Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 26-10-2009, 22:25   #1
Henshaw
ScanFlyer Dusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 4,268
Default Sør Afrika og Dubai, årets høstferie

Alright, skal vel ikke skryte på meg noe forfattertalent her men tenkte da at man allikevel skulle prøve seg på en TripReport fra årets høstferie. Turen gikk til Sør Afrika, og på veien hjem tok man et par dager i Dubai.

Del 1: OSL-LHR SK803
Siden så å si alle flightene ned til Sør Afrika er natt flights så er det deilig og ha litt tid hjemme på avreisedagen, men siden man reiser på ID billetter
og er fem stykker så ble det altså ikke sånn. Utover dagen den 24.09.09 så det ut til at de fleste flightene til LHR var
smekkfulle så da ble det å stå opp altfor tidlig for å rekke SK803, med avgang 0755. At det er to timers kjøring hjemmefra til OSL hjelper heller ikke så mye.
Fikk sjekket inn og kom seg da fram gjennom sikkerhet og passkontroll uten noe styr før man tok beina fatt og bega seg bort til gaten.
Ikke Schengen delen av terminalen er ikke fryktelig stor som mange her sikkert vet, og jeg kan forestille meg hvordan det er der når Thai drar.


SAS A321

Hadde fått vindusete, men det viste seg at fatteren kjente kapteinen så man befant seg plutselig i cockpit.

Her med fokus på de ansatte


British Airways som har avgang til LHR samtidig som SAS, helt håpløst for en standby passasjer.


Vi kunne jo ikke la BA få altfor stort forsprang så motorene ble startet


Han taxet veldig pent og rolig på linja, noe som ikke var så viktig for dagens SAS kaptein, og ikke gadd vi å være bak han heller så vi lot være å taxe helt til enden av rwy.


Der var man i farta, før Slowbird'en


Oslo sett på skakka.

Cruise altitude for flighten var egentlig FL370, men vi ble send opp på FL400 pga. militær trafikk. Så ikke så mye til den.


Knyttnevetesten? Vel, jeg satt med kommunikasjonspanelet i leggene, men det var masse plass ved knærne.

Det viste seg at vi sparte litt tid med å gå opp til FL400, og Slowbird'en ble det stille fra etter en stund.


London kan sees, og det var det siste bilde jeg fikk før jeg ble sendt til sete 10A, da man ikke har lov til å sitte i cockpit inn til Storbritannia.
Knyttnevetesten på 10A ble ikke bestått og tror ikke det var et ledig sete på Economy.


Innflygingen til London er ikke den verste, og med en strafferunde fikk man tatt en god titt



Emirates 777-300ER, fantastisk fly, fantastisk selskap.

Da var man kommet til LHR og det er ikke mindre enn 11 timer til første flyet sydover går

Kommentarer og konstruktiv kritikk settes pris på, og en fortsettelse kommer antagelig imorgen
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Sør Afrika-tråden Sondbjo Reiseforum 14 01-03-2024 15:47
Sør-Afrika 2012 Henshaw Reiseforum 6 21-05-2012 18:36
4 dager i sør afrika Arne A380-fan Reiseforum 8 20-08-2010 09:06
Afrika (Kenya, Sør-Afrika?) AirbusTrond Reiseforum 2 17-08-2008 16:03
Luftforsvaret i Sør-afrika LN-KOG Flyforum 17 10-02-2008 18:40


All times are GMT +2. The time now is 00:51.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.