![]() |
|
![]() |
#1 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Det er jo så mange forskjellige typer folk med så mange forskjellige typer interesser og spesialfelt her på forumet, så jeg prøver meg med et spørsmål:
Er det noen som har syklet fra Oslo til Bergen? (#gammalgubbesomavogtilslengermedkjeftenomhvahantr orskalkunnelaseggjennomføreutenproblemer) Tips og råd om trasévalg og ruteføring? Selv om det nok betegnes som juks i de mer hardbarkede miljøene innen sykling (og der er de hardbarkede!) har jeg tenkt å ta Rallarvegen fra Haugastøl via Finse til Myrdal og toget gjennom Gravhalstunnelen til Uppsete. Prøver å unngå trafikkerte hovedveier, så gjerne sideveier/grusveier. Rute til Haugastøl med minst mulig høydemeter klatring? Numedal, Eggedal eller Hallingdal? Eller noe annet? Voss/Granvin-Bergen? (IKKE E16!) Fakta: 100 kg med gammel gubbe på en Birk el-sykkel, tar med to batterier, rekkevidde uten lading blir da forhåpentligvis ca 100-120 km. Foretrekker Rallarvegen fremfor en sterkt trafikkert og smal Rv7 over Hardangervidda. Overnatting på hotell/motell/fjellstue/camping, IKKE telt. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyplasser du kan gå/sykle til | chrisljo | Småprat | 40 | 23-09-2020 00:36 |
Bergen-Oslo-Bergen DY641/DY626 | Marius Moberg | TripReports | 3 | 31-12-2012 10:50 |
Oslo-Bergen-Alicante-Madrid-København-Stavanger-Oslo | FlightDeck | TripReports | 19 | 15-03-2012 12:07 |
Oslo–København–Vilnius–København–Oslo–København–Os lo–Bergen–Oslo–Bergen–Trondheim–Tro | FlightDeck | TripReports | 37 | 16-09-2011 09:30 |
Oslo-Bergen-Oslo-Stockholm-Helsinki-Göteboerg-Oslo | FlightDeck | TripReports | 16 | 16-01-2009 13:41 |