvor gamle er disse F70 maskinene ? Ellers så var det som natt og dag å sitte på rad 5 hjem ift den nest siste raden på neddturen ved motorene. Veldig støyete bak der. Tingen er nok motorer under vingene ja. Og til slutt: Hvorfor er noen av B747 til KLM merket "KLM Asia" ?
 
KLM Asia var et datterselskap registrert i Taiwan. K-A ble laget for å operere flyginger til og fra Taipei og for at trafikkrettighetene KLM selv hadde til folkerepublikken Kina ikke skulle komme i fare. Datterselskapet finnes ikke lenger, men flyene er ikke blitt malt om (ennå).

Mvh,
 
MD11 winglet:
Ta en titt her http://en.wikipedia.org/wiki/Wingtip_device

KLM Asia:
Her finner du svar i et eget avsnitt http://en.wikipedia.org/wiki/KLM_Asia#KLM_Asia

Fokker 70:
Den eldste Fokker 70 til KLM Cityhopper fløy første gang 11. november 1994 og den yngste er litt over to år nyere. For å sette dette i perspektiv, den første Fokker 70 er rundt 10 år yngre enn den eldste Boeing 737-300 og for bli enda mer lokal litt over seks år yngre enn LN-KKR til Norwegian.
 
Har de i det hele tatt planer om å male de om da? Det begynner jo å bli en del år siden KLM Asia ble nedlagt som selskap... Synes dette er ett morsomt innslag
 
Back
Top