![]() |
|
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Men jeg mener den fælles ancienitetsliste og andre vilkår hos piloterne er medvirkende til at gøre produktionen langt dyrere for SAS end den burde være. Bl.a. er mange af de fyrede piloter netop blevet udchecket på CRJ og erstattet af andre som igen skulle skoles til CRJ. man burde fyre dem som var overtallige indenfor den type man skærer ned på, så man ikke bruger unødige resourcer på uddannelse. Det er unødig spild af mio. Desuden har man haft en masse folk "udlånt" til Cimber for at få erfaring på CRJ - dem har man ikke kørt ind hos SAS fordi det ikke var deres tur. Igen dumt at sige nej til at få erfaring ind - specielt ved indfase af en ny type og når man har betalt kassen for at de har fløjet hos Cimber netop for at få erfaring på CRJ. Det er dyrt og tåbeligt at bemande IC fra CPH med norsk og svensk crew. Man burde spare de ekstra hotelovernatning og diæter. Man burde straks degradere kaptajner når man har overtallighed af dem, så de kommer ned og får styrmandsløn/pension m.v. når det er disse stillinger man mangler. Alternativt skulle man afskedige de kaptajner der var i overskud og beholde de billigere styrmænd. Det er altså langt fra kun CAU der er meget dyr i drift for SAS, men hvad betyder det bare man kan fremstå hellig i medierne.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS' årsrapport 2011 | Fysikeren | Småprat | 3 | 15-03-2012 20:50 |
SAS gjeld fremover (splittet fra SAS selger 13 MD-80) | Spacetime | Flyforum | 3 | 22-11-2011 10:26 |
SAS årsrapport 1956 | Someone | Flyhistorisk forum | 13 | 01-04-2011 18:58 |
CPH årsregnskab og årsrapport 2009 | PP | Flyforum | 0 | 24-02-2010 19:21 |