Ved bestilling av flybilletter hos
SAS' nettsider påløper et servicehonorar på 25 kr. Gebyret er etablert mot
SAS' vilje, men nå har
SAS lagt ut en forklaring som dukker opp når man klikker på 'Servicehonorar' ved bestilling.
Quote:
Hvorfor har SAS et servicehonorar?
Når du velger SAS betaler du som hovedregel ikke noe gebyr for tilleggsgoder som å betale med kredittkort, sjekke inn og velge sete eller for bagasje opptil 20 kilo. Noen kunder lurer imidlertid på hvorfor vi belaster kunden for et beløp på 25 kr når de booker billetten sin på vår nettside. Strider ikke dette imot vår målsetting om null gebyrer? SAS skulle naturligvis gjerne ha vært dette beløpet foruten, men er underlagt en domsavgjørelse i dansk Høyesterett som pålegger oss å kreve inn og å synliggjøre kostnaden ved å bestille en reise på nettet. NB: Dette honoraret er alltid inkludert i de prisene SAS markedsfører i eksterne medier.
|