SAS Q1 2020 resultat

Someone

Moderator
Staff member
Medlem
Minus som alltid i Q1, og også litt svakere enn i fjor. Dog melder SAS underskuddet er på linje som guidet og de tror fortsatt på et overskudd (EBIT) med 3-5% for 2020. De anslår også et Corona-taå på ca 200 millioner

https://www.sasgroup.net/newsroom/press-releases/2020/quarterly-results-in-line-with-guidance/

• Revenue: MSEK 9,707 (9,405)
• Income before tax (EBT): MSEK -1,087 (-576)
• Income before tax and items affecting comparability: MSEK -1,078 (-724)

We continued to note strong demand for our services in the first quarter of fiscal year 2020. Revenue increased more than 3% to SEK 9.7 billion, mainly driven by an increase of nearly 100 000 passengers.

Presentasjonen og rapporten kommer først senere i dag

SAS nede i 10 nå. Det er egentlig helt tullerusk. Jeg solgte på 19.30 i begynnelsen av Desember etter inngang på 13/14 i slutten av Oktober!

Blir å sikre meg aksjonær rabatten kanonbillig igjen. Sykeste er at den nok går enda litt mer ned.

Last edited by a moderator:
Og DY falt mer enn SAS i dag, så da kan man tro at markedet ikke hadde så negativt syn på tallene.

DY er nok rimelig toast... Tipper de faller mer fordi markedet ser konkursfare. Vanskelig å se for seg noe annet enn at viruset vil få store konsekvener for flytrafikken i Europa.

Det vil ramme alle også SAS, men de klarer seg nok. Noen må jo overleve. Spørs om det blir snakk om offentlig krisehjelp etter hvert.

Innlegget er om SAS, og det dårlige Q1 resultatet. Offentlig krisehjelp, tror jeg du kan se lenge etter. Da får du eller sjekke toasteren din

Innlegget er om SAS, og det dårlige Q1 resultatet. Offentlig krisehjelp, tror jeg du kan se lenge etter. Da får du eller sjekke toasteren din

Du plejer da ikke at være bange for at bringe SAS ind i tråde, der handler om DY ;)

Tror ikke dårlig er det mest beskrivende ordet, men resultatet var noe svakere enn forventet.

I flybransjen er det vanlig å sammenligne, noe du har gjort flere ganger.

Sammenligner du SAS og Norwegian sine kvartalsresultater, hvilke adjektiv vil du bruke på Norwegian sitt resultat?

Supert, Strålende, Kjempebra..... Akseptabelt, Dårlig, Katastrofalt...

Back