![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jobbreisen til Oklahoma City i januar hjalp ikke mye på reiseabstinensen. Da den verste jetlagen hadde lagt seg etter hjemkomst begynte hjernen allerede å gruble på når og hvor det kunne være mulig med en ferietur. Jeg landet etterhvert på påska, mest fordi jeg ikke klarte å vente helt til sommeren. Så hadde jeg også lyst på en roadtrip med Ford Mustang i det vestlige USA, gjerne med start i Las Vegas og videre til Pacific Coast Highway i California opp til San Fransisco. I 2014 kjørte jeg fra Seattle sørover til samme sted, noe som var en finfin opplevelse.
Langtur på bakerste klasse fristet ikke så mye. Dessuten hadde jeg spart opp noen kroner pga lite eller ingen privatreising under Covid. Så jeg tok den helt ut og bestilte business-billetter hos KLM, via Amsterdam og Seattle. Retur fra San Fransisco via Salt Lake City og Amsterdam. Dette var rutingen med lavest pris på denne klassen, men hadde også single business-seter på begge de transatlantiske etappene (Deltas A330 og KLM's 787-9) for optimal komfort. ![]() Reiseruta til Las Vegas. Ikke så lenge etter at jeg hadde bestilt invaderte Russland Ukraina og jeg var lenge i tvil på om jeg burde eller til og med kunne dra av gårde. Men ettersom ukene gikk og denne situasjonen dessverre ble det normale, så ble jeg likevel motivert for å planlegge oppholdet før det nærmet seg avreise. Ettersom det fortsatt var krav om gyldig covid-test for å få lov til å reise til USA, dro jeg dagen før avreise med toget til Gardermoen og sjekket inn på Radisson Red før jeg hutret tilbake til terminalen og tok en test hos Dr Dropin. ![]() Jeg bestilte dette rommet på Park Inn. Men da jeg sjekket inn hadde hotellet skiftet navn til Radisson Red og gjort noen små endringer i interiøret. Ser bl.a. at senga ser ut som den er den samme som før bortsett fra at de har fjernet lyslista på sengegavlen. ![]() Veldig rolig hos Dr Dropin denne kvelden. Jeg hadde på forhånd bestilt time for test ettersom de anbefalte det sterkt på nettsidene sine, men det hadde nok ikke vært nødvendig. I motsetning til forrige tur betalte jeg bare 895 kroner og ikke 2500 denne gangen, så takk til alle som gjorde meg oppmerksom på tabben. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KLM med ny rute til Las Vegas | Someone | Flyforum | 0 | 21-09-2018 11:51 |
Delta til Seattle, roadtrip til San Fransisco, KLM hjem | WF-380 | TripReports | 18 | 29-08-2014 12:37 |
Miniroadtrip i April: San Francisco til Las Vegas via Yosemite+Carson | mcduck | Reiseforum | 22 | 17-02-2014 20:13 |
Spring break og tur til Las Vegas og San Francisco | lanorge | TripReports | 11 | 20-08-2013 03:38 |
Dagsbesøk: tips til San Fransisco/Vegas/LA | joamykle | Reiseforum | 1 | 09-01-2012 18:59 |