• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SIA kunngjør A333-planer

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
SIA kunngjør A333-planer

Selskapet får levert første A333 fra Airbus i januar, og skal med disse erstatte dagens regionale ruter fløyet av de eldre B772'erne, og fase ut disse. Antar at det først og fremst er B777 uten -ER som forsvinner.

Har vi noen potensielle arvtagere til disse maskinene på blokka da tro?

Mer å finne hos Flight Global:

Singapore Airlines (SIA) has outlined initial plans for its new fleet of Airbus A330-300s, which it starts taking delivery of next month to replace older Boeing 777s on regional routes.

SIA outlines initial plans for A330s
 
Re: SIA kunngjør A333-planer

Blir SIA det første selskapet som erstatter 777 med Airbus?
 
Re: SIA kunngjør A333-planer

Aeroflot var vel også innom 772 før de gikk over til bare 763, og er nå i ferd med å erstatte disse med Airbus A330. Altså overgang med mellomstasjon.
 
Re: SIA kunngjør A333-planer

For Aeroflot sin del skal A332 først og fremst erstatte IL96, som for sin del skal over på charter-ops (Aeroflot Don?). B767 blir med andre ord ikke byttet ut med det første, om man skal vektlegge Aeroflots egne uttalelser.
 
Re: SIA kunngjør A333-planer

SIA har ingen B777-200, alle flyene er 200ER. De flyene som brukes regionalt i Asia, er ER utgaver som med vilje "misbrukes" på disse korte strekningene.

Derimot har SIA de-tunet motorene slik at det er en viss besparelse over en standard ER, men en A330-300 vil være mye mer lønnsom.
 
Back
Top