• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK917 - har den landet?

SK917

ScanFlyer Blue
Ja selvsagt har den det....:colgate:

Litt tid for å mimre her nå...

Etter lang tid har det lykkes meg å få en kopi av serien som gikk på de nordiske tv kanalene i 80 årene....og det skal legges til at selvsagt er innholdet noe tynt og skuespillere som Rolv Wesenlund - en video importør fra Stavanger og Lasse Kolstad litt så som så....handlingen foregår på 1. klasse ombord på SK917 fra Kastrup til New York og selvsagt skjer det to dødsfall ombord. En norsk politimann er ombord og tar på seg saken....

Det hele ender med at jumbojet flyet blir kapret....

Det VAR spennende på 80 tallet, i dag bare morrsomt å se igjen og du verden SAS fikk god reklame for sitt New York fly...eller fikk de det?

Her noen glimt....

sk917.jpg

Aiaiai, dette hørtes da ganske interessant ut :) Hva er navnet på denne serien, og er den vanskelig å få tak i? (nå blir kanskje lørdagskvelden blir reddet)

He he jeg husker faktisk denne serien nå som jeg ser bildene SK917 har lagt inn :) Som ung flyinteressert mann så MÅTTE man jo få denne med seg!

Jeg har sett denne frø, men mente å mimre den het SK911, tydelig ikke. Den var jo kjempespennende for en ung flynerd! :D

-A

NRK er flinke med DVD .. håper de kjenner sin besøkelsestid og releaser mere gammelt snaks ..

Ja den er nok dessverre ikke kommet på DVD, jeg har bare fått tak i den på gamle Beta kassetter som nå er overført til DVD....

Den kommer vel trolig ikke på DVD utgivelse ettersom den er produsert av så mange land, Norge, Sverige, Danmark og Finnene da...:rolleyes: Det blir nok for dyrt mht rettigheter osv...

men artig serie og se igjen..

Det var massiv kritikk mot wesenlunds bruk av dialekt i den serien.
Hadde vært morro å se den igjen nå. Jeg fulgte med i gamle dager, og den gang var det litt spennende.

Jeg vil også ha! Virker som et utrolig bra plot, og det er tydligvis ingen som har den noe sted. Har søkt på nettet, og eneste treffet jeg får er kvinneguiden.no, og der er det også noen som leter. Kan jo høre med NRK om de kan sette den opp en dag, så er det bare å sette dataen på opptak:-P

Så utrolig bra! Husker at jeg syntes denne var veldig spennende da den gikk på TV på 80-tallet. Gleder meg til å se den igjen, selv om det antageligvis ikke er det samme å se den som 45-åring som det var som 15-åring. lol

Har sett to episoder nå. Morsomt å se på! Men hvordan klarer passasjerene å stå oppreist når de nesten alle konstant bøtter nedpå med børst? :lol:

Back