![]() |
|
![]() |
#1 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,912
|
![]()
Naa som vi blir eldre blir jo foreldrene eldre ogsaa, saa for min del er det ganske hyppige reiser «hjem» til Norge. Begynner ogsaa aa bli ganske god paa aa finne muligheter til aa reise Business Class transatlantisk til for meg en grei kostnad.
En av loesningene kom jeg over noksaa tilfeldig, trengte Air Canada’s App for aa kunne velge sete og meldte meg inn i Aeroplan som en del av profile appen trengte. Plutselig dukket det opp en e-post med tilbud om 80% bonus miles ved kjoep av Aeroplan Miles noe som viste seg aa bli omtrent USD 1000.00 for envei Business Class OSL - FRA - YVR - SEA en for meg helt grei pris. Ca USD 2000.00 Seattle Oslo t/r i Business er 800-900 USD mer enn turist klasse. Det maa litt kreativitet til for aa finne ruter, men det har ennaa ikke tatt meg mer enn en time. Tilbake i Oktober i fjor fant jeg lett YVR - FRA - OSL, men hvis jeg la til SEA - YVR ble det betydelig mere Miles, saa loesningen var en billig envei SEA - YVR billett, Air Canada bruker Q400 mellom Seattle og Vancouver med en klasse og uansett betyr det ikke all verden hvor en sitter de 35 minuttene det tar. Men Air Canada’s sjekkinn paa SEATAC er ikke akkurat de mest hyggelige og service minded jeg har vaert borte i. Denne dagen hadde jeg 2 bestillinger - en SEA - YVR + en YVR - FRA - OSL, hadde jo i utgangspunktet trodd at det skulle vaere en smal sak aa faa sendt bagasjen hele veien, men NEI - hun kunne bare sende bagasjen til Vancouver og jeg maatte sjekke inn paa nytt, forsoekte med en REALLY? Ingen boenn. Og jammen maatte jeg betale USD 35 for kofferten ogsaa. Det var jo ikke noe problem med tid, saa det var kun aa akseptere. Og tusle til Gate S1: [IMG] ![]() Med hoeyt skydekke var et en fin tur opp til Vancouver, kom innover der Slowbird 1 fremdeles ligger ute til salgs: [IMG] ![]() YVR er en av mine favoritt flyplasser og jeg hadde gaatt igjennom Imigrasjon (Pass Automat), hentet kofferten og sjekket inn i loepet av 10 minutter. God til en tur oppom Fairmont Hotel Baren for en Driftwood Fat Tug IPA (Morsommere navn enn Miller ![]() Brukte Fairmont som lounge denne ettermiddagen og tuslet frem til Gaten omtrent naar de startet ombordstigningen: [IMG] ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Canada prøver seg med LCC igjen - Air Canada Rouge | Someone | Flyforum | 33 | 05-04-2022 08:36 |
Dårlig start på året for Airbus og Boeing sine ordrebøker - Ordrestatus 2019 | Someone | Flyforum | 33 | 16-01-2020 06:49 |
Dårlig start på det nye året. 2 flystyrt | LN-VLE | Flyforum | 1 | 05-01-2013 16:48 |
En dårlig start på ferien... | FlightDeck | Flyforum | 4 | 30-06-2007 19:46 |