• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS skulle knuse Braathens

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Jeg anbefaler alle å lese denne artikkelen i Dagens Næringsliv, riktignok fra 2001, om kampene som utpsant seg i det norske flymarkedet mot slutten av 1990-tallet.

- Vi måtte ha tømt byen hver morgen dersom vi skulle ha fylt flyene våre. I stedet opprettholdt de tre selskapene en helt usannsynlig overkapasitet. Snakk om å fly høl i lufta, sier tidligere toppsjef i Color Air, Morten Andersen.

http://www.dn.no/arkiv/article17285.ece
 
Artig å se tilbake litt!
Det er helt utrolig at BU kunne finne på å tro at klasseinndelingen var et sjakktrekk i Norge. Historien ville vel endt på samme måten likevel, men dette var ikke akkurat med på å forlenge livet til gode gamle Braathens :(
 
Back
Top