Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 11-02-2025, 07:00   #1
Islending
ScanFlyer Silver

Star Alliance Wish you a pleasant life. Shenzhen Airlines fra London til Saigon

Da konen min pendler mellom London og Zurich, hadde jeg i midten av januar bestilt årets første hjemmekontoruke i Zurich. Ikke lenge etterpå fikk jeg en telefon av konen som sa at jeg måtte avbestille, da hun måtte tilbake til Vietnam den uken (hun var i Vietnam da hun ringte) for en last minute jobbtur. Jeg hoppet derfor på turen da jeg ikke har vært i Vietnam siden 2013.

Da det er midten av kinesisk nyttår rundt avreisetidspunktet var de fleste billettene rundt £1200, men Shenzhen skulle bare ha £800 hvis jeg bestilte via GoToGate. De hadde også de beste avreise og ankomsttidene til/fra London i forhold til jobb, med avreise LHR fredag 21:10, så jeg kunne ha en full arbeidsdag på kontoret før avreise, og ankomst søndag uken etterpå kl 19, så jeg rekker tilbake til kontoret på mandagen.

Reiseruten ble da:
Fre 7 feb. LHR-SZX ZH888, 21:10-17:15+1, A330-300
Lør 8 feb. SZX-SGN ZH117, 23:40-01:20+1, B737-800
Søn 16 feb. SGN-SZX ZH118, 02:20-06:00, B737-800
Søn 16 feb. SZX-LHR ZH887, 13:45-19:10, A330-300

Vanligvis unngår jeg tredjepartsbyråer som pesten med mindre det er med Expedia eller andre liknende seriøse aktører, men alle andre skulle ha såååå mye mer. Så lenge det ikke er problemer, så funker GTG som en kule! Fikk tilsendt reisebekreftelse med flyselskapets PNR. Men som de fleste kinsiske selskaper, så er nettsidene deres elendige. Det er ikke mulig å finne min booking på "manage my booking" siden deres. Fra de få rapportene jeg har sett på forskjellige forumer og youtube videoer, så er dette et kjent problem. Eneste måten å komme i kontakt med dem er å enten ringe et nummer i Kina (ingen UK nummer) eller sende en epost, så jeg valgte sistnevnte. Fikk svar samme dag som avreisedagen.

Quote:
Dear passenger,
hello!
We have received your feedback regarding the request for seat selection assistance through Shenzhen Airlines' complaint handling email. Shenzhen Airlines sincerely apologizes for the inconvenience caused to you. Currently, Shenzhen Airlines is unable to provide online manual seat selection services. We suggest that you arrive at the check-in counter at least 3 hours before your flight on the day of travel to handle the check-in procedures. The specific arrangements will be subject to on-site processing. If you have any questions, you can call Shenzhen Airlines' customer service hotline at 95361 for consultation. Passengers from Hong Kong, Macao, Taiwan and overseas can call 0086-755-88814023 for inquiries. Wish you a pleasant life!
Mao. man får ikke reservert sete før innsjekk på flyplassen. Med kinesisk nyttår så er de fleste flyene relativt fullbooket til og fra Kina, så regnet da med å få tildelt midtsete...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Screenshot 2025-02-11 125702.jpg
Views:	733
Size:	69.2 KB
ID:	55853  

Posting Rules