• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Småfly, vekt og EASA...

LN-SSL

ScanFlyer Gold
Småfly, vekt og EASA...

Leste i siste Today's Pilot nå at EASA (European Aviation Safety Agency) skal sende ut en NPA (Notice of Proposed Amendment). Denne dreier seg i første rekke om regelverket rundt det de i Europa og andre steder i verden kaller 'recreational aircraft'.
Når en del av teksten på engelsk er;

..."and studies have shown that aircraft of less than two tonnes are unlikely to penetrate buildings or cause casualties..."

undres jeg bare; og hvor tung var den Cirrusen som fløy gjennom veggen på den murblokka i New York for 14 dager siden nå igjen...???:rolleyes:

(Synes jeg ser for meg en Cirrus på over 2 tonn ja)
 
Back
Top